رویینو
عاطفه
13 اسفند 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

احساس بی حالی 4 روز بعد از عمل بینی

سلام، من ۴ روزه که بینیمو عمل کردم و الان خیلی بی‌حالم. فشار خونم هم از قبل مشکل داشته. باید چیکار کنم؟

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه که از سوال شما متوجه شدم این است که شما ۴ روز پیش عمل جراحی بینی انجام داده‌اید و الان احساس ضعف و بی‌حالی دارید. همچنین ذکر کرده‌اید که فشار خون شما از قبل مشکل داشته است.

✅ علل احتمالی بی‌حالی بعد از عمل

احساس بی‌حالی بعد از عمل جراحی بینی می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که به شرح زیر هستند:

  1. خستگی ناشی از جراحی: بعد از هر نوع جراحی، بدن نیاز به زمان برای بهبودی دارد و ممکن است احساس ضعف و خستگی طبیعی باشد.
  2. تاثیر داروها: داروهایی که برای تسکین درد و کاهش التهاب مصرف می‌کنید، ممکن است باعث خواب‌آلودگی و بی‌حالی شوند.
  3. کاهش فشار خون: اگر فشار خون شما به طور طبیعی پایین است یا بعد از عمل کاهش یافته باشد، این می‌تواند منجر به احساس ضعف و سرگیجه شود.
  4. کم آبی بدن یا کم خونی: پس از عمل، اگر مایعات کافی مصرف نکرده باشید یا اگر رژیم غذایی شما کم‌فروغ بوده باشد، ممکن است احساس بی‌حالی کنید.

✅ نکات مهم و اقدامات توصیه‌شده

  1. بررسی فشار خون: از آنجا که فشار خون شما از قبل مشکل داشته است، حتماً فشار خون خود را به طور منظم اندازه‌گیری کنید و اگر افت فشار خون دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک شما ممکن است داروهایی برای تنظیم فشار خون تجویز کند.
  2. استراحت کافی: در روزهای پس از جراحی، استراحت کافی و خوابیدن به شما کمک خواهد کرد تا بدن شما سریع‌تر بهبود یابد.
  3. آب و مایعات کافی بنوشید: کم آبی بدن می‌تواند منجر به ضعف و سرگیجه شود. مطمئن شوید که به اندازه کافی آب و مایعات مصرف می‌کنید.
  4. رژیم غذایی متعادل: تغذیه مناسب و مصرف غذاهایی که غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، به بهبود سریع‌تر شما کمک خواهد کرد.
  5. پیگیری وضعیت جراحی: در صورتی که بی‌حالی شما ادامه داشت یا شدت گرفت، حتماً با پزشک جراح خود تماس بگیرید تا وضعیت عمل و روند بهبودی شما بررسی شود.

✅ نتیجه‌گیری

برای کاهش بی‌حالی و کمک به بهبود خود، باید فشار خون خود را کنترل کنید، آب و مایعات کافی بنوشید، و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. همچنین استراحت کافی و پیگیری وضعیت عمل از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت تداوم مشکلات یا بدتر شدن وضعیت، توصیه می‌شود که به پزشک خود مراجعه کنید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
14 اسفند 1403

احساس بی‌حالی بعد از عمل بینی طبیعی است و ممکن است به دلیل داروهای بیهوشی، کم‌آبی یا استرس ناشی از جراحی باشد. برای بهبود، استراحت کافی، مصرف مایعات و تغذیه مناسب مثل غذاهای سرشار از پروتئین و آهن ضروری است. این علائم معمولاً ظرف چند روز تا دو هفته برطرف می‌شوند. اما اگر بی‌حالی شدیدتر یا علائم غیرعادی مانند سرگیجه و ضعف داشتید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، فشار خون خود را کنترل کنید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
14 اسفند 1403

بعد از عمل بینی، احساس بی‌حالی معمولاً به دلیل تأثیرات داروهای بیهوشی، کاهش خون‌رسانی به بدن، کم‌تحرکی یا کمبود مایعات و تغذیه ضعیف است. برای بهبود سریع‌تر، مصرف مایعات کافی، تغذیه مناسب و پروتئین‌دار و پیشگیری از کم‌خونی مهم است. همچنین، به‌آرامی شروع به حرکت کنید. اگر بی‌حالی شدیدتر شد یا علائمی مثل سرگیجه، تنگی نفس یا رنگ‌پریدگی داشتید، لازم است که وضعیت شما بررسی شود.

محمدعلی عباسی
دکتر محمدعلی عباسی
جراح عمومی
16 اسفند 1403

سلام، بعد از جراحی بینی احساس ضعف و بی‌حالی تا حدی طبیعی است، اما با توجه به اینکه شما مشکل فشار خون هم دارید، این موضوع نیاز به توجه بیشتری دارد. کاهش سطح انرژی می‌تواند به دلیل کم‌آبی، کاهش اشتها بعد از عمل، یا حتی افت فشار خون باشد. حتماً مایعات کافی بنوشید، تغذیه مناسبی داشته باشید (غذاهای سبک و مقوی مانند سوپ، آبمیوه طبیعی، و پروتئین‌های ملایم مصرف کنید) و سعی کنید در وضعیت نیمه‌نشسته استراحت کنید. همچنین، اگر بی‌حالی شما بیش از حد است یا علائمی مانند خونریزی شدید، تنگی نفس یا ضعف شدید دارید، حتماً سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید.

امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
16 اسفند 1403

با توجه به اینکه شما به تازگی جراحی بینی انجام داده‌اید و احساس بی‌حالی دارید، به‌ویژه با داشتن سابقه مشکل در فشار خون، لازم است هرچه سریع‌تر به پزشک جراح خود مراجعه کنید تا وضعیت شما بررسی شود و در صورت لزوم اقدامات لازم انجام گیرد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

2پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد