رویینو
category bg
تبادل نظر و مشاوره در مورد نوک بینی
نظرات درباره نوک بینی را بخوانید و سوالات خود را از پزشکان بپرسید.

پاسخ پزشکان

تحلیل هوشمند

تجربه کاربران

سوال خود را بپرسید

نوشتن جزئیات و حداقل 70 کارکتر جهت مشاوره بهتر الزامیست.
ایجاد تاپیک به معنای پذیرش قوانین رویینو می‌باشد.
682 تاپیک
Sahar

Sahar

مشکلات بینی ۴ ماه بعد از جراحی بینی با انحراف تیغه

سلام. من ۴ ماهه عمل بینی استخوانی انجام دادم که هم قوز بینی برداشته شد هم انحراف تیغه اصلاح شد. ظاهر بینیم خوبه، اما مشکلاتی دارم که هنوز برطرف نشده و پزشکم هم جواب قانع‌کننده‌ای نداده: ۱. قسمت کلوملا و غضروف زیرینش خیلی سفته و وقتی حرف می‌زنم اذیتم می‌کنه ۲. نمی‌تونم لب‌هامو راحت روی هم بذارم، مخصوصاً لب بالا ۳. اصلاً نمی‌تونم اخم کنم یا ابروهامو بالا ببرم، پل بینیم هم احساس کشیدگی داره ۴. وقتی به پهلو می‌خوابم، سمت صورتم که رو بالش می‌افته، دماغم خیلی سنگین و کیپ می‌شه ۵. از ماه سوم به بعد، وقت خندیدن عصب دندون نیشم درد می‌گیره ۶. دکتر گفت می‌تونم سجده کنم ولی امتحان کردم، نوک بینی و تیغه‌اش درد گرفت و مجبور شدم مسکن بخورم ۷. موقع زدن کرم، وقتی به بینیم دست می‌زنم، یه حس سفتی و جمع‌شدن اذیت‌کننده دارم با این وضعیت هنوز نتونستم به روال عادی زندگیم برگردم. خیلی نگرانم که نکنه اینا طبیعی نباشن. لطفاً راهنمایی کنین، آیا صبر کنم یا باید اقدام خاصی انجام بدم؟
9
پاسخ

2 خرداد 1404

hana

فرورفتگی یه طرفه نوک بینی 5 ماه بعد از عمل بینی و تزریق کورتون

سلام. من حدود ۵ ماهه که بینیمو عمل کردم. بعد از دو ماه، به‌خاطر ورم شدید نوک بینی، دکتر برام کورتون تزریق کرد. الان حدود یه ماهی می‌شه که متوجه شدم نوک بینی از سمت چپ یه مقدار فرو رفته، ولی سمت راستش صافه. این فرورفتگی خیلی زیاد نیست ولی نگرانم کرده. دکترم گفته صبر کن تا ۶ ماه تموم بشه، بعد برات آمپول می‌زنم. می‌خواستم بدونم این فرورفتگی خودبه‌خود خوب می‌شه یا نه؟
9
پاسخ

2 خرداد 1404

Nstrn

چرا بعد سه ماه هنوز حس میکنم بینیم بزرگه؟

سلام، نزدیک سه ماهه که عمل بینی انجام دادم الان دیگه اون ورم شدید اولیه رو ندارم ولی همچنان حس میکنم بینیم یه کم بزرگه، میخواستم بدونم غضروف و استخوان بینی هم ورم میکنن یا فقط پوست و بافت نرم ورم میکنه؟ و اینکه آیا احتمال داره با گذشت زمان باز هم بینی کوچیک‌تر بشه؟
3
پاسخ

3 خرداد 1404

زهرا

فرورفتگی سمت راست نوک بینی‌ یک ماه بعد از عمل بینی

سلام، بعد از یک ماه از جراحی بینیم،در قسمت جلوی نوک بینیم، سمت راست یه فرورفتگی خطی ایجاد شده؟ علتش چیه؟ خودش برطرف میشه؟
7
پاسخ

1 خرداد 1404

عرشیا

لازمه برای ورم نوک بینی 3 ماه بعد از عمل بینی گوشتی کورتون تزریق کنم؟

سلام، من سه ماهه عمل بینی انجام دادم و بینی‌م گوشتیه. ولی هنوز نوک بینیم ورم داره و اصلاً فرم نگرفته. هیچ مراقبت خاصی هم نکردم و نمی‌دونم باید چیکار کنم. لازمه کورتون بزنم؟ می‌ترسم این ورم بمونه و پوستش سفت و بد فرم شه. هنوزم باید چسب بزنم؟ یا ماساژ بدم؟ خیلی گیجم، لطفاً راهنمایی کنید.
5
پاسخ

1 خرداد 1404

فریال

برای فرورفتگی نوک و پره بینی سابسیژن جواب میده؟

سلام، برای فرورفتگی نوک بینی و پره‌ بینی، به‌خصوص اگه مربوط به غضروف باشه، سابسیژن می‌تونه تاثیر داشته باشه؟ خودم وقتی با دقت نگاه می‌کنم، اون فرورفتگی نوک بینیمو کاملاً می‌بینم. به نظرتون الان اقدام کنم واسه سابسیژن یا صبر کنم ببینم بدتر میشه بعد برم؟
7
پاسخ

27 اردیبهشت 1404

سارا

میشه فقط سوراخ‌ های بینیم رو تو مطب اصلاح کرد؟

سلام من ۵ ماهه عمل بینی انجام دادم، بینیم گوشتیه ولی هنوز نوک بینیم بزرگه و به نظرم باریک نشده، یه مورد دیگه هم اینکه دوست داشتم سوراخ‌های بینیم حالت گرد داشته باشن، اما الان کشیده‌ و بیضی شدن میخواستم بدونم آیا میشه دکتر توی مطب با یه عمل سرپایی اینا رو اصلاح کنه؟ اگه انجام بشه، دوباره بینی ورم می‌کنه؟
2
پاسخ

30 اردیبهشت 1404

فریال

فرورفتگی محل گرافت غضروفی 7 ماه بعد از عمل بینی طبیعیه؟

سلام وقتتون بخیر. من حدود هفت ماهه عمل بینی انجام دادم. یه مدتیه دقیقاً همون قسمتی که پزشکم برام گرافت غضروفی گذاشته بود، نوک بینیم فرو رفته. می‌خواستم بدونم این فرورفتگی می‌تونه به مرور بیشتر بشه؟ یعنی ممکنه غضروف تحلیل رفته باشه؟
9
پاسخ

26 اردیبهشت 1404

Zahra

Zahra

بعد از ۹ ماه از عمل بینی آیا تزریق فیلر و کورتون برای رفع فرورفتگی و ورم مناسبه؟

سلام من نه ماهه که عمل بینی انجام دادم و یک ماه چسب زدم به دلایلی قوز دماغم رو خوب تراش ندادن و از وسط فرو رفتگی داره نوک بینی هم خیلی ورم داره میخواستم بدونم که میشه کورتون و فیلر رو با هم تزریق کرد؟ فیلر برای فرو رفتگی و کورتون برای ورم دکترم گفته که بعد از یک سال باید بیهوش بشم و شاید فقط قوز رو رفع کنه ولی هزینه بیهوشی و عوارضش زیاد هست. به نظر شما تزریق فیلر بهتره یا بیهوشی؟ چون من الان در تهران نیستم و نمیتونم مرتب به مطب برم.
7
پاسخ

22 اردیبهشت 1404

الناز

آیا افتادگی بینی موقع خندیدن بخاطر ورم کلوملاست؟

سلام، من حدود دو ماهه که جراحی بینی انجام دادم، پوستم هم ضخیمه. به دلیل استفاده از غضروف در کلوملا، طول این قسمت نسبت به قبل بیشتر شده. الان وقتی می‌خندم، کلوملا خیلی پایین‌تر از پره‌های بینی قرار می‌گیره و ظاهر بینی حالت افتادگی پیدا می‌کنه. می‌خواستم بدونم این مشکل می‌تونه به خاطر ورم ناحیه کلوملا باشه یا اینکه واقعاً برجستگی بیش از حد کلوملا و نوک بینی باعث این حالت شده؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
10
پاسخ

22 اردیبهشت 1404

pari

آیا خم کردن سر موقع کار باعث افتادگی بینیم میشه؟

سلام من تقریباً دو ماهه عمل بینی انجام دادم و شغلم تتو بدنه. می‌خواستم بدونم کی میتونم به کارم برگردم؟ چون می‌گن خم کردن سر مداوم می‌تونه باعث افتادگی نوک بینی و خراب شدن فرم بینی بشه.
2
پاسخ

21 اردیبهشت 1404

مریم

ضربه به نوک بینی 18 روز بعد از عمل ترمیم میتونه باعث مشکل بشه؟

سلام، من 18 روز پیش بینیم رو عمل ترمیم کردم و الان گوشیم افتاد و نوکش به بینیم خورد. الان یه کوچولو درد دارم و خیلی می‌ترسم. آیا مشکلی پیش اومده؟
13
پاسخ

19 اردیبهشت 1404

امیدوار

بعد دو ماه از عمل چرا نوک بینیم بالا رفته و سوراخ‌ ها بیشتر دیده میشن؟

سلام، من دو ماه پیش عمل بینی انجام دادم. اوایل که آتل و چسب داشتم، نوک بینیم پایین بود ولی از نیمرخ یه کم سربالا به نظر می‌رسید. حدود یک ماه پیش دکترم گفت دیگه چسب نزنم. از اون موقع تا الان، حس می‌کنم نوک بینیم بالاتر رفته و الان از روبه‌رو و نیمرخ، سوراخ‌های بینی کاملاً مشخص شدن. حتی به‌نظر میاد که توی یکی دو هفته‌ی اخیر سوراخ‌ها بزرگ‌تر هم شدن. نوک و پره‌های بینی هم هنوز سفت هستن. می‌خواستم بدونم ممکنه نوک بینی با گذشت زمان بیاد پایین‌تر؟ چطور می‌تونم تشخیص بدم که این حالت به خاطر تکنیک جراحی هست یا هنوز به خاطر ورمه؟
10
پاسخ

19 اردیبهشت 1404

N

N

میشه با جراحی بینی فاصله بین ریشه تا نوک بینی رو بیشتر کرد؟

سلام، با جراحی بینی میشه طول بینی رو بیشتر کرد؟ منظورم از طول، فاصله بین ریشه بینی تا نوک بینیه، نه پروجکشن یا بیرون‌زدگی بینی.
4
پاسخ

19 اردیبهشت 1404

سارا

عمل بینی گوشتی داشتم از فرم نوکش راضی نیستم چیکار کنم؟

سلام من چهار ماهه عمل بینی انجام دادم بینیم گوشتی بود میخواستم بدونم تنها راه اینکه نوک بینی بیاد پایین و قد بینی بلندتر بشه عمل ترمیمیه یا راه دیگه‌ ای هم هست؟
7
پاسخ

17 اردیبهشت 1404

N

N

چرا نوک بینیم بعد از ۳ ماه هنوز موقع لمس کردن شدید درد میگیره؟

سلام، من ۳ ماهه عمل بینی انجام دادم، اما یه مشکلی دارم. سمت چپ نوک بینیم موقع لمس خیلی شدید درد می‌گیره، جوری که انگار سوزن فرو می‌کنن توش! ولی وقتی لمسش نمی‌کنم، اصلاً دردی نداره. به نظرتون این درد طبیعیـه؟ ممکنه از عصب باشه یا مشکلی پیش اومده؟ اگه مشکلی باشه، قابل اصلاحه؟
4
پاسخ

17 اردیبهشت 1404

مهدیه

درد در نوک بینی و تیغه بینی ۴ ماه بعد از عمل بینی ممکنه عفونت باشه؟

۴ ماهه عمل بینی انجام دادم. حالا وقتی دست میزنم به نوک بینی و تیغه بینیم، درد می‌کنه. این ممکنه عفونت باشه یا طبیعیه؟
5
پاسخ

18 اردیبهشت 1404

فاطمه

بعد از عمل بینی آیا سفتی نوک بینی به مرور نرم میشه و باعث افتادگی میشه؟

سلام میخواستم بدونم بعد از عمل بینی نوک بینی من که سفت هست اگه این سفتی به مرور زمان نرم بشه آیا به معنی افتادگی نوک بینی هست؟ نوک بینی من گوشتیه و جراحی کردم امکان داره که بعد از مدتی نوک بینیم افتادگی پیدا کنه؟
5
پاسخ

17 اردیبهشت 1404

Zahra

۱۵ روزه بینیمو عمل کردم نوکش ضربه خورده ممکنه فرم بینیم خراب بشه؟

سلام وقت بخیر من ۱۵ روزه که بینیمو عمل کردم امروز دست یکی از دوستام نه خیلی محکم نه خیلی آروم خورد به نوک بینیم حدود ۲-۳ دقیقه یه سوزش و درد حس کردم ولی بعدش خوب شد تو آینه که نگاه میکنم فرم بینیم تغییر نکرده و کج نشده 🤦🏻‍♀️😥 اما خیلی نگرانم چون هنوز تازه عمل کردم ممکنه نوک بینیم آسیب دیده باشه یا فرم بینیم خراب بشه؟
8
پاسخ

15 اردیبهشت 1404

سارا

نوک بینیم از رو به‌ رو تیز دیده میشه اما از نیمرخ خوبه مشکل چیه؟

سلام من حدود ۷۵ روزه که بینیمو عمل کردم از نمای رو به‌ رو نوک بینیم خیلی تیز دیده میشه مخصوصاً وقتی سرمو میارم پایین این تیزی بیشتر مشخص میشه ولی از نیمرخ مشکلی نداره و اوکیه به نظرتون علتش چیه؟خوب میشه؟
4
پاسخ

16 اردیبهشت 1404