رویینو
لیلی
30 تیر 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

نرم شدن فرو رفتگی بالای بینی

سلام من حدود بیست روزه عمل کردم قسمت نوک بینیم سفته ولی قسمت بالای بینیم نرمه یه خورده فشار میدی مثل سر نوزاد میره تو خیلی میترسم

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره احساس نرمی و فرورفتگی در قسمت بالای بینی حدود ۲۰ روز بعد از عمل است.

چرا نوک بینی سفت است و بالای بینی نرم

  • نوک بینی معمولاً بعد از عمل به دلیل وجود غضروف‌ها و بخیه‌های داخلی سفت‌تر حس می‌شود و این حالت طبیعی است.

  • بالای بینی (بین چشم‌ها و روی استخوان بینی) در هفته‌های اول نرم‌تر و گاهی اسفنجی یا مثل "سر نوزاد" حس می‌شود. این به علت:

    • باقی‌ماندن ورم و مایع التهابی در بافت‌ها

    • تراش یا تغییر استخوان‌ها که هنوز در حال ترمیم هستند

    • ضعیف بودن بافت نرم روی استخوان در اوایل دوره نقاهت

آیا خطرناک است؟

  • در ۱ تا ۲ ماه اول بعد از جراحی بینی، چنین نرمی یا فرورفتگی موقت کاملاً طبیعی است.

  • با گذر زمان و ترمیم استخوان و کاهش ورم، این نرمی کمتر می‌شود و بینی محکم‌تر حس می‌شود.

  • آنچه نگران‌کننده است، فرورفتگی شدید، درد مداوم، قرمزی یا ترشح غیرطبیعی است که می‌تواند نشانه عارضه باشد (که شما ذکر نکردید).

چه کار باید بکنید

  • در این مرحله فقط باید صبر کنید و به بینی فشار وارد نکنید.

  • استفاده منظم از چسب و مراقبت‌هایی که پزشکتان گفته بسیار مهم است.

  • برای اطمینان، در ویزیت‌های دوره‌ای (معمولاً یک ماه بعد از عمل) حتماً به جراحتان نشان دهید تا بررسی شود.

جمع‌بندی

۲۰ روز بعد از عمل، سفت بودن نوک بینی و نرم بودن بالای آن حالت طبیعی است و بیشتر به دلیل ورم و ترمیم استخوان‌هاست. جای نگرانی جدی ندارد و با گذر زمان (چند ماه آینده) بهتر می‌شود. فقط باید در مراجعات بعدی به جراحتان اطلاع دهید تا مطمئن شوید روند ترمیم طبیعی پیش می‌رود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
30 تیر 1403

سلام. دلیل فرورفتگی به دلیل تورم ناشی از جراحی بینی شما هست و این موضوع کاملا طبیعی هست و اصلا جای نگرانی نیست. به مرور زمان با کاهش تورم دیگه همچین حسی رو تجربه نخواهید کرد. نوک بینی هم به علت گذاشتن غضروف نسبت به سایر نقاط سفت تر هست

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
7 آبان 1403
با توجه به اینکه ۲۰ روز از جراحی شما زمان گذشته است، توصیه میکنم به بینی خود فشاری وارد نیاورید و منتظر بمانید تا دوره نقاهت جراحی شما سپری شود. حداقل زمانی که میتوانید بینی خود را ارزیابی کنید و متوجه فرم آن شوید، ۶ ماه بعد از جراحی بینی است و در کمتر از این زمان همه علائم میتوانند موقتی باشند.
مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
13 آبان 1403
در جراحی بینی، زمانی که برای شکل‌دهی نوک بینی از غضروف استفاده می‌شود، ممکن است ناحیه‌ای بالاتر از نوک بینی کمی خالی بماند تا در طول زمان، بافت‌های طبیعی بینی به‌صورت تدریجی در آن ناحیه تشکیل شوند. این فرایند به بینی کمک می‌کند تا به شکل نهایی و قوس ملایم خود برسد. به همین دلیل، مشاهده فرورفتگی خفیف یا عدم توازن جزئی در بالای نوک بینی حدود ۲۰ روز پس از عمل کاملاً طبیعی است. این تغییرات جزئی معمولاً طی چند هفته یا حتی چند ماه آینده بهبود یافته و بافت‌ها به‌طور طبیعی پر می‌شوند. بنابراین، در این مرحله جای نگرانی وجود ندارد و این فرورفتگی به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند، تا جایی که بینی به شکل نهایی خود برسد.
محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
15 دی 1403

سلام... با عنایت به اینکه مدت کوتاهی از عمل شما گذشته، هنوز ورم وجود دارد پس لطفاً از دستکاری بینی خود جداً خودداری نموده و صبور باشید تا ورم فروکش کرده و بینی طی ۶- ۱۲ ماه آینده به فرم نهایی خود برسد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

2پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

2پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد