رویینو
نازنین
22 اسفند 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

چهار ماه از عمل بینیم گذشته ولی هنوز پره‌ ها و نوک بینی ورم دارن، چیکار کنم؟

سلام. من نزدیک چهار ماهه بینیم رو عمل کردم. از زاویه نیم‌ رخ خیلی خوبه، ولی از زاویه روبه‌رو بزرگ به نظر می‌رسه. پره‌های بینیم از بغل برش خورده، ولی هنوز نه پره‌ها خوابیده و نه نوک بینی جمع شده. دکترم هم گفته فعلاً کورتون تزریق نمی‌کنه.

آیا راهی یا قرصی برای کاهش ورم هست که بتونم استفاده کنم؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه می‌شوم، این است که نگرانی شما درباره ورم بینی پس از جراحی زیبایی است، به‌ویژه در نمای روبه‌رو که باعث می‌شود بینی بزرگ‌تر از آنچه انتظار داشتید به نظر برسد. همچنین اشاره کردید که پره‌های بینی هنوز متورم هستند و نوک بینی جمع نشده است.

علت ورم طولانی‌مدت بعد از عمل بینی

بعد از رینوپلاستی، ورم بینی کاملاً طبیعی است و معمولاً تا یک سال زمان می‌برد تا شکل نهایی بینی مشخص شود. برخی دلایل که می‌توانند باعث طولانی شدن ورم شوند شامل:

  • ضخیم بودن پوست بینی (مخصوصاً در بینی‌های گوشتی)
  • تجمع مایعات و التهاب ناشی از جراحی
  • دستکاری بینی یا خوابیدن روی آن
  • کاهش جریان لنفاوی که باعث تخلیه ضعیف مایعات از بافت‌های بینی می‌شود

ورم در نیمه پایین بینی و به‌ویژه پره‌ها و نوک بینی بیشتر طول می‌کشد که کاهش یابد، چون پوست در این نواحی ضخیم‌تر است و واکنش التهابی بیشتری دارد.

آیا دارویی برای کاهش ورم بینی وجود دارد؟

بله، ولی باید با مشورت پزشک استفاده شود. برخی از داروها و مکمل‌ها که ممکن است به کاهش ورم کمک کنند:

  1. آرنیکا مونتانا

    • یک داروی گیاهی که به کاهش کبودی و التهاب کمک می‌کند.
    • به‌صورت قرص یا ژل در داروخانه‌ها موجود است.
    • باید طبق دستور پزشک مصرف شود.
  2. بروملین (موجود در آناناس)

    • آنزیمی طبیعی است که خاصیت ضدالتهابی دارد.
    • می‌توانید از مکمل آن استفاده کنید یا آناناس تازه مصرف کنید.
  3. ویتامین C و روی (زینک)

    • هر دو به ترمیم سریع‌تر بافت و کاهش التهاب کمک می‌کنند.
    • می‌توانید از طریق مواد غذایی (مرکبات، سبزیجات، آجیل) یا مکمل‌ها دریافت کنید.
  4. داروهای ضدالتهابی (در موارد خاص)

    • برخی پزشکان ممکن است بسته به شرایط بیمار از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن استفاده کنند، اما این مورد باید حتماً با نظر پزشک انجام شود.

روش‌های غیر دارویی برای کاهش ورم

  • ماساژ لنفاوی: به آرامی و طبق روش صحیح که پزشک توصیه کند، می‌تواند به تخلیه مایعات کمک کند.
  • کمپرس سرد: در ماه‌های اول بعد از جراحی مفید است، اما در ماه چهارم تأثیر کمی دارد.
  • بالا نگه داشتن سر هنگام خواب: کمک می‌کند تا مایعات در ناحیه بینی جمع نشوند.
  • نوشیدن آب کافی و رژیم غذایی کم‌نمک: کاهش مصرف نمک می‌تواند از احتباس مایعات و تشدید ورم جلوگیری کند.
  • اجتناب از ضربه و فشار روی بینی: از ماساژهای شدید یا خوابیدن روی صورت خودداری کنید.

آیا تزریق کورتون می‌تواند کمک کند؟

تزریق کورتون (تریامسینولون) معمولاً برای کاهش ورم‌های مقاوم در بینی‌های گوشتی یا نقاطی که التهاب زیادی دارند توصیه می‌شود. اما پزشک شما تشخیص داده که فعلاً نیازی به این تزریق نیست، زیرا کورتون در برخی موارد ممکن است باعث نازک شدن پوست یا فرورفتگی شود.

نتیجه‌گیری

  • ورم بعد از جراحی بینی کاملاً طبیعی است و ممکن است تا یک سال یا بیشتر طول بکشد.
  • راهکارهایی مثل مصرف آناناس، مکمل زینک، ویتامین C، آرنیکا مونتانا و ماساژ لنفاوی ممکن است به بهبود کمک کنند.
  • تزریق کورتون در شرایط خاص انجام می‌شود و پزشک شما ممکن است در آینده تصمیم به انجام آن بگیرد.
  • همچنان صبور باشید و به بینی خود فرصت دهید تا فرم نهایی خود را پیدا کند.
این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
23 اسفند 1403

ورم بینی پس از جراحی امری طبیعی است و در چند ماه نخست معمولاً محسوس‌تر خواهد بود. کاهش ورم به‌ویژه در ناحیه نوک بینی و پره‌ها فرآیندی زمان‌بر است و ممکن است تا یک سال یا بیشتر طول بکشد. در حال حاضر، استفاده از دارو یا قرص خاصی برای کاهش ورم توصیه نمی‌شود، مگر با تجویز مستقیم جراح شما رعایت رژیم غذایی کم‌نمک می‌تواند در کاهش التهاب مؤثر باشد.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
23 اسفند 1403

کاهش ورم نوک بینی و پره‌ها پس از جراحی فرآیندی تدریجی است و ممکن است تا یک سال یا بیشتر به طول انجامد. با توجه به اینکه پزشک شما در حال حاضر تزریق کورتون را توصیه نکرده است، رعایت نکاتی از جمله استفاده منظم از چسب بینی طبق دستور جراح، کاهش مصرف نمک و غذاهای پرادویه، تأمین میزان کافی آب مورد نیاز بدن و پرهیز از انجام فعالیت‌های سنگین، می‌تواند در کنترل و کاهش ورم مؤثر باشد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
مهسامهسا

سلام. من ۱۵ روزه بینیمو جراحی کردم. میدونم خیلی زوده و هنوز بینیم خیلی ورم داره، اما حتی روزی که دکتر اتل رو از روی بینیم برداشت هم بینی من خط کانتور و خط گوشه بینی نداشت و یه جوری بود! بی فرم و حالت، مثل یه تیکه خمیر! راستش ری اکشن چند نفری که منو بعد جراحی دیدن (خودشون بینیشون رو قبلا عمل کردن) ه

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد