16 تاپیک
اخین
بخیه ویکریل زیرپوستی پوستو ناهموار میکنه؟
سلام.وقت بخیر.ببخشید آیا بخیه زدن با نخ ویکریل و یا نخ های جذبی باعث ناهمواری پوست می شود البته به روش زیر جلدی
2
پاسخ
3 خرداد 1405
اخین
ناهمواری بعد نخ ویکریل کامل از بین میره؟
سلام.ببخشید آیا با جذب کامل نخ ویکریل این تورم ها ها و ناهمواری ها کاملا فروکش می کند یا ممکن است درصدی از این ناهمواری ها باقی بماند.
2
پاسخ
7 خرداد 1405
اميني
با وجود آنتی بیوتیک هنوز نوک بینیم التهاب داره
سلام تقریبا یک ماه پیش برای همین عفونت داخل بینی هم پیام دادم شماهم ج من رو دادین با مشاوره شما رفتم نخ بینی ام که بعد دوسال عمل مانده بود نوک بینی ام رو دکترم کشید بیرون دوتا امپول امیکاسین یه دانه امپول بتامتازون عضلانی زدم سه ورق سفاکسین۵۰۰ کلیدامایسین۳۰۰هرشیش ساعت خوردم پمادتترا هم داخل بینی ام زدم ولی با گذشت ده روز هنوز نوک بینی ام قرمزهست خیلی نگرانم دوباره رفتم پیشه دکترم گفت حساس نباش ولی پوست نوک بینی ام پوسته پوسته اس هنوز بنظرشما چیکارکنم اوایل اردیبهشت که مشکلم رو گفتم به شما عکس نفرستادم ولی الان فرستادم دوتاش ماله همون موقع اس که خیلی ملتهبه یکیش هم امروز گرفتم درضمن دوهفته اس هرروز با اب نمک داخل بینی هام رو شستشو میدم به نظرشما پماد کلیدامایسین بجای تترا بزنم بعدشم گوشت اضافه سوراخ سمت راستم همون لحظه دکتر با تیغ برید به نظرشما ژل ترمیم کننده بزنم یا دست بهش نزنم که بدترنشه چون هنوز برامدگی داره نمیدانم زخمه یا کامل گوشت اضافه رو درنیاورده ممنون بابت پاسخگویی شما فقط دکترم به هیچ عنوان کورتون تزریق نمیکنه داخل بینیم که ورمش بخوابه خیلی مضطرب وکلافه ام
تصویر خصوصی
بنا به درخواست کاربر، فقط پزشکان میتوانند آن را ببینند.
تصویر خصوصی
بنا به درخواست کاربر، فقط پزشکان میتوانند آن را ببینند.
تصویر خصوصی
بنا به درخواست کاربر، فقط پزشکان میتوانند آن را ببینند.
3
پاسخ
7 خرداد 1405
اخین
برجستگی چربی مانند کنار بخیه لب طبیعیه؟
سلام.وقت بخیر.ببخشید اگر ناهمواری پوست که به شکل بافت چربی مانند اطراف بخیه باشد داخلی نخ ویکریل زده شده و روی سطح نایلون در روی پوست صورت اگر این ناهمواری ها کوچک شود و مقداری از آن باقی بماند آیا راهی برای از بین بردن این ناهمواری است .یا به مرور زمان کاملا از بین می رود .بریدگی که عمقش یک میل بود . بریدگی اطراف لب است .آیا این ناهمواری به علت نخ جذبی است..
2
پاسخ
7 خرداد 1405
اخین
ناهمواری بخیه ویکریل بعد یک سال از بین میره؟
سلام.پقت بخیر.تقریبا یک سال پیش یه بریدگی به عمق /7میل واسه صورت بوجود اومد کنار لب که دکتر زیبایی یه لایه خیلی ظریف با نخ نازک ویکریل زدند و به لایه بیرونی رو با نخ نایلون الان وقتی جایی هستم هیچ کس متوجه هیچ ردی از بخیه نمیشه پوست انگار جایگزین پوست شده بخاطر سطحی بودن ولی به ناهمواری های وجود داره که من کم کم داره کوچیک میشه البته خودم متوجه میشم ولی کسی اصلا نمیدانم چرا متوجه نمیشه بنظرتون این ناهمواری که خودم متوجه به مرور از بین می رود .
2
پاسخ
7 خرداد 1405
اخین
میشه برای زخم صورت از نخ ویکریل استفاده کرد؟
سلام.وقت بخیر.ببخشید آیا نخ ویکریل در جراحی باعث ایجاد ندول میشود .مدت زمان جذب کامل نخ ویکریل چند روزه است.ایا در بریدگی پوست صورت می توان از نخ ویکریل استفاده کرد.
