رویینو
دریا
29 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

تغییرات شکل بینی 3 ماه بعد از عمل

سلام من ۳ماهه بینیم رو عمل کردم.بینیم استخوانی با پوست ضخیم بود. بعد از عمل هرروز یه شکلیه. دو روز زشته که از زندگی سیر میشم یه روزم خوبه. بیشتر مواقع سطح ناصاف و ورم نقطه ای داره بنظرتون در نهایت چی میشه؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که نگرانی شما درباره تغییرات شکل بینی پس از جراحی و وضعیت نهایی آن است.

تغییرات بینی در ماه‌های اول پس از جراحی

پس از جراحی بینی، تغییرات شکل و فرم آن کاملاً طبیعی است و به دلایل مختلفی ممکن است در طول روزها و ماه‌ها بینی شما حالت‌های متفاوتی داشته باشد. این مسئله به‌ویژه در بینی‌های دارای پوست ضخیم بیشتر دیده می‌شود. برخی از دلایل این تغییرات شامل:

  • تورم بعد از عمل: تورم با گذشت زمان کاهش می‌یابد، اما در بینی‌های پوست ضخیم این فرآیند طولانی‌تر است.
  • تجمع مایعات لنفاوی: در برخی روزها ممکن است بینی ورم کند و در برخی دیگر کاهش یابد.
  • ترمیم نامتقارن بافت‌ها: روند بهبودی در نقاط مختلف بینی ممکن است با سرعت‌های متفاوتی انجام شود.
  • کشش و سفتی پوست: پوست ضخیم‌تر زمان بیشتری نیاز دارد تا خودش را با فرم جدید بینی تطبیق دهد.

سطح ناصاف و تورم نقطه‌ای: آیا جای نگرانی دارد؟

  • نامنظمی‌های سطحی: در بینی‌های پوست ضخیم، ممکن است برای چند ماه سطح بینی کمی ناصاف یا برجسته به نظر برسد. این موضوع معمولاً با کاهش ورم و نرم شدن بافت‌ها بهبود پیدا می‌کند.
  • ورم نقطه‌ای: ممکن است در برخی نواحی بینی ورم بیشتری نسبت به سایر نقاط مشاهده شود. این نوع ورم‌ها معمولاً ناشی از چسبندگی‌های داخلی یا باقی ماندن مایعات لنفاوی هستند و معمولاً به مرور زمان کاهش می‌یابند.

 در نهایت بینی شما چگونه خواهد شد؟

  • فرم نهایی بینی بین ۶ ماه تا ۱ سال مشخص می‌شود. در بینی‌های پوست ضخیم، این زمان ممکن است حتی تا ۱۸ ماه طول بکشد.
  • نامنظمی‌های جزئی معمولاً بهبود می‌یابند. اکثر برجستگی‌ها و نامنظمی‌های سطحی که اکنون می‌بینید، به مرور زمان صاف‌تر می‌شوند.
  • اگر بعد از یک سال هنوز مشکل باقی بود، می‌توان درباره اقدامات اصلاحی صحبت کرد. گاهی ممکن است نیاز به تزریق استروئید یا در موارد نادر، جراحی ترمیمی وجود داشته باشد.

چطور روند بهبودی را تسریع کنیم؟

  1. چسب زدن را جدی بگیرید (اگر جراح توصیه کرده است)، زیرا می‌تواند در کاهش ورم و فرم‌گیری بهتر بینی مؤثر باشد.
  2. نمک را از رژیم غذایی حذف کنید تا ورم کمتری داشته باشید.
  3. ماساژ بینی (اگر جراح شما تأیید کرده باشد) می‌تواند به کاهش نامنظمی‌ها کمک کند.
  4. کمپرس سرد در هفته‌های اول و کمپرس گرم بعد از ماه اول ممکن است در کاهش تورم مؤثر باشد.
  5. صبور باشید! هر تغییر کوچک را بررسی نکنید، زیرا بینی شما در حال ترمیم است و قضاوت درباره نتیجه نهایی هنوز زود است.

جمع‌بندی

  • تغییرات روزانه بینی پس از جراحی، به‌ویژه در بینی‌های پوست ضخیم، کاملاً طبیعی است.

  • سطح ناصاف و ورم نقطه‌ای به‌مرور زمان کاهش می‌یابد.
  • فرم نهایی بینی معمولاً بعد از یک سال مشخص می‌شود، بنابراین عجله نکنید.
  • رعایت مراقبت‌های توصیه‌شده توسط جراح، نقش مهمی در بهبود سریع‌تر دارد.
این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
30 بهمن 1403

بینی‌هایی که پوست ضخیمی دارند، معمولاً زمان بیشتری برای کاهش ورم و رسیدن به فرم نهایی نیاز دارند. بعد از سه ماه، تغییرات روزانه و ناصافی‌های سطحی طبیعی است و به تدریج طی ماه‌های آینده بهبود پیدا می‌کند. در این نوع بینی‌ها، ورم به کندی فروکش می‌کند و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا نتیجه نهایی مشخص شود. اگرچه در برخی موارد ناصافی‌های جزئی باقی می‌مانند، اما بیشتر این مشکلات با گذشت زمان اصلاح می‌شوند.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
30 بهمن 1403

بعد از سه ماه هنوز بینی در مرحله ترمیم و تغییر است، مخصوصاً با توجه به پوست ضخیم که زمان بیشتری برای کاهش ورم نیاز دارد. تغییرات روزانه کاملاً طبیعی است و معمولاً تا یک سال بعد از عمل شکل نهایی بینی مشخص نمی‌شود. ناصافی‌ها و ورم‌های نقطه‌ای به تدریج کاهش پیدا می‌کنند.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد