رویینو
category bg
تبادل نظر و مشاوره در مورد مراقبت بعد از عمل بینی
نظرات درباره مراقبت بعد از عمل بینی را بخوانید و سوالات خود را از پزشکان بپرسید.

پاسخ پزشکان

تحلیل هوشمند

تجربه کاربران

سوال خود را بپرسید

نوشتن جزئیات و حداقل 70 کارکتر جهت مشاوره بهتر الزامیست.
ایجاد تاپیک به معنای پذیرش قوانین رویینو می‌باشد.
484 تاپیک

محدثه

عفونت بینی بعد از دو ماه

سلام وقت بخیر. نزدیک دو ماهه بینیم رو عمل کردم از امروز بوی بدی تو بینیم حس کردم و توشو که نگاه کردم دیدم متورمه و التهاب داره. اما چرک و ترشح و اینجور مسائل ندارمم پزشکمم فعلا نیست یعنی عفونت گرفتم؟ روزی سه چهار بار بینیم رو شست و شو میدادم چطور ممکنه عفونت باشه.
7
پاسخ

26 شهریور 1403

فاطمه

بعد عمل دماغم بو میده، حتی نفس کشیدنم هم بو میده

سلام، خسته نباشید. من تقریبا ۱ ماهه که بینیمو عمل کردم (بینی گوشتی بود) و تازگیا بینیم بو میده. هر روز هم از سرم استفاده میکنم ولی حتی نفس کشیدنم هم بوی بد میده. این وضعیت طبیعیه؟
10
پاسخ

30 شهریور 1403

ryhn83

ryhn83

ضربه به بینی عمل شده

سلام حدود ۷ ماه از عمل بینیم گذشته، ولی چند روز پیش یه ضربه‌ی اتفاقی به زیر بینیم خورد. دردش خیلی زیاد نبود و خونریزی هم نداشتم، فقط یه کم ورم کرده. الان استرس دارم که نکنه مشکلی واسه نتیجه‌ ی عملم پیش بیاد. پس از وارد شدن ضربه به بینی عمل شده چه کاری باید انجام داد؟
4
پاسخ

1 مهر 1403

elnaz

بیماری اچ پی وی hpv و عمل بینی

من یک ساله که به بیماری زگیل تناسلی مبتلام و بیماریم تحت کنترله. بینیم گوشتیه و میخوام عمل بینی انجام بدم. میخواستم بدونم آیا hpv مشکلی برای عمل بینی ایجاد میکنه یا نه؟ نگرانم که بیماریم روی جراحی یا روند بهبودی بعدش تأثیر بذاره. آیا لازمه قبل از عمل کار خاصی انجام بدم یا چیزی رو به جراحم اطلاع بدم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
4
پاسخ

23 دی 1403

فاطمه

بیرون زدن نخ بخیه بینی گوشتی بعد از عمل

من به تازگی بینی عمل کردمو بینی من گوشتی بود. نوک بینیم نخ بخیه هایی زده بیرون که نمیدونم علت مشخص بودنشون چی میتونه باشه. سوالی که دارم اینه که علت وجود این نخ ها نوک بینیم چیه؟ و باید براش چه کاری انجام بدم؟
4
پاسخ

23 دی 1403

فاطمه

ساکشن غبغب بعد از عمل جراحی بینی

سلام، من عمل بینی انجام دادم. میخواستم بدونم چند روز بعدش میشه غبغب برداشت که مشکلی ایجاد نکنه؟
6
پاسخ

16 اردیبهشت 1403

Rashin24

سرکه سیب برای ورم بینی بعد از عمل

یه سری از کساییکه عمل جراحی بینی کردن میگن سرکه سیب ورم بینی شون رو خوب کرده. من تازه عمل کردم و بینیم خیلی ورم داره. میخواستم بدونم که واقعا سرکه سیب برای ورم بینی تاثیر دارد؟ یعنی باید روزی چند بار و به چه صورتی مصرف بشه که باعث بشه ورم بینی زودتر برطرف بشه؟
5
پاسخ

24 دی 1403

سحر

قوس ملایم بینی ۴۳ روز بعد از عمل

سلام، من ۴۳ روز از عمل بینیم میگذره اما هیچ قوسی رو بینیم نیست و از نظر من بینی خطیه. به دکتر گفته بودم قوس ملایم میخوام، آیا ممکنه که قوس پیدا کنه یا از دید پزشکان قوس ملایم همینه که الان رو بینیمه؟
4
پاسخ

24 دی 1403

سحر

فرق بین چسب بینی فیک و اصل

سلام. من چسبی که گرفتم توش یه خط مشکی داره که شنیدم فیکه ولی منشی دکتر گفت بزن همینو اشکال نداره، اما این چسب خیلی حالت چسبونکی داره یعنی صبح که زدم شب خواستم بکنم انگار آب شده باشه اونجوری از رو پوست بلند شد. سوالم اینه که مشکلی داره این چسب و مثلا فاسده یا نه طبیعیه؟ و اینکه برم چسب اصل بخرم یا بزنم همین چسب فیکو و فرقی نداره؟
4
پاسخ

24 دی 1403

Lili

Lili

تاثیر فعالیت های روزانه بر بهبود بینی بعد از جراحی

سلام خسته نباشید. من دوهفته هست که دماغم رو عمل کردم. از روز سوم بعد از عملم بچه نوزاد رو بغل میکردم و تحرک داشتم، کارهای خونه رو انجام میدم و فعالیت های روزانه داشتم. آیا این کارها برام ضرر داره و باعث ایجاد مشکل میشه؟ چون که شنیدم بعد از عمل بینی باید استراحت کرد و فعالیت چندانی نداشت. نگران این هستم که این فعالیت ها و کارهایی که گفتم برای بینیم مشکل ایجاد کنن یا روی نتیجه نهایی عملم تاثیر بزارن. ممنون میشم راهنمایی کنید که این کارها برای من ضرر دارن؟ تأثیر منفی روی خوب شدن بینی نداره و شکل نهایی بینی رو خراب نمیکنه؟
4
پاسخ

22 دی 1403

Lale

گرفتگی بینی ۶ روز بعد از عمل

سلام وقتتون بخیر من ۶ روزه بینیم رو عمل کردم با شستشو سمت چپ بینیم اصلا باز نمیشه بعد چند ساعت خود به خود چند قطره آب از بینیم میاد بیرون ک زرد رنگه ولی فقط همین چند قطره آب زرد میاد دلیلش چی میتونه باشه؟ چیکار بکنم که با شستشو باز بشه راه بینیم ممکنه بخاطر ورم باشه که اینطوری گرفتگی داره؟؟
6
پاسخ

19 آبان 1403

فریال

جوش روی پره بینی 20 روز بعد عمل

با سلام. من حدود ۲۰ روزه عمل کردم و روی پره بینیم یه جوش چرکی زده و همون پره بینیم همون روز نامتقارن و بزرگتر شد. ایا طبیعیه؟
6
پاسخ

5 آذر 1403

Dia

برطرف کردن ورم بینی ۳ هفته بعد از عمل

آقای دکتر من ۳ هفته است عمل کردم از نیمرخ خیلی خوبه ولی از تمام رخ خیلی گنده است. چیکار باید بکنم ورمش زودتر بخوابه؟ داروی خاصی برای مصرف هست یا باید زمان بدیم
6
پاسخ

5 آذر 1403

ترنج

داروی گیاهی برای کاهش ورم بینی

دوستان دمنوش برای کاهش ورم بینی موثره؟ من شنیدم دمنوش رازیانه برای ورم بینی خوبه یا مثلا میگن دمنوش بابونه موثرترین داروی گیاهی برای کاهش ورم بینیه، کسی از این دوتا دمنوش استفاده کرده؟
10
پاسخ

1 شهریور 1403

tooran

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل بینی طاقبازه؟ یعنی بعد عمل بینی تا چند وقت طاق باز بخوابیم؟ من دقیق نمیدونم دقیقا چطوری باید بخوابم که هم راحت باشم هم مشکلی برای بینی تازه عمل کردم پیش نیاد. این که حتما باید سر رو بالا نگه داری و همه ش روی این پوزیشن بمونی برای آدم سخته. دیگه یک حالت خوابیدن کلا خواب میره یه طرف بدن . من خودم هر از گاهی هم به پهلو میخوابم ولی مراقبم بینیم اینور اونور نخوره. در کل این موارد رو تا کی بعد از عمل باید رعایت کرد؟
5
پاسخ

5 مهر 1403

محدثه

مشکل تنفسی دو ماه از عمل بینی

سلام وقت بخیر خسته نباشید. دو ماه هست دماغم رو عمل کردم. ی مدته آروم شروع کردم ب فین کردن. همیشم داخل بینیم رو چک می کنم که ببینم التهاب داخل بینیم چطوره. متوجه شدم پوستی که داخل بینی و بغل های تیغه ی بینیم هست بخاطر فین کردن متورم شده ولی خونریزی و اینجور چیزا ندارم و نفس ک می کشم حس می کنم میزان هوایی که وارد میشه کمه. و مشکل دارم تو تنفس چ کار کنم؟
5
پاسخ

13 مهر 1403

زهرا نصیری

قوس بینیم بعد از چند مدت کم شده

سلام، من الان یک ماه و نیم از عمل بینیم گذشته، ولی حس می‌ کنم که هر هفته قوس بینیم کمتر و صاف‌ تر میشه. در حالی که اوایل بعد از عمل، بینیم قوس خوبی داشت و کاملاً مشخص بود، اما الان داره کم‌ کم تغییر می‌ کنه و می‌ ترسم که این روند ادامه پیدا کنه و فرم نهایی بینیم اون چیزی که می‌ خواستم نشه. می‌ خواستم بدونم این تغییر شکل طبیعیه و به خاطر خوابیدن ورم بینیه، یا اینکه ممکنه قوس بینی به‌ مرور زمان کاملاً از بین بره؟ آیا راهی هست که بشه از این موضوع جلوگیری کرد و شکل قوس رو ثابت نگه داشت؟ قوس بینی چند وقت بعد عمل مشخص میشه؟
7
پاسخ

23 مهر 1403

r2403409265

جوش زدن روی بینی بعد از عمل بینی

من یک و نیم ماه عمل کردم الان چسبم در اوردم جوش قرمز کوچیک زده و خیلی خارش داره. علت جوش روی بینی بعد از عمل بینیسلا چیه ؟ چسب نزنم خوب میشه؟
4
پاسخ

24 مهر 1403

Totya

زمان تکمیل درمان بینی بعد عمل

سلام وقت بخیر چقدر بعد از عمل بینی بینی کامل جوش میخوره و میشه بهش دست زد؟ یا مثلا چقدر بعد از عمل بینی ضربه های خیلی آروم باعث نمیشه به بینی آسیب برسه، مثلا وقتی صورتمون رو میشوریم دستمون بخوره بهش؟
4
پاسخ

29 آبان 1403

Totya

مشکل در ظاهر بینی 3 ماه بعد از عمل

من ۳ ماهه که عمل بینی کردم ولی یک طرف بینی با پره بینی صاف‌تر و یکنواخت‌تر شده تا اون یکی سوراخ، اما خیلی مشخص نیست. الان ۲-۳ روزه که وقتی نفس میکشم و از داخل سوراخ بینی نگاه میکنم، اینجایی که علامت زدم کمی میره داخل و میاد بیرون. دلیلش چی میتونه باشه؟ خیلی نگرانم، درست میشه؟ یعنی غضروف تحلیل رفته یا چی شده؟
9
پاسخ

29 آبان 1403