رویینو
رزا
12 خرداد 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

ممکنه ورم باعث گردی نوک بینی ۵ ماه بعد از عمل بینی باشه؟

سلام. حدود پنج ماه و نیمه که عمل بینی انجام دادم. پوستم نازکه و هنوز نوک بینیم حالت گردی داره. ممکنه هنوز از ورم باشه؟ احتمال اینکه این حالت توی ماه‌های بعد بهتر بشه چقدره؟

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع درباره گردی نوک بینی بعد از حدود ۵ ماه و نیم از عمل بینی روی پوست نازک است.

روند طبیعی بهبود نوک بینی بعد از جراحی

پس از عمل بینی، مخصوصاً اگر پوست نازکی داشته باشید، بخش زیادی از فرم نهایی بینی در چند ماه اول مشخص می‌شود؛ اما این به این معنی نیست که همه‌ی تورم‌ها کاملاً از بین رفته‌اند. روند بهبود در بینی‌هایی با پوست نازک معمولاً سریع‌تر از بینی‌های گوشتی است، ولی همچنان ممکن است تا ۱۲ ماه (و گاهی بیشتر) زمان ببرد تا شکل نهایی بینی به‌طور کامل نمایان شود.

عوامل مؤثر در گرد بودن نوک بینی بعد از جراحی

  • ورم باقیمانده: حتی در پوست‌های نازک، بخش زیادی از ورم در نوک بینی ممکن است تا ۶ تا ۹ ماه باقی بماند.

  • نحوه بخیه و ساختار غضروف: در برخی موارد ممکن است ساختار بینی یا تکنیک جراح باعث شود نوک بینی کمی گرد باقی بماند.

  • اسکار داخلی و فیبروز: تجمع بافت همبند در داخل بینی می‌تواند فرم نهایی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

  • فشار عینک، دست زدن زیاد یا خوابیدن روی صورت: می‌تواند به شکل‌گیری ناهموار کمک کند، هرچند نادر است.

آیا ممکن است فرم نوک بینی بهتر شود؟

بله، در بسیاری از موارد، فرم نوک بینی تا ۸ تا ۱۲ ماه بعد از عمل همچنان تغییر مثبت خواهد داشت. احتمال اینکه نوک بینی شما به‌مرور از حالت گردی خارج شود، به‌خصوص اگر ورم عامل اصلی باشد، نسبتاً بالا است.

نشانه‌هایی که به نفع بهبود خودبه‌خودی هستند:

  • اگر نوک بینی نرم و قابل‌فشرده‌شدن باشد (نه سفت و فیبروتیک).

  • اگر تغییر تدریجی مثبت در چند هفته اخیر دیده باشید.

  • اگر پوست نازک و بدون اسکارهای ضخیم باشد.

اقدامات توصیه‌شده برای شما

برای کمک به بهبود بیشتر فرم بینی:

  • ماساژ ملایم (در صورت تأیید جراح): می‌تواند به کاهش ورم کمک کند.

  • عدم استفاده از عینک سنگین و جلوگیری از فشار مستقیم روی بینی.

  • صبر کردن تا پایان سال اول: در اکثر موارد جراحان توصیه می‌کنند تا قبل از گذشت ۱۲ ماه هیچ تصمیمی برای جراحی ترمیمی گرفته نشود.

  • در صورت باقی ماندن فرم گرد بعد از یک سال، می‌توان درباره رفینوپلاستی ثانویه یا اصلاحات جزئی تصمیم گرفت.

جمع‌بندی

گردی نوک بینی بعد از ۵ ماه و نیم، به‌ویژه در پوست نازک، می‌تواند هنوز ناشی از ورم باقی‌مانده باشد و در بسیاری از موارد با گذشت زمان بهبود می‌یابد. احتمال بهتر شدن فرم در ماه‌های آینده وجود دارد، اما برای ارزیابی دقیق‌تر، مشاوره با جراح خود در ماه هشتم یا نهم توصیه می‌شود. در حال حاضر، صبر و مراقبت بهترین انتخاب است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
13 خرداد 1404

با توجه به اینکه تنها پنج ماه از عمل بینی شما گذشته و پوستتان نازک است، وجود ورم باقی‌مانده در ناحیه نوک بینی طبیعی محسوب می‌شود. معمولاً نوک بینی به‌ویژه در افرادی با پوست نازک، زمان بیشتری برای کاهش کامل تورم نیاز دارد. بنابراین احتمال بهبود تدریجی فرم نوک بینی در ماه‌های آینده وجود دارد و بهتر است تا پایان سال اول صبور باشید.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
13 خرداد 1404

فرم گرد نوک بینی در ماه پنجم پس از جراحی، به‌خصوص در بینی‌هایی با پوست نازک، می‌تواند ناشی از تورم باقیمانده باشد. روند کاهش ورم ممکن است تا یک سال یا بیشتر ادامه پیدا کند، به‌ویژه در بخش نوک که معمولاً دیرتر از سایر قسمت‌ها شکل نهایی خود را پیدا می‌کند. پس هنوز احتمال اصلاح تدریجی این حالت وجود دارد و نیازی به نگرانی زودهنگام نیست.

سارا ارژنگ
دکتر سارا ارژنگ
متخصص گوش، حلق و بینی
14 خرداد 1404

در دوره پنج‌ماهه پس از عمل بینی، باقی‌ماندن تورم در نوک بینی به‌ویژه در افرادی با پوست نازک امری رایج است. حالت گردی ممکن است به‌مرور کاهش یابد و فرم بینی ظریف‌تر شود. تا رسیدن به ماه دوازدهم نمی‌توان قضاوت قطعی درباره نتیجه نهایی داشت، بنابراین هنوز زمان برای تغییرات مثبت باقی‌ست.

آتوسا ضیغمی
دکتر آتوسا ضیغمی
متخصص گوش، حلق و بینی
14 خرداد 1404

نوک بینی معمولاً یکی از آخرین نواحی است که پس از جراحی بینی ورم آن کاهش می‌یابد، به‌خصوص در بیمارانی با پوست نازک. گردی فعلی ممکن است تا حدی ناشی از التهاب و تورم باقی‌مانده باشد. به طور معمول توصیه می‌شود تا پایان سال اول صبر شود تا نتیجه نهایی ارزیابی گردد، زیرا در بسیاری از موارد شکل بینی به‌مرور اصلاح می‌شود.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد