رویینو
محمدی
23 اسفند 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

چرا بعد از عمل بینیم نوکش سربالا نشده و هنوز ورم زیادی داره؟

سلام من ۱۰ روزه عمل بینی انجام دادم ولی نوک بینیم سربالا نشده و همچنان ورم زیادی داره علتش چیه؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه شدم این است که نگرانی شما درباره عدم سربالا شدن نوک بینی پس از عمل جراحی و ورم آن است.

علت سربالا نشدن نوک بینی و ورم زیاد پس از جراحی

۱. ورم بعد از عمل:
بعد از جراحی بینی، میزان زیادی ورم در بافت‌های بینی ایجاد می‌شود که باعث می‌شود فرم نهایی بینی هنوز مشخص نباشد. این ورم مخصوصاً در ناحیه نوک بینی بیشتر از سایر قسمت‌ها باقی می‌ماند. در اکثر موارد:

  • تورم نوک بینی می‌تواند تا ۳ تا ۶ ماه باقی بماند.
  • فرم نهایی بینی معمولاً تا یک سال پس از عمل مشخص می‌شود.

۲. نوع پوست و ضخامت آن:

  • اگر پوست بینی شما ضخیم باشد (بینی گوشتی)، ممکن است نوک بینی دیرتر تغییر حالت دهد و بیشتر ورم داشته باشد.
  • در بینی‌های با پوست نازک، تغییرات زودتر مشخص می‌شوند.

۳. تکنیک جراحی و نوع اصلاحات:

  • اگر جراح از تکنیک‌های خاصی برای بالا بردن نوک بینی استفاده نکرده باشد، ممکن است میزان سربالا شدن کمتر باشد.
  • در بعضی موارد، جراح به دلیل حفظ تناسب بینی یا برای جلوگیری از مشکلات تنفسی، زیاد نوک بینی را بالا نمی‌برد.

چه باید کرد؟

صبور باشید: ۱۰ روز پس از عمل، هنوز خیلی زود است که فرم نهایی بینی را قضاوت کنید. حداقل ۳ تا ۶ ماه برای کاهش ورم و تثبیت فرم بینی لازم است.
چسب زدن را ادامه دهید: چسب زدن صحیح می‌تواند به کاهش ورم کمک کند. از جراح خود روش درست چسب زدن را بپرسید.
از ماساژ دادن یا فشار دادن خودداری کنید: این کار ممکن است باعث افزایش ورم یا تغییرات نامطلوب شود.
مصرف نمک را کاهش دهید: رژیم غذایی کم‌نمک به کاهش سریع‌تر ورم کمک می‌کند.
از کمپرس سرد استفاده نکنید: بعد از هفته اول جراحی، استفاده از کمپرس سرد دیگر تأثیر چندانی ندارد و حتی ممکن است به بافت‌های حساس آسیب بزند.
به پزشک خود مراجعه کنید: در ویزیت‌های بعدی، جراح شما می‌تواند میزان ورم و فرم نهایی بینی را ارزیابی کند.

نتیجه‌گیری

نگرانی شما طبیعی است، اما ۱۰ روز برای دیدن نتیجه نهایی خیلی زود است. ورم نوک بینی معمولاً تا چند ماه باقی می‌ماند و در بینی‌های گوشتی بیشتر طول می‌کشد. بهتر است صبور باشید، چسب بینی را ادامه دهید و به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
23 اسفند 1403

ورم بعد از جراحی بینی امری طبیعی است و ممکن است تا چندین ماه ادامه داشته باشد، به‌ویژه در ناحیه نوک بینی که آخرین قسمت از بینی است که ورمش کاهش می‌یابد. در ۱۰ روز اول پس از عمل، بینی هنوز در مرحله التهاب و ترمیم بوده و شکل نهایی آن مشخص نیست. سربالا نبودن نوک بینی نیز می‌تواند به دلیل ورم باشد و با کاهش تدریجی آن، فرم بینی شما تغییر کند. در صورت مصرف سیگار یا قلیان، روند بهبودی ممکن است کندتر شود، بنابراین توصیه می‌شود از مصرف دخانیات پرهیز کنید. همچنین، رعایت مراقبت‌های پس از عمل، مانند استفاده از چسب بینی طبق توصیه پزشک و خودداری از فعالیت‌های سنگین، به کاهش ورم کمک خواهد کرد.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
23 اسفند 1403

ورم بینی بعد از جراحی در هفته‌های اول معمولاً بیشتر دیده می‌شود. کاهش این ورم به مرور زمان اتفاق می‌افتد و نتیجه نهایی جراحی معمولاً تا یک سال بعد مشخص می‌شود. سربالا نشدن نوک بینی در این مرحله می‌تواند به دلیل همین ورم باشد و با کاهش تدریجی آن، فرم بینی بهتر نمایان خواهد شد. برای کنترل و کاهش ورم، توصیه‌های جراح خود را به دقت رعایت کنید، از چسب بینی به‌درستی استفاده کنید، هنگام خواب سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید و از انجام فعالیت‌های سنگین یا اعمال فشار بر بینی خودداری نمایید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
23 اسفند 1403

پس از جراحی بینی، وجود ورم کاملاً طبیعی است و ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد تا به تدریج کاهش یابد. نوک بینی نیز به دلیل تورم اولیه ممکن است هنوز فرم نهایی خود را نشان نداده باشد. برای کاهش ورم، توصیه می‌شود چسب بینی را طبق دستور پزشک استفاده کنید، مصرف نمک را کاهش دهید و از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید. صبور باشید، زیرا فرم نهایی بینی شما به مرور زمان مشخص خواهد شد. در صورت مشاهده تغییرات غیرعادی یا نگرانی درباره روند بهبودی، بهتر است به جراح خود مراجعه کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد