رویینو
مبینا صادقی
5 اردیبهشت 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

پهن شدن تیغه بینی و بزرگ و بلند شدن نوک بینی 8 ماه بعد از عمل بینی

سلام، من حدوداً ۸ ماهی میشه که عمل بینی انجام دادم. بینی من قبلاً استخوانی بود و پوستم هم ضخیم بود، همچنین بینیم بزرگ بود. حالا احساس می‌کنم نوک بینیم خیلی بزرگ و بلند شده و از جلو هم خیلی پهن به نظر می‌رسه، به خصوص قسمت تیغه‌های بینیم. ولی قبلاً نه پره‌های بینی و نه تیغه‌ها انقدر پهن نبودن. دکترم بهم گفته بود که راکوتان مصرف کنم، ولی چون آزمایش خونم مناسب نبود نتونستم استفاده کنم و به جاش از ژل راکوتان استفاده می‌کنم. حالا سوالاتم اینه:

تا چند ماه طول می‌کشه ورم بینیم بخوابه؟

اگر بعد از یک سال باز هم بینیم همینطور بود، یعنی بینیم همینطور می‌مونه؟

اگر قرص راکوتان مصرف نکنم، ممکنه بینیم همینطور بمونه؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه که از سوال شما متوجه شدم این است که موضوع شما مربوط به تغییرات و ورم بینی بعد از عمل بینی است و شما نگرانید که بینی شما هنوز به شکل دلخواه درنیامده است، به ویژه از لحاظ پهنای نوک و تیغه بینی.

مدت زمان بهبودی ورم بینی بعد از عمل

ورم بعد از عمل بینی کاملاً طبیعی است و مدت زمان آن به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، نوع عمل، و نحوه بهبودی بدن بستگی دارد. به طور کلی، ورم بینی بعد از عمل به تدریج کاهش می‌یابد و ممکن است به شرح زیر باشد:

  • در ماه‌های اول: ورم بینی ممکن است در روزهای اول و هفته‌های اول بیشتر باشد، و به مرور زمان کاهش یابد.

  • تا ۶ ماه بعد از عمل: در این مدت، بیشتر ورم‌ها کاهش می‌یابد و بینی شکل نهایی‌تری به خود می‌گیرد.

  • تا یک سال: ممکن است ورم‌هایی در نواحی خاصی همچنان باقی بماند، ولی به طور کلی، بعد از یک سال بیشتر ورم‌ها به طور کامل از بین می‌روند و بینی به فرم نهایی‌اش می‌رسد.

آیا بعد از یک سال، بینی شما همینطور می‌ماند؟

اگر بعد از یک سال بینی شما همچنان به همین شکل باقی بماند، ممکن است این به دلیل عواملی مانند نوع پوست شما، حجم زیاد پوست یا تکنیک جراحی باشد. در برخی موارد، بینی ممکن است همچنان نیاز به یک بازبینی یا جراحی کوچک‌تر داشته باشد تا به فرم نهایی برسد. البته، در اکثر موارد، بینی بعد از یک سال به شکلی طبیعی و ثابت در می‌آید.

تاثیر قرص راکوتان و ژل راکوتان بر روند بهبودی

مصرف قرص راکوتان معمولاً برای کاهش چربی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش‌های بعد از جراحی تجویز می‌شود. اگرچه استفاده از این دارو در کاهش ورم و بهبود ظاهر پوست موثر است، اما نباید فراموش کنید که عوارض آن در برخی افراد ممکن است شامل خشکی پوست و کاهش ترمیم بافت‌ها باشد.

از آنجا که شما قادر به استفاده از قرص راکوتان نبودید و به جای آن از ژل راکوتان استفاده می‌کنید، این درمان می‌تواند اثرات ملایم‌تری در مقایسه با قرص‌ها داشته باشد، اما همچنان به کاهش چربی پوست و بهبود کیفیت پوست کمک می‌کند. اگر تصمیم به استفاده از راکوتان نداشته باشید، ورم بینی شما به مرور زمان با گذشت ماه‌ها کاهش خواهد یافت، اما روند بهبودی به اندازه‌ای که در اثر استفاده از داروهای تجویزی بهبود می‌یابد، سریع نخواهد بود.

نکات کلیدی:

  • ورم بینی ممکن است تا یک سال یا بیشتر طول بکشد تا کاملاً کاهش یابد.

  • اگر بعد از یک سال تغییرات قابل توجهی مشاهده نکردید، ممکن است نیاز به جراحی اصلاحی یا مشاوره بیشتر با پزشک داشته باشید.

  • مصرف راکوتان (چه به صورت قرص و چه ژل) به بهبود کیفیت پوست و کاهش جوش‌ها کمک می‌کند، اما عدم استفاده از آن ممکن است بر روند بهبودی تاثیرگذار نباشد.

نتیجه‌گیری

ورم بعد از عمل بینی معمولاً نیاز به زمان دارد تا بهبود یابد، و ممکن است شما هنوز در حال مشاهده تغییرات باشید. اگر بعد از یک سال همچنان تغییرات مثبتی مشاهده نکردید، مشاوره با جراح بینی برای بررسی مجدد وضعیت و در صورت نیاز، اصلاحات کوچک توصیه می‌شود. همچنین، استفاده از داروهایی مثل راکوتان می‌تواند در بهبود کیفیت پوست و کاهش جوش‌ها کمک کند، اما عدم استفاده از آن به طور کلی تاثیر زیادی بر روند بهبودی نخواهد داشت.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
5 اردیبهشت 1404

سلام. ورم بینی پس از جراحی می‌تواند به مرور زمان کاهش یابد و بسته به نوع پوست و ساختار بینی، این روند ممکن است طولانی‌تر شود. در بینی‌هایی با پوست ضخیم، ورم نهایی تا یک سال یا بیشتر طول بکشد و تغییرات به شکل نهایی خود برسد. پس اگر نوک بینی شما هنوز بزرگ و پهن به نظر می‌رسد، احتمالاً این وضعیت به دلیل ورم باقی‌مانده است و در آینده تغییر خواهد کرد.

اگر پس از یک سال هنوز تغییرات خاصی در بینی شما مشاهده نشد، ممکن است بینی به وضعیت فعلی خود رسیده باشد. در چنین حالتی، باید بررسی بیشتری انجام شود تا از نظر نیاز به جراحی ترمیمی یا روش‌های دیگر تصمیم‌گیری شود. مصرف راکوتان معمولاً به کاهش چربی پوست کمک می‌کند و ممکن است به بهبود شرایط کمک کند، اما اگر امکان مصرف قرص راکوتان را نداشته باشید، ژل راکوتان نیز می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
5 اردیبهشت 1404

سلام. بعد از عمل بینی، طبیعی است که ورم در نواحی مختلف بینی برای مدتی باقی بماند. در اکثر موارد، ورم اصلی بین یک تا دو ماه اول کاهش می‌یابد، اما ورم جزئی و تغییرات نهایی شکل بینی می‌تواند تا یک سال یا حتی بیشتر ادامه پیدا کند. به خصوص در بینی‌های با پوست ضخیم، فرآیند بهبودی ممکن است طولانی‌تر باشد. اگر نوک بینی شما بلند و پهن شده، این می‌تواند ناشی از ورم باقی‌مانده باشد و با گذشت زمان، این ورم کاهش خواهد یافت.

اگر بعد از یک سال هنوز احساس می‌کنید که بینی شما تغییرات زیادی نکرده، ممکن است نیاز به بررسی دقیق‌تری باشد. ممکن است در برخی موارد نیاز به ترمیم جراحی یا روش‌های دیگر برای اصلاح شکل بینی باشد. در مورد مصرف راکوتان، این دارو به کاهش چربی پوست کمک می‌کند و ممکن است در بهبود وضعیت پوست شما موثر باشد، اما اگر به دلیل نتایج آزمایش خون قادر به استفاده از قرص نیستید، استفاده از ژل راکوتان نیز ممکن است کمک‌کننده باشد. البته مصرف آن همیشه نیاز به نظر پزشک دارد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

10پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

9پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد