رویینو
category bg
تبادل نظر و مشاوره در مورد مراقبت بعد از عمل بینی
نظرات درباره مراقبت بعد از عمل بینی را بخوانید و سوالات خود را از پزشکان بپرسید.

پاسخ پزشکان

تحلیل هوشمند

تجربه کاربران

سوال خود را بپرسید

نوشتن جزئیات و حداقل 70 کارکتر جهت مشاوره بهتر الزامیست.
ایجاد تاپیک به معنای پذیرش قوانین رویینو می‌باشد.
484 تاپیک

یاسمن

مدت استفاده از اسپری بکلورین بعد عمل بینی چقدره؟

سلام وقتتون بخیر من حدود ۴ ماهه بینیمو عمل کردم به‌خاطر یه‌ سری علائم رفتم سی‌ تی‌ اسکن گرفتم میخواستم بدونم میتونید بگید مشکلی داره یا نه؟ همچنین در مورد اسپری بکلورین میخواستم بدونم تا چه مدت میشه ازش استفاده کرد؟ ممنون میشم راهنمایی کنین.
5
پاسخ

25 اردیبهشت 1404

سماء

علت آبریزش و گرفتگی بینی 12 روز بعد از عمل بینی چیه؟

سلام. الان ۱۲ روزه که عمل بینی انجام دادم، چند روزیه حس سرماخوردگی دارم و مدام مجبورم بینیمو بکشم بالا. می‌خواستم بدونم این موضوع طبیعیه یا نه؟
5
پاسخ

26 اردیبهشت 1404

الهام

۲ ماه بعد از عمل بینی میتونم مکمل افزایش وزن بخورم؟

من ۶۳ روزه عمل بینی انجام دادم و چون کمبود وزن دارم میخوام بدونم میتونم از پودر گین‌ آپ قرص شیکوریدین و مخمر آبجو استفاده کنم یا نه؟
3
پاسخ

25 اردیبهشت 1404

لی لی

3 ماه بعد عمل بینی لازمه بازم چسب بزنم؟

سلام ۳۳ سالمه ۳ ماه جراحی کردم بینی ام رو. لازمه بازم چسب بزنم. ۳ ماه چسب زدم ماه اول چسب رو دولا می زدم، بعد یه لا. دست می زنم بینی ام هنوز ورم داره، لازمه بازم بزنم؟
8
پاسخ

30 مرداد 1403

pari

آیا خم کردن سر موقع کار باعث افتادگی بینیم میشه؟

سلام من تقریباً دو ماهه عمل بینی انجام دادم و شغلم تتو بدنه. می‌خواستم بدونم کی میتونم به کارم برگردم؟ چون می‌گن خم کردن سر مداوم می‌تونه باعث افتادگی نوک بینی و خراب شدن فرم بینی بشه.
2
پاسخ

21 اردیبهشت 1404

شکیلا

چرا بعد از عمل بینی حساسیت فصلیم شدید تر شده؟

سلام، من از وقتی جراحی بینی انجام دادم، حساسیت فصلیم شدیدتر شده و علائمش بیشتر شده. می‌خواستم بدونم این موضوع موقتیه و به مرور بهتر میشه یا ممکنه دائمی باشه
2
پاسخ

21 اردیبهشت 1404

یلدا

احساس میکنم اگه چسب نزنم بینیم بزرگ میشه چسب زدن بیشتر از دو ماه ضرر داره؟

سلام، من ۵۸ روزه عمل بینی انجام دادم. دکترم گفته بعد از دو ماه دیگه چسب نزنم، ولی وقتی چسب نمیزنم احساس میکنم بینیم ورم می‌کنه و بزرگ‌ تر میشه. الان فقط شب‌ها چسب میزنم و روزها نمیزنم. میخواستم بدونم اگه بیشتر از دو ماه چسب بزنم، ممکنه ضرری برای بینیم داشته باشه؟
3
پاسخ

21 اردیبهشت 1404

pari

اگه بعد عمل بینی به پهلو بخوابم فرم بینی تغییر میکنه؟

من حدود دو ماهه عمل بینی انجام دادم. از ده روز بعد عمل دیگه صاف نخوابیدم و همیشه به پهلو می‌خوابم. می‌خواستم بدونم این موضوع ممکنه باعث کج شدن یا تغییر فرم بینی بشه؟
2
پاسخ

20 اردیبهشت 1404

pari

آیا موتور سواری و پیاده‌ روی زیاد بعد از عمل بینی میتونه به فرم بینیم آسیب بزنه؟

سلام، من ۵۵ روزه که جراحی بینی انجام دادم. توی این مدت سعی کردم مراقب باشم و ضربه‌ای به بینیم وارد نشه، ولی چند بار موتورسواری کردم و پیاده‌روی هم زیاد داشتم. می‌خواستم بدونم آیا این فعالیت‌ها ممکنه به بینی آسیب بزنن یا باعث ورم و تغییر فرم بشن؟
2
پاسخ

20 اردیبهشت 1404

N

N

۲ ماه از عمل بینیم گذشته فین کردن شدید ممکنه آسیبی به بینیم بزنه؟

سلام وقت بخیر. من ۲ ماه و ۲۰ روزه که عمل بینی انجام دادم. می‌خواستم بدونم اگه تو این مدت فین شدید داشته باشم، ممکنه باعث جابه‌جایی غضروف یا آسیب جدی به بینی بشه؟
2
پاسخ

16 اردیبهشت 1404

N

N

با اینکه بینیم ظاهرش خوبه ولی از داخل یه طرفش سفت‌ تره این طبیعیه؟

۳ ماه از عمل بینیم گذشته، ولی هنوز یه طرف تیغه بینیم پر و سفت مونده، در حالی که اون یکی سمتش بافتش نرم‌ تره و حالت خالی‌ تری داره. با اینکه ظاهر بینیم متقارنه، ولی از داخل این تفاوت حس میشه. این موضوع طبیعیه یا مشکلی وجود داره؟
2
پاسخ

16 اردیبهشت 1404

N

N

چرا وقتی بینیمو شست‌ و شو میدم صدای خورد شدن استخون میشنوم؟

من سرما خوردم و بینیم کیپ میشه، خیلی هم شست‌ و شو میدم. ولی یهویی داخل بینیم صدای خورد شدن استخون میاد، انگار یه چیزی باز میشه! یعنی این صدا طبیعیه و مربوط به باز شدن گرفتگی بینیه؟ یا ممکنه استخون یا غضروف بینیم آسیب دیده باشه؟
2
پاسخ

16 اردیبهشت 1404

Lili

Lili

بزرگ بودن پره های بینی یک ماه بعد عمل

یک ماه از عمل جراحی بینی من میگذره ولی هنوز پره‌های بینیم خیلی بزرگ به نظر میرسه. میخواستم بدونم ممکنه با گذشت زمان بهتر بشه یا باید چیکار کنم؟ آیا احتمال داره که بعد از مدتی تغییرات بیشتری در ظاهر بینی ایجاد بشه؟
5
پاسخ

8 بهمن 1403

Sahar

Sahar

چرا بعد چند ماه از عمل بینی هنوز احساس ناراحتی و فشار داخل بینیم دارم؟

سلام من الان حدود صد روزه که عمل بینی انجام دادم، ولی هنوز احساس میکنم داخل بینیم خیلی زخمه و وقتی حرف میزنم، میخندم یا حتی بینیمو لمس میکنم، حس میکنم کاملاً مچاله و جمع میشه.قبل از عمل خیلی کم پیش می‌اومد سرما بخورم و فقط تو دوران سرما خوردگی مخاط بینیم چرکی میشد، ولی از بعدِ عمل تا الان، هر بار که بینیمو با سرم نرمال سالین شست‌ و‌ شو میدم، مجبور میشم با گوش‌ پاک‌ کن داخل بینیمو تمیز کنم چون پر از مخاط چرکی میشه و راه تنفسمو میبنده.میخواستم بدونم این استفاده مداوم از گوش‌ پاک‌ کن ممکنه باعث بشه بینیم خوب ترمیم نشه و این حس جمع شدن و مچاله شدن بینیم ادامه پیدا کنه؟
2
پاسخ

14 اردیبهشت 1404

فاطمه

بعد از ضربه به بینی احساس میکنم قسمتی از بینیم تغییر کرده طبیعیه؟

سلام، خسته نباشید. الان پنج ماه از عمل بینی‌ام گذشته و اون قسمتی که توی عکس نشون دادم، دقیقا ۲۴ روز بعد از عمل، به طور ناگهانی از سمت شخصی به بینی‌ام ضربه وارد شد. حالا بعد از پنج ماه، اون قسمتی که نشون دادم یه مقدار فرورفته به نظر می‌رسه. البته نمی‌دونم که قسمتی که بالای اون نقطه است برآمده یا همون قسمتی که نشون دادم فرو رفته. به نظر شما اتفاقی افتاده؟ چون در روزهای اول بعد از عمل بینی، پر از ورم بود و الان نمی‌دونم این تغییر ظاهری که مشاهده می‌کنم، قبل از ضربه بوده یا بعد از اون اتفاق افتاده. چه کاری باید انجام بدم؟
2
پاسخ

12 اردیبهشت 1404

بیتا

۲۳ روز بعد از عمل بینی خاروندن داخل بینی میتونه باعث آسیب بشه؟

۲۳ روز از عمل بینیم می‌گذره. امروز با گوش پاک کن آروم داخل بینیم رو خاروندم، بعد یه چیزی از داخلش کنده شد و یکم هم سفته. نگرانم که نکنه نباید این کار رو می‌کردم. ممکنه مشکلی پیش اومده باشه؟
5
پاسخ

9 اردیبهشت 1404

Zahra

خوابیدن به پهلو 2 ماه بعد از جراحی بینی باعث تغییر شکل بینی میشه؟

سلام، دکتر من حدود ۶۵ روز پیش عمل جراحی بینی انجام دادم. تا حالا کلاً طاق باز خوابیدم و هیچ وقت سرم رو کج نکردم. ولی الان سه روزه که به پهلو می‌خوابم، اونم فقط نزدیکای صبح و نیم ساعت، چون می‌ترسم. الان نوک بینیم یه‌جوری کج شده، البته ضربه‌ای هم بهش نخوره. دلیلش چی می‌تونه باشه که بعد دو ماه یک‌دفعه کج شده؟
3
پاسخ

6 اردیبهشت 1404

Anita

بعد از عمل بینی میشه با گوش پاک‌ کن داخل بینی رو تمیز کرد؟

سلام من چند روزه عمل بینی انجام دادم میخواستم بدونم برای تمیز کردن داخل بینی میشه از گوش پاک‌ کن استفاده کرد یا نه؟
4
پاسخ

6 اردیبهشت 1404

مبینا صادقی

پهن شدن تیغه بینی و بزرگ و بلند شدن نوک بینی 8 ماه بعد از عمل بینی

سلام، من حدوداً ۸ ماهی میشه که عمل بینی انجام دادم. بینی من قبلاً استخوانی بود و پوستم هم ضخیم بود، همچنین بینیم بزرگ بود. حالا احساس می‌کنم نوک بینیم خیلی بزرگ و بلند شده و از جلو هم خیلی پهن به نظر می‌رسه، به خصوص قسمت تیغه‌های بینیم. ولی قبلاً نه پره‌های بینی و نه تیغه‌ها انقدر پهن نبودن. دکترم بهم گفته بود که راکوتان مصرف کنم، ولی چون آزمایش خونم مناسب نبود نتونستم استفاده کنم و به جاش از ژل راکوتان استفاده می‌کنم. حالا سوالاتم اینه: تا چند ماه طول می‌کشه ورم بینیم بخوابه؟ اگر بعد از یک سال باز هم بینیم همینطور بود، یعنی بینیم همینطور می‌مونه؟ اگر قرص راکوتان مصرف نکنم، ممکنه بینیم همینطور بمونه؟
3
پاسخ

5 اردیبهشت 1404

Mina

دو روزه بینیمو عمل کردم از کی میتونم مسواک بزنم؟

من دو روزه بینیمو عمل کردم میخواستم بدونم از کی میتونم مسواک بزنم؟ یه سوال دیگه هم دارم لب بالام یکم ورم کرده این طبیعیه یا مشکلیه؟
4
پاسخ

4 اردیبهشت 1404