رویینو
زهرا
13 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

ورم بینی بعد از فشار اومدن به نخ بخیه

با سلام من یک هفته بعد از عمل بینی یه لخته خون از بینیم خارج شد که همراه آن نخ بینیم بود. اصلا متوجه نخ بینی نشدم و یه کوچولو کشیده شد، الان جای آن مقداری روی بینیم بعد از کشیدگی ورم کرده. خواستم بدونم این ورم میخوابه؟ خیلی نگرانم لطفا کمکم کنید🙏

پاسخ‌ها7
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه شدم این است که بعد از یک هفته از عمل بینی، یک لخته خون همراه با نخ بخیه از بینی شما خارج شده و در پی آن، کمی ورم در محل احساس می‌کنید. نگرانی شما طبیعی است، اما این وضعیت معمولاً جای نگرانی زیادی ندارد.

چرا نخ بخیه از بینی خارج شده است؟

بخیه‌های داخلی بینی معمولاً از نوع قابل جذب هستند و به مرور زمان خودبه‌خود تحلیل می‌روند. اما در برخی موارد، بخشی از نخ بخیه ممکن است زودتر از موعد خود خارج شود. این می‌تواند در اثر موارد زیر باشد:

  • تحرک زیاد در ناحیه بینی مانند فین کردن یا عطسه‌های شدید
  • خشک شدن و تشکیل لخته در اطراف بخیه که باعث می‌شود همراه با آن خارج شود
  • بدن نخ را به عنوان جسم خارجی دفع کند (که در برخی بیماران اتفاق می‌افتد)

آیا این موضوع خطرناک است؟

در بیشتر موارد، خروج زودهنگام یک نخ بخیه باعث مشکل جدی نمی‌شود، اما بهتر است به چند نکته توجه کنید:

ورم پس از کشیده شدن نخ موقتی است و معمولاً طی چند روز تا دو هفته کاهش می‌یابد.
اگر همراه با ورم، قرمزی، ترشح چرکی یا درد شدید ندارید، احتمال عفونت بسیار کم است.
در صورت ادامه داشتن ورم یا تغییر فرم بینی، بهتر است با جراح خود مشورت کنید.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

برای کاهش ورم و جلوگیری از مشکلات بیشتر:

  • از دست زدن به بینی خودداری کنید تا تحریک نشود.
  • کمپرس سرد (با پارچه نازک) روی ناحیه متورم قرار دهید تا التهاب کمتر شود.
  • از فین کردن و عطسه با فشار زیاد بپرهیزید تا بخیه‌های داخلی آسیب نبینند.
  • مایعات کافی مصرف کنید و از غذاهای شور و پرادویه دوری کنید تا تورم کاهش یابد.
  • در صورت افزایش ورم یا خروج ترشحات غیرطبیعی، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

 نتیجه‌گیری

با توجه به توضیحاتی که دادید، این ورم موقتی است و به مرور زمان کاهش خواهد یافت. با رعایت نکات مراقبتی، احتمال بازگشت بینی به شرایط طبیعی بسیار بالاست. اما اگر احساس می‌کنید تغییر شکل در بینی ایجاد شده یا ورم بیش از حد ادامه دارد، توصیه می‌شود با جراح خود مشورت کنید. 

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
13 بهمن 1403

سلام، نگران نباشید. فقط کافی است با سرم شستشو، داخل بینی را به‌آرامی شستشو دهید تا لخته‌های خون خارج شوند. از دستکاری بیش از حد خودداری کنید تا روند بهبود به‌درستی انجام شود.

زهرا
زهرا
13 بهمن 1403
پاسخ به:دکتر محمدعلی بیات شهبازی

ممنونم از راهنماییتون. اصلا دستکاری نکردم و به شدت ناراحت هستم که غیر عمدی نخ بخیه را کشیدم و این ورم از محل بخیه بوجود آمده است. فقط کاش ورمش از بین برود.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
13 بهمن 1403

ورم بعد از کشیدگی نخ بخیه معمولاً موقتی است و به مرور زمان کاهش می‌یابد. در این مرحله، ممکن است ناحیه حساس‌تر باشد، اما اگر قرمزی، درد شدید یا ترشح غیرطبیعی ندارید، جای نگرانی نیست. برای کاهش ورم، سر را بالا نگه دارید و از دست زدن یا فشار آوردن به بینی خودداری کنید. در صورت افزایش ورم یا علائم غیرعادی، به جراح خود مراجعه کنید

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
13 بهمن 1403

سلام... اصولاً جای نگرانی نیست و با گذر زمان بهبودی حاصل می‌شود فقط لطفاً از دستکاری بپرهیزید و به شستشوی روتین با سرم ادامه دهید

زهرا
زهرا
13 بهمن 1403
پاسخ به:دکتر محسن فلکیان

سلام خیلی ممنونم از راهنماییتون🙏🙏

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
13 بهمن 1403
پاسخ به: زهرا

سلام...خواهش میکنم...عجله نکنید در روند بهبودی چون این پروسه زمان‌بر است.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

1پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

1پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد