رویینو
category bg
تبادل نظر و مشاوره در مورد مراقبت بعد از عمل بینی
نظرات درباره مراقبت بعد از عمل بینی را بخوانید و سوالات خود را از پزشکان بپرسید.

پاسخ پزشکان

تحلیل هوشمند

تجربه کاربران

سوال خود را بپرسید

نوشتن جزئیات و حداقل 70 کارکتر جهت مشاوره بهتر الزامیست.
ایجاد تاپیک به معنای پذیرش قوانین رویینو می‌باشد.
484 تاپیک

نیلو

تورم بین دو ابرو بعد از عمل بینی

سلام، من بعد از جراحی بینی بین دو ابروهام ورم داره و قیافه‌ام شبیه آواتار شده. دقیقاً وسط دو ابرو، زیر پیشانی ورم نسبتاً زیادی هست و پف داره. وقتی فشارش میدم مثل ماهی میره داخل و دوباره برمی‌گرده. کار خاصی باید انجام بدم که زودتر خوب بشه؟ چقدر باید صبر کنم؟ چسب که می‌زنم خیلی دیده نمی‌شه، هرچند بعضی قسمت‌هاش رو چسب نمی‌گیره، ولی وقتی چسب رو باز می‌کنم افتضاح میشم. آیا به خاطر ضخیم بودن پوست بینیمه؟
3
پاسخ

28 بهمن 1403

زهرا

ضعیف شدن حس بویایی بعد از عمل بینی

سلام من ۲۲ روزه بینیم رو عمل کردم و هنوز حس بویاییم قوی نیست و گاهی مثلا حدود ۱ دقیقه بویی رو حس نمیکنم ایا این طبیعی هستش؟ تا کی این موضوع ادامه داره؟ مچکرم
4
پاسخ

26 بهمن 1403

Roy

عدم تقارن سوراخ بینی 3 روز بعد عمل

سلام الان سه روزه که عمل بینی انجام دادم امروز تامپون رو که بیرون کشیدم متوجه شدم که گچ بینی یه سمت بالا هست و یه سمت پایین که همین باعث شده سوراخ بینیم یه طرف گشاد تر از سمت دیگه باشه ایا رو فرم بینیم تاثیر داره؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
4
پاسخ

24 بهمن 1403

مزدارانی

بیحسی و بسته شدن سوراخ بینی ۱ ماه بعد از عمل

سلام، یک ماهه که بینیمو عمل کردم، ولی سمت چپ بینیم ورمش بیشتر از سمت راست هست و حس نداره، حالت بی‌حسی و سِر شدن داره و سوراخش به خاطر ورم جمع‌تر ازون یکی سوراخ شده و حس میکنم کم‌کم داره بسته میشه. برای همین، مقداری دستمال کاغذی لول می‌کنم و داخلش قرار میدم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
3
پاسخ

25 بهمن 1403

رویا ازادی

تاول و جوش ریز در اثر چسب بینی

سلام من چسب بینیمو سه روز برنداشتم، الان که برداشتم پر از تاول و جوش های ریز قرمز هست، جای چسبا قرمز شده و همینطور متورم، کهیر زده، انگار سوخته و پشت چشام باد کرده. چیکار کنم؟ راهمم از دکتر خودم دوره. کسی اینجوری شده؟ لطفاً تجربشو بگه. خوب شده؟ چند روزه خوب میشه؟ دکترم فقط گفت چسب نزنم.
5
پاسخ

22 آبان 1403

سوگل

یه هفته بعد عمل قوس بینی مشخص میشه؟

سلام یک هفته بینی عمل کردم اما هیچ قوسی بینی من نداره چون توی پیج دکترم برا بعد عمل همه رو نگاه کردم ی قوسی معلومه اما برا من بدون قوس هست بنظرتون میشه الان برای بوجود اومدن قوس ملایم کاری کرد چون خیلی ناراحتم. عکسی که از خودم بعد از عمل دیدم هیچ قوسی در بینی من ایجاد نشده اما عکس بقیه زیباجویان که توسط همون دکتر توی اتاق عمل مثل من گرفته شده دارای قوس هستند میخاستم بدونم بعد از درآوردن گچ و کشیدن بخیه و اسلیپ داخل بینی میشه به بینی قوس ملایم داد و کاری کرد که قوس ایجاد بشه چون اصلا بینی نمای خوبی نداره
7
پاسخ

