رویینو
فاطمه
23 دی 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بیرون زدن نخ بخیه بینی گوشتی بعد از عمل

من به تازگی بینی عمل کردمو بینی من گوشتی بود. نوک بینیم نخ بخیه هایی زده بیرون که نمیدونم علت مشخص بودنشون چی میتونه باشه.

سوالی که دارم اینه که علت وجود این نخ ها نوک بینیم چیه؟ و باید براش چه کاری انجام بدم؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

از آنچه در سوال شما متوجه شدم، نگرانی شما درباره بیرون زدن نخ بخیه از نوک بینی گوشتی‌تان پس از عمل جراحی زیبایی است.

علت بیرون زدن نخ بخیه

بیرون زدن نخ بخیه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. واکنش بدن به نخ بخیه:

    • گاهی بدن به نخ بخیه واکنش نشان می‌دهد و آن را به عنوان جسم خارجی شناسایی می‌کند. در نتیجه، سعی می‌کند نخ را به بیرون براند.
  2. جنس نخ بخیه:

    • اگر نخ‌های بخیه استفاده شده از نوع غیرجذبی باشد، ممکن است به مرور زمان از محل بخیه بیرون بزند.
  3. فشار زیاد روی پوست:

    • در بینی‌های گوشتی، به دلیل ضخامت بیشتر پوست و فشار ناشی از تورم، نخ‌ها ممکن است به سطح پوست برسند.
  4. تکنیک جراحی:

    • تکنیک جراحی و نحوه قرارگیری نخ‌ها نیز می‌تواند عامل این مشکل باشد. اگر نخ‌ها بیش از حد نزدیک به سطح پوست قرار داده شده باشند، احتمال بیرون زدن آن‌ها افزایش می‌یابد.
  5. عفونت یا التهاب:

    • وجود عفونت یا التهاب می‌تواند به شل شدن بخیه‌ها و در نهایت بیرون زدن آن‌ها منجر شود.

اقدامات پیشنهادی

برای مدیریت این وضعیت، اقدامات زیر توصیه می‌شود:

1. مشاوره با جراح خود:

  • در اسرع وقت با جراح خود تماس بگیرید و او را در جریان این مشکل قرار دهید. جراح بهتر از هر کسی می‌تواند علت این مشکل را تشخیص دهد.

2. عدم دستکاری نخ‌ها:

  • از کشیدن یا دستکاری کردن نخ‌ها به شدت خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد زخم یا عفونت شود.

3. رعایت بهداشت:

  • محل بخیه‌ها را تمیز نگه دارید. استفاده از یک محلول ضدعفونی‌کننده ملایم (مثل کلرهگزیدین) می‌تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند.

4. بررسی عفونت:

  • اگر علائمی مانند قرمزی، ورم شدید، درد یا خروج چرک مشاهده کردید، ممکن است عفونت وجود داشته باشد. در این صورت، مراجعه فوری به پزشک ضروری است.

5. حذف یا اصلاح نخ‌ها:

  • در برخی موارد، پزشک ممکن است تصمیم به بریدن یا برداشتن بخشی از نخ بگیرد. این کار به سرعت بهبود کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

بیرون زدن نخ بخیه پس از عمل بینی امری غیرمعمول نیست و معمولاً می‌توان با اقدامات ساده و راهنمایی پزشک آن را مدیریت کرد. مهم‌ترین اقدام این است که در اسرع وقت با جراح خود مشورت کنید تا راه‌حل مناسب برای شما انتخاب شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
24 دی 1403

نیازی به اقدام خاصی ندارید. بیرون زدن بخیه در این مرحله کاملأ طبیعی است. بینی شما هنوز گچ دارد و یک هفته بعد از جراحی بخیه‌ها و گچ یا اسپلینت برداشته می‌شود و جراح شما اقدامات و توصیه‌های لازم را خدمت شما ارائه خواهند داد.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
24 دی 1403
در این مرحله مهم است که صبور باشید و اجازه دهید دوره نقاهت بینی شما برطرف شود. در حال حاضر طبیعی است که نخ بخیه بینی شما دچار بیرون زدگی باشد و جایی برای نگرانی نیست.
محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
29 دی 1403

نخ‌های بخیه در نوک بینی شما معمولاً بخشی از فرآیند بهبودی پس از جراحی بینی هستند و نیازی به نگرانی نیست. توصیه می‌کنم که صبور باشید و به زمان اجازه دهید تا فرآیند بهبودی طبیعی خود را طی کند؛ در صورت داشتن هرگونه نگرانی بیشتر، با جراح خود مشورت کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
RR

سلام ۴۵ روز عمل کردم و از روز ۱۵ ام این سفیدی اومد بالا تو عکسی ک سفیدی معلومه برای چند وقت پیشه ک الان رفته پایین تر زیاد تو دید نیست چسابامو همه کلینیک برام زد از یجایی به بعد حس کردم برا چسبه چسب ک در اوردم دیگ نمیزنم داره کم میشه ولی توش اینطوری شده اون بالا شبیه سوراخه ولی سوراخ نیست یه حفرس ت

7پاسخ
لیلی

سلام وقتتون بخیر من دو ماهه عمل کردم بینیم خیلی کوچیک شده نوکش هم بالاس میشه پره های بینی رو باز تر کرد؟اگه از این کوچیکتر شه چیکار کنم تو عکس واضح نیست.آیا از این ب بعد فرم میگیره یا قراره روز بروز کوچیکتر بشه.کلا خیلی جمع کرده نوک بینی رو متاسفانه

3پاسخ
RoozRooz

ی سال نیم بینیم عمل کردم دوهفته متوجه دونه دونه شده زیر پوست بینیم وتغییر رنگ پوست فقط ی کم ضربه خورد باعث این شد نکنه نکروز باشه چیکار کنم

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من ۲۰ ساله مه انحراف بینی و پلیپ دارم و اصلا نمی تونم از بینی نفس بکشم و سوراخهای بینیم در نتیجه کوچیک شده چه دمتری رو پیشنهاد میکنین برای درمان و زیبایی بینی همزمان؟ دکتر مجید جلالی رو کسی میشناسه تهران ؟چطور هستن؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد