رویینو
category bg
تبادل نظر و مشاوره در مورد نوک بینی
نظرات درباره نوک بینی را بخوانید و سوالات خود را از پزشکان بپرسید.

پاسخ پزشکان

تحلیل هوشمند

تجربه کاربران

سوال خود را بپرسید

نوشتن جزئیات و حداقل 70 کارکتر جهت مشاوره بهتر الزامیست.
ایجاد تاپیک به معنای پذیرش قوانین رویینو می‌باشد.
682 تاپیک

ترانه

فشار و دستکاری شدید بینی 5 ماه بعد از عمل

سلام، با داداشم دعوام شد، دماغمو گرفت چرخوند و نوکشو خیلی دستکاری کرد و فشار داد. ۵ ماهه که عمل کردم، یعنی نوک بینیم خراب شده دیگه؟
3
پاسخ

5 اسفند 1403

ترانه

سوراخ های بینی با گذاشتن پنبه بزرگ تر میشن؟

سلام، اگه داخل سوراخ‌های بینیم پنبه بزارم، بعد از ۴ ماه بزرگ‌تر میشن؟ یا اگه چسب روی نوک بینیم بزنم، نوکش پایین‌تر میاد؟
3
پاسخ

6 اسفند 1403

ترانه

ماساژ بعد از عمل بینی باعث تغییر شکل غضروف میشه؟

سلام، ۴ ماهه که عمل بینی انجام دادم و نوک بینیم هنوز ورم داشت. دوستم گفت که ماساژ بدم تا ورمش بخوابه، منم خیلی فشار دادم و دستکاری کردم. حالا نگرانم که آیا با این کار غضروف جابجا شده یا بینی افتادگی گرفته و خراب شده؟ چطور می‌تونم بفهمم که مشکلی پیش اومده یا نه؟ همچنین بخیه‌های داخل بینیم می‌سوزن، این طبیعی هست یا نشونه مشکله؟
4
پاسخ

6 اسفند 1403

nargesrahvar

nargesrahvar

تزریق کورتون برای نوک بینی دراز

سلام، ۳ ماهه که بینی‌مو عمل کردم، ولی نوک بینیم خیلی دراز شده و تغییری نکرده. به نظرتون الان می‌تونم کورتون تزریق کنم یا باید صبر کنم؟ چون واقعاً نمی‌تونم دو سال منتظر بمونم.
4
پاسخ

6 اسفند 1403

Naz

با گذر زمان آیا بینیم قوس بیشتری پیدا میکنه یا نوکش بالا میره؟

سلام، سه ماهه که بینیمو عمل کردم. به نظرتون فرمش طبیعی هست یا نیمه فانتزی؟ چون من نیمه فانتزی خواسته بودم. همچنین، با گذر زمان قوسش بیشتر میشه یا نوکش سربالاتر نشون داده میشه؟
3
پاسخ

4 اسفند 1403

دریا

فرو رفتگی بالای نوک بینی بعد از تزریق کورتون

سلام، ۳ ماهه که بینیمو عمل کردم و ۳ هفته پیش کورتون تزریق کردم. حالا بالای نوک بینیم فرورفته شده و از نظر روحی و روانی خیلی بهم ریختم. لطفاً راه درمانشو بگید، آیا این مشکل برطرف میشه؟
6
پاسخ

4 اسفند 1403

Darya

فرورفتگی نوک بینی ۲ هفته بعد از تزریق کورتون

سلام من سه ماهه بینیم رو عمل کردم دو هفته پیش دکتر به بینیم کورتون تزریق کرد بعد از چند روز نوک بینیم فرورفته شده و بینیم سطح ناصاف و بسیار بدی گرفته خیلی ناراحتم راه درمان چیه؟
13
پاسخ

24 بهمن 1403

بهار

فرو رفتگی بینی یک ماه نیم بعد از تزریق کورتون

من یک ماه و نیم پیش کورتون تزریق کردم و حالا پشت نوک بینیم فرو رفته، طوری که انگار بینیم قوز درآورده. آیا این مشکل برطرف می‌شه؟ از روبه‌رو هم جای تزریق کورتون روی پوستم یه کم تیره شده.
11
پاسخ

11 بهمن 1403

سارا

سارا

عفونت و جوش چرکی نوک بینی 4 سال بعد از عمل

سلام، خسته نباشید. من ۴ سال پیش جراحی بینی انجام دادم، اما ماه پیش نوک بینیم قرمز شد و عفونت کرد. دکترم برام آنتی‌بیوتیک تجویز کرد و قرمزی از بین رفت، ولی مدام جوش چرکی میزنه و دوباره عفونت می‌کنه. دکترم گفت که این مشکل به خاطر نخ‌های بخیه داخلیه و باید بینی باز بشه و نخ‌ها خارج بشن. خیلی نگرانم، می‌خواستم بدونم آیا این کار باعث تغییر در فرم بینی یا مشکل در تنفس میشه؟ اصلاً چطور ممکنه این نخ‌ها هنوز داخل مونده باشن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید، خیلی نگرانم. 🥹🙏
5
پاسخ

2 اسفند 1403

Sh

تغییر شکل بینی بعد از ضربه خوردن

سلام، کمی به نوک بینیم ضربه خورده، ولی نه درد دارم، نه کبودی یا علامت خاصی. اما حس می‌کنم که کمی تغییر شکل داده. می‌خواستم بدونم این تغییر به خاطر ورمه و برمی‌گرده به حالت قبل یا ممکنه همین‌طور بمونه؟ چون قبل از ضربه نوک بینیم کمی تیز بود، ولی الان حس می‌کنم گرد شده.
5
پاسخ

1 اسفند 1403

دریا

مشخص بودن غضروف نوک بینی و عدم تقارن پره ها ۳ ماه بعد از عمل

سه ماهه که عمل بینی انجام دادم، ولی غضروف نوک بینیم کاملاً مشخصه و به شکل یه گردی قابل دیدن و لمس شدنه. مخصوصاً از وقتی که دکتر برام کورتون تزریق کرد، این حالت بیشتر شده. از طرفی، پره‌های بینیم هم نامتقارن هستن و یک سمتش پایین‌تره. می‌خواستم بدونم چاره چیه و باید چیکار کنم؟
5
پاسخ

1 اسفند 1403

سوگل

یک ماهه کردم بینیم هیچ قوسی نداره و صافه

سلام، من یک ماهه که عمل بینی انجام دادم، اما هیچ قوس یا نوکی نداره. دکترم میگه که هنوز ورم داره، ولی توی اتاق عمل هم همین‌جوری بوده و توی عکس‌ها هم بینی کاملاً صافه، انگار اصلاً عمل نشده و فقط قوزش برداشته شده. هر بینی عملی که می‌بینم، حتی با وجود ورم، باز هم مشخصه که عمل شده، ولی بینی من هیچ تغییری نکرده و انگار بینی خودمه! این موضوع روحیمو به هم ریخته، ولی هر چی به دکترم میگم، میگه که ورمه و توجهی نمی‌کنه. واقعاً نمی‌دونم چیکار کنم! مگه میشه بینی که کاملاً صافه، بعد از خوابیدن ورم، قوس‌دار و نوک‌دار بشه؟ بینی من مثل خط‌کش صافه و حس می‌کنم انگار اصلاً عمل نشدم. روحیه‌م خیلی خراب شده و دکترمم جدی نمی‌گیره. عکس هم می‌فرستم ببینید، فقط یه نکته داره، اینکه بعد از برداشتن گچ، یه خط کانتور روی بینی افتاده بود که الان دیگه نیست. لطفاً راهنمایی کنید که با این شرایط چیکار کنم.
4
پاسخ

30 بهمن 1403

زهرا

کج شدن سر بینی بعد از عمل اصلاح میشه؟

سلام من دوسال پیش بینیمو عمل کردم و متأسفانه به خاطر بدچسب زدن سر بینیم کج شده. آیا با سوهان زدن یا فیلر بینیم درست میشه؟ خیلی نگرانم و ذهنم درگیر کرده. پیش دکترم رفتم ولی جواب قانع‌کننده‌ای نداد. خواهش می‌کنم راهکار بدین.
11
پاسخ

29 بهمن 1403

Lili

Lili

احساس افتادگی نوک بینی بعد از فعالیت سنگین

من الان پنجاه روزه که بینیمو عمل کردم. امروز یه فرش شستم و بعدش تازه به خودم اومدم که نکنه فشار یا زور زدن موقع شستن فرش به بینیم آسیب زده باشه! خیلی نگرانم، حس می‌کنم نوک بینیم یه کم پایین‌تر اومده و ارتفاعش زیاد شده. ممکنه واقعاً مشکلی پیش اومده باشه؟ ممکنه فرم بینیم خراب شده باشه یا تأثیر بدی گذاشته باشه؟
3
پاسخ

30 بهمن 1403

نیلوفر

جوش چرکی جای بخیه نوک بینی 6 ماه بعد از عمل

سلام و خسته نباشید، ۶ ماه از عمل بینیم گذشته و یک ماهی میشه که روی نوک بینیم احساس تیزی دارم. متوجه شدم که نوک بخیه‌ است و رنگش سبز آبی بود. به دکترم پیام دادم و فردا قراره برم تا بینیمو بررسی کنه. اما امروز صبح که بیدار شدم، دیدم بخیه نیست و به جاش یه جوش چرکی کوچیک به وجود اومده و دورش قرمز شده بود. الان قرمزی کمتر شده، ولی خیلی استرس دارم و فکر می‌کنم ممکنه عفونت کرده باشه. آیا راهی هست یا دارویی هست که مصرف کنم تا جوش وخیم‌ تر نشه تا فردا که میرم مطب؟
3
پاسخ

26 بهمن 1403

Zhalin

بینیم خوکی و سربالا شده و پره هاش خیلی جمع شده

سلام، ۱۱ روزه عمل بینی کردم، بینیم گوشتی و استخوانی بود، ولی الان حس می‌کنم شبیه بینی خوکی شده، پره‌هاش خیلی جمع شده و نوکش خیلی سربالاست. این طبیعیه؟
6
پاسخ

25 بهمن 1403

ایدا

۱۱ روز بعد از عمل غضروف بینیم خارج شده

سلام، دیشب متوجه شدم که نوک بینیم چیزی زده بود بیرون و فکر کردم خونابه است. چون ۱۱ روز از عمل بینیم می‌گذره، به خاطر نگرانی کشیدمش بیرون و دیدم که غضروف بود. بعد از این کار خون از بینیم اومد و بینیم ورم کرد. به دکترم پیام دادم و گفت که این بافت زیر بینیه و چیز مهمی نیست. ولی من نگرانم که آیا این ممکنه باعث فرورفتگی یا تغییر در شکل بینیم بشه یا نه. لطفا راهنماییم کنید چیه؟
4
پاسخ

22 بهمن 1403

Me

گردی نوک بینی و عدم تقارن سوراخ ها 5 ماه بعد از عمل

سلام وقت بخیر. من ۵ ماه از عمل بینی‌م می‌گذره. نوک بینی‌م خیلی خیلی گرده و از نیم‌رخ و از پایین به شدت بلند دیده میشه و ناقرینگی سوراخ‌های بینی‌م به شدت حالم رو خراب کرده و می‌ترسم بمونه. آیا اینجوری می‌مونه یا ورمه؟ تزریق کورتون تاثیری می‌تونه داشته باشه این گردی از بین بره؟
5
پاسخ

18 بهمن 1403

Sm sm

عوارض عمل بینی بعد از چند سال

سلام وقتتون بخیر سوال میخواستم بپرسم عوارض عمل بینی بعدش از چند سال چطور خودشون رو نشون میدن؟ من توی تصمیمم برای عمل بینی دو دلم شنیدم بعد از چند سال برای بینی مشکل پیش میاد مثل تغییر فرم و شکل بینی، افتادگی نوک بینی ،مشکلات تنفسی ،نازک شدن پوست بینی و ... میخواستم بدونم کسایی که چندین سال از عملشون گذشته تغییری توی ظاهر و عملکرد بینیشون حس کردن؟ بخصوص زمان های طولانی تر مثل ۵ سال ۱۰ سال بعد عمل بینیشون افتادگی پیدا کرده .یا مشکل هایی مثل خشکی داخل بینی، سخت نفس کشیدن و ... ممنون میشم هر کسی تجربه داره بگه که توی طولانی مدت از نتیجه عملش راضی بوده یا نه.
3
پاسخ

20 بهمن 1403

simin S

پشیمانی از عمل بینی

من یه مدتیه که عمل بینی انجام دادم و الان حدود دو ماه و نیم گذشته ولی اصلا از نتیجش راضی نیستم، کلا حس پشیمونی دارم و اگه برگردم عقب دیگه انجام نمیدادم. قبل از عمل بینی من نیمه گوشتی بود و پوستم هم ضخیم بود، خیلی هم بد نبود ولی گفتم بعد از عمل بهتر میشه. الان حس میکنم فرم بینیم غیرطبیعی شده، نوکش زیادی رفته بالا و از دور که نگاه میکنی سوراخ‌هاش مشخصه، شبیه بینی خوکی شده. از همه بدتر اینه که لبخندم هم عوض شده و وقتی میخندم حالت مصنوعی پیدا کرده و مثل قبل نیست. این باعث شده اعتماد به نفسم بیاد پایین و مشکلات روحی پیدا کنم، دائم خودم رو توی آینه نگاه میکنم و احساس پشیمونی دارم. این حالت‌ها ممکنه موقتی باشه یا فرم بینی دیگه تغییر نمیکنه؟ واقعا نمیدونم چی کار کنم از این وضعیت دربیام.
4
پاسخ

20 بهمن 1403