1 بهمن 1403

E . R

کیک بوکسینگ و عمل بینی

سلام، من به صورت حرفه‌ ای ورزش کیک بوکسینگ کار می‌ کنم و به دلیل ضربات و تمرینات سنگینی که دارم، بینی‌ ام در طول زمان تغییر شکل داده و بزرگ‌ تر شده. حالا قصد دارم عمل بینی انجام بدم، ولی نگرانی اصلی من اینه که بعد از جراحی بتونم به تمریناتم برگردم یا نه. می‌ خواستم بدونم بعد از رینوپلاستی، چه مدت باید از تمرینات و مسابقات فاصله بگیرم تا بینی کاملاً ترمیم بشه و مشکلی ایجاد نشه؟ آیا بعد از بهبودی کامل، دوباره امکان داره که ضربه‌ ای به بینی بخوره و باعث تغییر شکل یا آسیب مجدد بشه؟
4
پاسخ

12 آبان 1402

S*M

S*M

آیا کشیدن بخیه بعد عمل بینی درد دارد؟

من امروز قراره گچ بینیم رو بردارم و بخیه‌ هام رو بکشم، ولی خیلی استرس دارم و می‌ ترسم که درد داشته باشه. بخیه کشیدن درد داره؟ برای کاهش درد کشیدن بخیه چه کنیم؟ راهی هست که دردش رو کمتر کنه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
5
پاسخ

1 مهر 1403

حنا

چه مقدار خون ریزی بعد از عمل بینی طبیعیه؟

بعد از عمل بینی چه مقدار خونریزی طبیعی محسوب میشه و تا چند روز ممکنه ادامه داشته باشه؟ یه سوال دیگه هم که دارم اینه که پانسمان اولیه بینی را خودم میتونم باز کنم یا حتماً باید دکتر برام باز کنه؟
4
پاسخ

22 بهمن 1403

حنا

شستشوی بینی بعد از عمل با وجود پانسمان

سلام ، مامانم عمل بینی انجام داده و دکتر سرم شست و شو نوشته، باتوجه به این که بینی پانسمان هست کی باید از سرم شست و شو استفاده کرد؟
4
پاسخ

22 بهمن 1403

زهرا

ترمیم کننده برای جای برش بخیه کلوملا

سلام و درود، ۱۹ روز از عملم میگذره و این مدت روی جای بخیه ها فقط تتراسایکلین زدم جای بخیه هامم نمونده فقط خط برش کلوملا هنوز مشخصه یکم الان بخوام ترمیم کننده بزنم سیکالیفت اون بهتره یا استراتادرم؟
6
پاسخ

22 بهمن 1403

لیلا کامل حامد

افتادگی پوست کلوملا دو ماه بعد از عمل

سلام، من دو ماه پیش عمل بینی انجام دادم و تازگی متوجه شدم که پوست کلوملا افتاده. آیا این مشکل با کاهش ورم بینی به مرور زمان برطرف میشه، یا نیاز به اقدامات خاصی مثل ماساژ، تزریق یا حتی ترمیم داره؟
4
پاسخ

21 بهمن 1403

رونیا

قطره فنل آفرین بعد از عمل بینی برای چیست؟

سلام وقت بخیر دکتر برای بعد از عمل بینی برم قطره فنل‌آفرین نوشته. نمی دونم این قطره برای چی استفاده میشه چه اثری داره. فقط برای باز شدن راه نفسه یا روی کاهش ورم هم اثر میذاره؟ چقدر باید ازش استفاده کرد؟
4
پاسخ

20 بهمن 1403

simin S

دمنوش بابونه برای ورم بینی چه تاثیری داره؟

سلام، توی سایت دیدم خیلی‌ها مثل من دغدغه ورم داشتن بینی رو دارن. درباره بابونه شنیدم که دمنوش بابونه برای کم شدن ورم بینی خوبه، اما دقیق نمیدونم واقعا تاثیری داره و چقدر تاثیرش هست. توی خواص بابونه خاصیت ضدالتهابی رو دیدم ولی نمیدونم کمک میکنه ورم زودتر کم بشه یا نه. خود دکتر میگه تاثیرش خیلی محسوس نیست، چیزی نیست که بگی الان دمنوش رو دم کردم و خوردم دیگه ورم‌ها کم شدن. کسی تجربه‌ای داره که استفاده کرده باشه و نتیجه گرفته باشه؟ اگر روش خاصی برای استفاده‌ش هست هم لطفا بگید.
4
پاسخ

20 بهمن 1403

امیرعلی

تو دماغی حرف زدن بعد از عمل بینی درمان نداره؟

سلام من چند روزه عمل بینی انجام دادم و از اون موقع صدای حرف زدنم یه جوری شده همش انگار تو دماغی حرف میزنم. تامپون هم دکترم نذاشت اصلا. فکر میکردم بعد برداشتن گچ بینیم بهتر بشه اما خیلی بهتتر نشده. صدام طبیعی نیست و این اذیتم میکنه. دور وری ها هم بهم گفتن دماغت انگار پره. کسی اینو تجربه کرده این طبیعیه بعد عمل؟ فین هم نمیتونم بکنم بینیم خالی بشه کامل. بعضی موقع ها هم ک حس میکنم خالی تره باز هم صدام تو دماغیه. سوالم اینه چقدر طول میکشه که صدام برگرده به حالت عادی؟ چند روز باید از عملم بگذره؟
4
پاسخ

20 بهمن 1403

امیرعلی

یبوست بعد از عمل بینی چرا اتفاق میفته؟

من پنج شش روزی از عمل بینیم میگذره ولی بعد از عمل دچار یبوست شدم. فکر میکنم شاید این یبوست به خاطر داروهای بیهوشی باشه یا اینکه تحرک چندانی ندارم، یا شاید هم به خاطر وضعیت غذام باشه. کسی دیگه هم این مشکل رو داشته؟ میخوام بدونم علتش چیه و چطور میتونم یبوست رو رفع کنم؟ چیزی هست که باید بخورم یا چیزهایی که نباید بخورم؟ سرچ کردم و خوندم که خودش برطرف میشه، ولی میترسم این فشار هر بار برام عوارضی داشته باشه.
4
پاسخ

20 بهمن 1403

رونیا

نکروز بینی چند روز بعد از عمل اتفاق می افتد؟

نکروز بینی بعد از عمل چند روز بعد خودش رو نشون میده؟ یعنی از همون روزهای اول علائمش ظاهر میشه یا امکان داره چند هفته طول بکشه تا مشخص بشه؟ میخوام بدونم اگه چند روز بعد عمل رو رد کنم دیگه خیال راحته که نکروز رو رد کردم. چند تا عکس نکروز بینی دیدم تو دلم خالی شد. همین طور چه چیزایی احتمال نکروز رو بیشتر می‌ کنه؟
4
پاسخ

20 بهمن 1403

پارمیس

برای ورم بعد از عمل بینی چه بخوریم

سلام من تازگی عمل بینی کردم و هنوز ورمش زیاده، با این مدل کم شدن ورم ها فکر کنم خیلی طول میکشه تا کم بشه. نمیدونم چی بخورم که زودتر ورمش بخوابه. کلا برای کاهش ورم بینی چه بخوریم سرعت بگیره این کم شدن. در حد آب آناناس و آب کرفس رو شنیدم اما غیر اینا چی بخورم؟ غیر اینکه چی بخوریم ورم بخوابه و کم بشه سوال بعدیم اینه چیا رو حذف کنم چی نخورم ورم رو بدتر نکنه الکی بینیم باد نکنه. کسی تجربه ای داره که واقعا چی اثر داره و چی نه؟ اگه راهی سراغ دارین که کمک کنه، لطفا بگین. ممنونم.
4
پاسخ

20 بهمن 1403

سحر

روش تمیز کردن بینی ۳ ماه بعد از عمل

سلام! من سه ماه بعد از جراحی بینی، طبق توصیه پزشکم، مرتب با آب نمک شستشو می‌ دادم تا ترشحات و التهابات به حداقل برسه. الان که این دوره تموم شده و دیگه نباید از آب نمک استفاده کنم، یه مقدار نگرانم که چطور باید بینیم رو تمیز نگه دارم. آیا نیازی هست جایگزینی برای شستشو داشته باشم؟ روش خاصی برای تمیز کردن داخل بینی هست که ازش استفاده کنم؟ 
8
پاسخ

20 بهمن 1403

الینا -کاظمی22

الینا -کاظمی22

نفس کشیدن با دهان بعد از عمل بینی

سلام وقت بخیر من حدودا دو هفته ای هست که عمل بینی کردم. هنوز که هنوزه بیشتر با دهان نفس میکشم. این خشکی دهان بعد از عمل بینی رو نمیدونم چی کار کنم. حس میکنم بینیم هنوز کیپه وقتی میخوام ازش نفس بکشم یه جورایی سختمه اذیت میشم. زبونم خشک میشه. مجبورم همه ش آب بخورم. شب ها وسط خواب باید پاشم آب بخورم زبون و دهنم از بس خشک میشن. نسبت به اوایل الان بهترم اما هنوز مشکلم رو دارم. نمیدونم این طبیعیه جزو روتین عمل بینیه؟ چقدر طول میکشه که از بینی بشه راحت نفس کشید؟ ممنون میشم اگه دکترا یا کسایی که عمل کردن راهنماییم کنن. 🙏
4
پاسخ

20 بهمن 1403