رویینو
category bg
تبادل نظر و مشاوره در مورد مراقبت بعد از عمل بینی
نظرات درباره مراقبت بعد از عمل بینی را بخوانید و سوالات خود را از پزشکان بپرسید.

پاسخ پزشکان

تحلیل هوشمند

تجربه کاربران

سوال خود را بپرسید

نوشتن جزئیات و حداقل 70 کارکتر جهت مشاوره بهتر الزامیست.
ایجاد تاپیک به معنای پذیرش قوانین رویینو می‌باشد.
484 تاپیک

الهه

علت سفتی و برآمدگی کنار بینی 2 ماه بعد از عمل بینی چیه؟

سلام، من حدود دو هفته‌ هست که بینیمو عمل کردم. کنار بینی، زیر چشم، همون جایی که جراح یه سوراخ کوچیک میزنه، یه برآمدگی و سفتی حس می‌کنم. این طبیعییه یا مشکلی پیش اومده؟ علتش چیه؟
3
پاسخ

22 اسفند 1403

Mahsa

Mahsa

مدت زمان لازم برای شروع کار رنگ و لایت پس از عمل بینی

سلام، وقت شما هم بخیر. بعد از عمل بینی، چند وقت باید صبر کنم تا بتونم کار رنگ و لایت مشتری رو انجام بدم؟ آیا بخار مواد رنگ و دکلره ممکنه روی بینی عمل‌شده تأثیر بذاره؟
3
پاسخ

22 اسفند 1403

N

N

بعد از ۴ هفته از عمل بینی تکان شدید روی موتور ممکنه بهش آسیب بزنه؟

سلام، من ۴ هفته‌ هست که عمل بینی انجام دادم. امروز با موتور رفتم بیرون و از روی یه دست‌انداز خیلی شدید رد شدیم، طوری که حسابی بالا و پایین شدم. ممکنه به بینیم آسیب رسیده باشه؟
3
پاسخ

22 اسفند 1403

مبینا

تا چه زمانی باید پماد استریل رو روی بخیه‌ های بینی بزنم؟

دیشب دکترم اتل و چندتا از بخیه‌های بینیم رو باز کرد، ولی گفت چندتاش بمونه. هنوز باید روی بخیه‌ها پماد استریل چشمی بزنم؟ تا کی باید ادامه بدم؟
3
پاسخ

22 اسفند 1403

مبینا

یک هفته بعد از عمل بینی میشه از اسپری و عطر استفاده کرد؟

یک هفته از عمل بینی من گذشته استفاده از اسپری و عطر الان مشکلی نداره؟ یا باید منتظر بمونم؟ در مورد دود کردن اسپند هم میخواستم بدونم آیا برای بینی ضرری داره؟
2
پاسخ

22 اسفند 1403

Sedighe

افتادگی پره ی سمت راست بینی 2 سال بعد از عمل بینی

سلام، من دو ساله بینیمو عمل کردم، ولی پره‌ی سمت راستم انگار افتادگی داره. بعضی روزها خیلی مشخصه و بعضی روزها کمتره، طوری که گاهی اصلاً دیده نمی‌شه. ممنون می‌شم راهنمایی کنید که مشکل از چیه و آیا نیاز به اصلاح داره؟
3
پاسخ

22 اسفند 1403

Mahdieh

آیا فرورفتگی و عدم قرینگی بینی بعد از عمل ممکنه خودبه‌خود برطرف بشه؟

سلام، وقت شما هم بخیر. من ۵۰ روزه که عمل بینی انجام دادم ولی حس می‌کنم بینی‌ام قرینه نیست و کمی کج شده. دکترم خارج از کشوره و دسترسی بهش ندارم. سمت ۲ بینی‌ام یه فرورفتگی داره که نمی‌دونم از قبل عمل بوده یا به خاطر جراحی به وجود اومده. علاوه بر این، سوراخ بینی در سمت ۲ حالت خوابیده داره، در حالی که دکتر به پره‌های بینی‌ام دست نزده و در اون ناحیه بخیه نداشتم. اما در سمت ۱ هیچ فرورفتگی‌ای نیست و به نظر می‌رسه بینی‌ام به همین سمت کج شده. همچنین، سوراخ بینی در سمت ۱ گرد شده. سوالم اینه که آیا این وضعیت ممکنه خودش اصلاح بشه یا همین شکلی می‌مونه؟ و با توجه به عکس‌های قبل از عمل، این احتمال وجود داره که سمت ۱ هم اگر ورمش بخوابه، فرورفتگی پیدا کنه و بینی‌ام قرینه بشه؟
3
پاسخ

21 اسفند 1403

Mahsa

Mahsa

بعد از جراحی بینی ضعف شدید بخاطر روزه‌ داری روی روند ترمیم بینی تأثیر میذاره؟

سلام من ۳۵ روز از عمل بینیم گذشته و الان دارم روزه میگیرم ولی خیلی ضعیف شدم طوری که حتی توان راه رفتن و کار کردن رو ندارم. این ضعف ممکنه روی بهبودی بینیم تأثیر منفی بذاره؟ اصلاً روزه گرفتن توی این دوره باعث تأخیر در بهبود بینی میشه یا مشکلی ایجاد نمیکنه؟
2
پاسخ

21 اسفند 1403

pari

عدم تقارن بینی 6 ماه بعد از عمل بینی

من ۶ ماه پیش بینیمو عمل کردم، ولی از ۳ ماه بعد از عمل، یه طرف بینیم بزرگ‌تر شده. این طبیعییه یا مشکلی پیش اومده؟ باید صبر کنم یا نیاز به ترمیم داره؟
4
پاسخ

21 اسفند 1403

زهرا

چند ماه بعد از عمل بینی میتونم بوتاکس چشم گربه‌ ای بزنم؟

درود خسته نباشید، چند ماه بعد از عمل بینی می‌تونم بوتاکس چشم گربه‌ای انجام بدم؟ آیا محدودیتی داره یا مشکلی پیش میاد؟ سپاسگزارم.
3
پاسخ

21 اسفند 1403

مهدیه

عدم تقارن سوراخ های بینی 50 رو بعد از عمل بینی

سلام، وقت بخیر. من ۵۰ روزه عمل بینی انجام دادم، ولی سوراخ‌های بینیم اصلاً قرینه نیستن. به دکترم دسترسی ندارم چون خارج از کشوره. می‌خواستم بدونم برای قرینه شدن سوراخ‌های بینی چیکار کنم؟ مثلاً نوزونت بخرم، پنبه بذارم یا روش دیگه‌ای هست؟ این عدم قرینگی تا چند درصد ممکنه خودش اصلاح بشه؟ مشکلم اینه که از رو به رو خیلی مشخصه، یه طرف بینی گرد شده و یه طرف دیگه خوابیده.
5
پاسخ

21 اسفند 1403

Zhr

ممکنه کال استخوانی روی بینیم بعد از جراحی دائمی بشه؟ علت به وجود اومدنش چیه؟

من سه ماه و نیمه که عمل بینی انجام دادم ولی یه سمت بینیم کال استخوانی ایجاد شده. میخواستم بدونم چقدر احتمال داره خودش از بین بره یا برعکس موندگار بشه؟ همچنین دلیل به وجود اومدن این کال استخوانی چیه؟
4
پاسخ

20 اسفند 1403

م

آیا کار های خانه باعث افتادگی نوک بینی می شود؟

سلام من یک ماهه بینیم رو عمل کردم. میخواستم بدونم وقتی کار خونه یا آشپزی میکنم و حدود نیم ساعت تا یک ساعت سرم پایینه نوک بینیم دچار افتادگی میشه؟؟
2
پاسخ

18 اسفند 1403

عاطفه

چیکار کنم که موقع برداشتن آتل بینی درد کمتری داشته باشم؟

من ۷ روزه بینیمو عمل کردم. فردا قراره اسپلینت و آتل رو در بیارن. خیلی می‌ترسم درد داشته باشه. چی کار کنم که موقع برداشتنش درد کمتری حس کنم؟ راهی هست که دردش کمتر بشه؟
2
پاسخ

16 اسفند 1403

عاطفه

احساس بی حالی 4 روز بعد از عمل بینی

سلام، من ۴ روزه که بینیمو عمل کردم و الان خیلی بی‌حالم. فشار خونم هم از قبل مشکل داشته. باید چیکار کنم؟
5
پاسخ

13 اسفند 1403

یاس

خارش بعد از زدن ژل کنتراکتیوبکس روی بخیه بینی طبیعیه؟

به توصیه دکتر ژل کنتراکتیوبکس رو برای جای بخیه بینیم استفاده می‌کنم. بعد از خشک شدن خارش می‌گیره و اگه بخارونمش ورقه‌ورقه میشه و میریزه، ولی سوزش یا قرمزی نداره. وقتی چسب بینی روش می‌زنم خارشش کمتر میشه و از بین میره. این خارش طبیعیه یا مشکلی داره؟ پوشوندن ژل با چسب بینی برای پوستم ضرری نداره؟
4
پاسخ

14 اسفند 1403

سارا

گرد بودن و سفت بودن نوک بینی 40 روز بعد از عمل بینی

سلام، من حدود چهل روز پیش بینیمو عمل کردم ولی نوک بینیم هنوز خیلی گرده. امکان داره با گذشت زمان باریک‌تر بشه؟ همچنین وقتی دست می‌زنم خیلی سفت به نظر می‌رسه. این طبیعییه یا مشکلی وجود داره؟
5
پاسخ

13 اسفند 1403

یاس

۲ ماه بعد از عمل بینیم میتونم روزه بگیرم؟

سلام، من می‌تونم دو ماه بعد از عمل بینیم روزه بگیرم؟ نخوردن غذا و آب و مایعات در طول روز مشکلی برای بینیم ایجاد نمی‌کنه؟ و اینکه هنگام وضو جوریه که چسب بینیم یکم خیس میشه، اشکال نداره یا باید عوضش کنم؟
5
پاسخ

12 اسفند 1403

سادات

۶ هفتس عمل کردم بلند کردن اجسام سنگین باعث افتادگی بینی میشه؟

من شش هفته‌ست عمل کردم. گاهی وقتا وسایل سنگین بلند کردم و درسم رو هم روی میز خوندم. الان که مطالعه کردم میگن بینیم دچار افتادگی میشه. من از فرم فعلی بینیم خیلی راضیم و نگرانم که فرمش تغییر کنه. لطفاً بهم بگین چیکار کنم بینیم تغییر نکنه.
7
پاسخ

12 اسفند 1403

فاطمه

مخاط بینیم بعد از ۷ ماه هنوز خشک و گرفته هستش

سلام وقت بخیر، الان ۷ ماه از عمل بینیم گذشته اما هنوز مخاط بینیم خشک و گرفته‌ست. دلیلش چیه و راه درمانش چطوریه؟ ممنون میشم جواب بدید.
3
پاسخ

12 اسفند 1403