5
پاسخ
30 اردیبهشت 1405
رها
عفونت نخ بخیه داخل بینی یکسال بعد از عمل بینی
سلام دخترم عمل بینی کرده و نخ بخیه تو دماغی مونده بعده یه سال هی عفونت میکنه دکتر خودش رفته خارج آیا دکتری هست بتونه نخ بخیه رو دربیاره
2
پاسخ
3 خرداد 1405
گلی گلزار
بیرون زدن خون و چرک از نوک بینی 6 ماه بعد عمل بینی
سلام من ۶ ماه است عمل بینی انجام دادم الان بعد ۳ ماه نوک بینی ام اول ماه فقط خون وآب جمع میشد وبعد از گذشته چند روز خود بخود می زد بیرون والان دوبار با اول چرک وبعد خون واب میاد پزشک گفتند که واکنش به نخ هست آیا نیاز به عمل دارد ممنون
3
پاسخ
21 بهمن 1404
فریال
قرمزی نوک بینی و بیرون زدن نخ بخیه 1 سال بعد از عمل بینی
باسلام.من یسال و نیمه بینیمو جراحی کردم و حدود دوماهه ک نوک بینیم قرمز میشه و اول حالت یه جوش چرکی بود که جنتامایسین زدم و بهتر شد و بعد چند روز انگار ک نخ بخیه ست خودشو نشون داد.الان باید چیکار کنم؟این نخ بخیه ک دقیقا از نوک بینیم زده بیرون و باعث قرمزی شده باید چیکار کنم؟حتی وقتی نوک بینیم دست میزنم زبر هست و نخ رو حس میکنم.باید کشیده بشه یا جذبیه؟
2
پاسخ
16 بهمن 1404
Nafas
۵ روز بعد از چال گونه صورتم زرد شده و درد داره باید برم تخلیه؟
سلام وقتتون بخیر، یه سوال درموردچال گونه داشتم من ۵روزه چال گونه بانخ زده ام منتهی یک طرف صورتم که توعمل یکم خونریزی کرد الان اون طرف از بیرون صورتم زردرنگ شده درد همون طرفم بیشتره بایدبرم دکتر عفونتشو تخلیه کنه دردش زیاده؟
1
پاسخ
12 آذر 1404
آرین
نخ بخیه بعد عمل پلک داخل پوستم مونده مشکلی پیش میاد؟
سلام من عمل پلک انجام دادم، سه هفته هست دکتر نیومده و به منشیش گفته ولی اونم نتونسته نخ بخیه رو بکشه. نخ داخل پوستم مونده، مشکلی پیش میاد یا نه؟ نخش غیر جذبی بود.
3
پاسخ
5 شهریور 1404
مانیا
چرا بعد ۲۰ روز بخیه چال گونه ام هنوز جذب نشده؟
سلام من چال گونه با بخیه جذبی زدم. الان 20 روز گذشته ولی هنوز بخیههام جذب نشده. کی این نخ توی دهنم میوفته؟ نخ داخل دهانم احساس میکنم خیلی زخیم و بزرگه. این نخ داخل دهنم میوفته یا میره توی گوشت لپم از داخل دهن؟ حس یه چیز اضافه داخل دهان دارم بعد عمل چال گونه. ممنون میشم راهنمایی کنید تا کی باید صبر کنم اوضاع عادی بشه.
3
پاسخ
29 مرداد 1404
فخری
برای بخیه بلفاروپلاستی نخ خارجی بهتره یا ایرانی؟
سلام، وقت بخیر. برای عمل بلفاروپلاستی تفاوت بین نخ خارجی و نخ ایرانی چیه؟ از نظر کیفیت، ماندگاری، تأثیر روی جای بخیه یا احتمال عفونت تفاوتی دارن؟ کدوم گزینه بهتره و پزشکا معمولاً کدوم رو توصیه میکنن؟
3
پاسخ
13 اسفند 1403
نگار
بینی من بعد از ترمیم دوباره دچار مشکل شده چیکار کنم؟
سلام، حدود سه سال پیش جراحی ترمیم بینی انجام دادم. بعد از دوسال نوک بینیم متورم شد و جوش زد. رفتم دکتر، آنتیبیوتیک داد و موقتا خوب شد. بعد از یک ماه دوباره عود کرد. رفتم دکتر، بینیم رو باز کرد و تراشید، گفت احتمالا کیست مویی بود. تا حدود دو ماه خوب بود، بعد دوباره عود کرد. رفتم سونوگرافی گفت گرانولومهای ناشی از نخ بخیه هست، هنوز چندتایی مونده. ناحیهای که دکتر تراشیده بود حالا سفت و متورم شده و بافت اسکار تشکیل شده. با توجه به این وضعیت راهی هست که بدون باز کردن دوباره بینیم، نخهای بخیه خارج بشن؟ واقعاً شرایط برام سخت شده و طی این مدت کلی آنتیبیوتیک استفاده کردم.
3
پاسخ
11 اسفند 1403
آنا
بعد از جراحی بینی بخیه ها باید کامل جذب بشن یا ممکنه خودشون بیفتن؟
سلام، من یک ماهه عمل بینی انجام دادم. تو این مدت دوبار نخهای آبیرنگ بخیه داخلی از سوراخهای بینی بیرون اومدن. این طبیعیه که بخیهها خودشون بیرون بیان؟ این بخیههای داخلی جذب میشن یا باید از بینی خارج بشن بعد از مدتی؟
3
پاسخ
11 اسفند 1403
سارا
عفونت و جوش چرکی نوک بینی 4 سال بعد از عمل
سلام، خسته نباشید. من ۴ سال پیش جراحی بینی انجام دادم، اما ماه پیش نوک بینیم قرمز شد و عفونت کرد. دکترم برام آنتیبیوتیک تجویز کرد و قرمزی از بین رفت، ولی مدام جوش چرکی میزنه و دوباره عفونت میکنه. دکترم گفت که این مشکل به خاطر نخهای بخیه داخلیه و باید بینی باز بشه و نخها خارج بشن. خیلی نگرانم، میخواستم بدونم آیا این کار باعث تغییر در فرم بینی یا مشکل در تنفس میشه؟ اصلاً چطور ممکنه این نخها هنوز داخل مونده باشن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید، خیلی نگرانم. 🥹🙏
5
پاسخ
2 اسفند 1403


