211 تاپیک
سارا
عفونت و جوش چرکی نوک بینی 4 سال بعد از عمل
سلام، خسته نباشید. من ۴ سال پیش جراحی بینی انجام دادم، اما ماه پیش نوک بینیم قرمز شد و عفونت کرد. دکترم برام آنتیبیوتیک تجویز کرد و قرمزی از بین رفت، ولی مدام جوش چرکی میزنه و دوباره عفونت میکنه. دکترم گفت که این مشکل به خاطر نخهای بخیه داخلیه و باید بینی باز بشه و نخها خارج بشن. خیلی نگرانم، میخواستم بدونم آیا این کار باعث تغییر در فرم بینی یا مشکل در تنفس میشه؟ اصلاً چطور ممکنه این نخها هنوز داخل مونده باشن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید، خیلی نگرانم. 🥹🙏
5
پاسخ
2 اسفند 1403
مهرک
ترمیم بینی با استفاده از بانک غضروف به جای غضروف گوش و دنده
سلام وقت بخیر من ۱۵ سال قبل بینیمو بخاطر انحراف عمل کردم ولی انحرافش کامل برطرف نشد و علاوه بر اون الان نیاز به اضافه کردن غضروف در دو سه ناحیه که دچار کمی فرورفتگی شده داره. الان دکتری که میخواد عملم کنه میگه من از غضروف گوش و دنده استفاده نمیکنم از بانک غضروف استفاده میکنم. لطفا بهم بگید در زمینه پیوند غضروفی که از بدن خودم نیست مشکلی برام ایجاد نمیشه؟ این کارو انجام بدم یا نه؟
9
پاسخ
30 بهمن 1403
نفس
کیپ شدن بینی و سر درد بعد از عمل بینی
سلام، بعد عمل بینیم خیلی کیپ میشه و گاهی سردرد میگیرم، نمیتونم نفس بکشم. چیکار کنم؟؟
3
پاسخ
1 اسفند 1403
دریا
باقی ماندن کبودی زیر چشم ۳ ماه بعد از عمل بینی
با سلام، سه ماهی از عمل بینیم گذشته اما زیر چشمم همچنان کبود هست و ماندگار شده. کرمهای رفع کبودی حاوی آرنیکا استفاده کردم، آناهیل و آناناس هم خوردم اما ذرهای اثر نداشته. خیلی بدنما شده و بسیار ناراحتم. چاره چیه؟
3
پاسخ
1 اسفند 1403
زهرا
مصرف سیگار و گل یک ماه بعد از عمل بینی
سلام، مصرف فقط ۱ بار سیگار و گل و... یک ماه بعد عمل بینی، فقط ورم رو زیاد میکنه یا ممکنه خطر جدی داشته باشه؟ متشکرم.
3
پاسخ
1 اسفند 1403
Sh
۲ ماه بعد از عمل بینی گریه باعث تورم میشود؟
سلام آیا گریه کردن دو ماه پس از جراحی بینی باعث ورم بینی میشود؟
3
پاسخ
1 اسفند 1403
دریا
مشخص بودن غضروف نوک بینی و عدم تقارن پره ها ۳ ماه بعد از عمل
سه ماهه که عمل بینی انجام دادم، ولی غضروف نوک بینیم کاملاً مشخصه و به شکل یه گردی قابل دیدن و لمس شدنه. مخصوصاً از وقتی که دکتر برام کورتون تزریق کرد، این حالت بیشتر شده. از طرفی، پرههای بینیم هم نامتقارن هستن و یک سمتش پایینتره. میخواستم بدونم چاره چیه و باید چیکار کنم؟
5
پاسخ
1 اسفند 1403
سوگل
یک ماهه کردم بینیم هیچ قوسی نداره و صافه
سلام، من یک ماهه که عمل بینی انجام دادم، اما هیچ قوس یا نوکی نداره. دکترم میگه که هنوز ورم داره، ولی توی اتاق عمل هم همینجوری بوده و توی عکسها هم بینی کاملاً صافه، انگار اصلاً عمل نشده و فقط قوزش برداشته شده. هر بینی عملی که میبینم، حتی با وجود ورم، باز هم مشخصه که عمل شده، ولی بینی من هیچ تغییری نکرده و انگار بینی خودمه! این موضوع روحیمو به هم ریخته، ولی هر چی به دکترم میگم، میگه که ورمه و توجهی نمیکنه. واقعاً نمیدونم چیکار کنم! مگه میشه بینی که کاملاً صافه، بعد از خوابیدن ورم، قوسدار و نوکدار بشه؟ بینی من مثل خطکش صافه و حس میکنم انگار اصلاً عمل نشدم. روحیهم خیلی خراب شده و دکترمم جدی نمیگیره. عکس هم میفرستم ببینید، فقط یه نکته داره، اینکه بعد از برداشتن گچ، یه خط کانتور روی بینی افتاده بود که الان دیگه نیست. لطفاً راهنمایی کنید که با این شرایط چیکار کنم.
4
پاسخ
30 بهمن 1403
Miss
برجستگی استخوان روی بینی ۴۱ روز بعد عمل
سلام وقتتون بخیر.41 روز از جراحی بینی بنده میگذره؛ وقتی گچ برداشته شد در همون قسمتی که قبلا قوز داشتم یک برجستگی ایجاد شده بود که هنوز هم قابل رویته و هم با دست حس میشه. ورم نیست و وقتی دستمو روش میذارم استخون برجسته رو حس میکنم همون استخون برجسته ای که قبل عمل داشتم. گفتند این ورم استخوانیه و به تدریج فروکش میکنه. سوالم اینه چیزی به عنوان ورم استخوانی داریم؟ استخوان مگه میتونه همینطوری بره داخل و کوچک بشه؟ تو اتاق عمل قوزم کامل از بین رفته بود.
3
پاسخ
30 بهمن 1403
Mia
آیا ممکنه عمل بینی باعث سوراخ شدن شبکیه بشه؟
میخواستم بدونم آیا ممکنه جراحی بینی باعث آسیب به چشمها بشه، مثلا باعث بشه شبکیه چشم سوراخ بشه یا مشکلی براش پیش بیاد؟ میخواستم بدونم این موضوع واقعیت داره یا شایعهست؟
3
پاسخ
30 بهمن 1403
سعید
زیاد شدن ورم بینی ۱۰ روز بعد از چسب نزدن
با سلام. من سه ماهه که از عمل بینیم میگذره و الان ده روزی هست دیگه از چسب بینی استفاده نکردم و به شدت ورم زیاد شده. میخواستم ببینم میتونم دوباره استفاده کنم؟ تاثیری داره اگه دوباره استفاده کنم؟
3
پاسخ
30 بهمن 1403
دریا
تغییرات شکل بینی 3 ماه بعد از عمل
سلام من ۳ماهه بینیم رو عمل کردم.بینیم استخوانی با پوست ضخیم بود. بعد از عمل هرروز یه شکلیه. دو روز زشته که از زندگی سیر میشم یه روزم خوبه. بیشتر مواقع سطح ناصاف و ورم نقطه ای داره بنظرتون در نهایت چی میشه؟
3
پاسخ
29 بهمن 1403
زهرا
کج شدن سر بینی بعد از عمل اصلاح میشه؟
سلام من دوسال پیش بینیمو عمل کردم و متأسفانه به خاطر بدچسب زدن سر بینیم کج شده. آیا با سوهان زدن یا فیلر بینیم درست میشه؟ خیلی نگرانم و ذهنم درگیر کرده. پیش دکترم رفتم ولی جواب قانعکنندهای نداد. خواهش میکنم راهکار بدین.
11
پاسخ
29 بهمن 1403
Lili
احساس افتادگی نوک بینی بعد از فعالیت سنگین
من الان پنجاه روزه که بینیمو عمل کردم. امروز یه فرش شستم و بعدش تازه به خودم اومدم که نکنه فشار یا زور زدن موقع شستن فرش به بینیم آسیب زده باشه! خیلی نگرانم، حس میکنم نوک بینیم یه کم پایینتر اومده و ارتفاعش زیاد شده. ممکنه واقعاً مشکلی پیش اومده باشه؟ ممکنه فرم بینیم خراب شده باشه یا تأثیر بدی گذاشته باشه؟
3
پاسخ
30 بهمن 1403
Baran
از بین نرفتن کبودی زیر چشم ۳ ماه بعد از عمل بینی
سلام سه ماهه از عمل بینیم گذشته ولی کبودی زیر چشمم ماندگار شده و ازبین نمیره قرص آناهیل و کرم ضد کبودی هم استفاده میکنم ولی هیچ فایده ای نداشته. چیکار باید بکنم؟
3
پاسخ
29 بهمن 1403
ندا
قوز بعد از سوهان کشیدن بینی برمیگرده؟
هفت ماه پیش بینیمو عمل کردم، اولش خیلی خوب بود، ولی تازگیا حس میکنم قوز بینیم دوباره برگشته یا حداقل یه کم برجسته تر شده. راستش یه کم نگرانم، چون فکر میکردم نتیجه عمل دائمیه. دکترم گفته با سوهان کشیدن درست میشه، ولی میخوام بدونم ممکنه قوز بعد از سوهان کشیدن هم دوباره برگرده؟
4
پاسخ
28 بهمن 1403
باران
مشکل در فرم سوراخ های بینی 1 هفته بعد از عمل
سلام و وقت بخیر، من یک هفتهست که عمل بینی انجام دادم. ورودی بینیم، یعنی همون قسمت پایین سوراخهای بینی که باید یه هلال نازک داشته باشه، الان این شکل رو نداره و به سمت داخل بینی کشیده شده. این موضوع برام نگرانکننده شده. ممنون میشم راهنمایی کنید.
3
پاسخ
28 بهمن 1403
فاطیما
عمل بینی با بیماری لوپوس سیستمی
باسلام برای بنده ۱۲ سال پیش با بروز سکته مغزی تشخیص بیماری لوپوس سیستمی دادن که یکی از عوارض آن لخته سازی مکرر هست و برای این مورد وارفارین مصرف میکنم و علاوه بر این کورتون و داروهای دیگه ای مثل سل سپت، پردنیزولون، هیدروکسی کلروکین سولفات، کلسیم، ویتامین د، آترواستاتین، گاها پروپرانول هم مصرف میکنم . آیا میتوانم عمل بینی انجام بدم؟
11
پاسخ
25 بهمن 1403
ساناز
سوت کشیدن بینی بعد از عمل
من عمل بینی کردم و الان چند روزه بینیم صدا میده و سوت میکشه. میخواستم ببینم این موضوع طبیعیه یا مشکلی برای بینی من وجود داره؟ فقط من اینطورم؟ این صدا بعد از چند وقت قطع میشه معمولاً؟ دائمی نیست، یعنی میگیره و قطع میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید این سوت کشیدن بعد عمل بینی به چه دلیله و آیا کار خاصی براش باید بکنم؟
3
پاسخ
28 بهمن 1403
نیلو
قطره رینوسالتین بعد از عمل بینی برای چیست؟
من چند وقت پیش عمل بینی انجام دادم دکترم قطره رینوسالتین رو تجویز کرده واسه استفاده بعد از عملم. میخواستم بدونم دقیقا این قطره برای چیه چه کمکی میکنه؟ میخوام مطمئن شم از تاثیرش و فایده ش که الکی مصرف نکنم اگه واقعا لازمه بخرم استفاده کنم. چون سرم شستشو هم دارم این قطره رو هم باید بزنم ؟
3
پاسخ
28 بهمن 1403


