رویینو
فاطمه
17 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

فرو رفتگی نوک بینی ۲ ماه بعد از عمل

من تقریبا دو ماهه بینی‌مو عمل کردم. تو قسمت پایین نوک بینیم یه تو رفتگی ایجاد شده که اون چند روز اول بعد از عمل نبود و تازه ایجاد شده و تو یک طرف بیشتر هم هست. علتش چیه و چیکار باید بکنم؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه که از سوال شما متوجه می‌شوم این است که شما دو ماه پیش عمل بینی انجام داده‌اید و حالا متوجه ایجاد یک تو رفتگی در قسمت پایین نوک بینی خود شده‌اید که به تدریج بروز کرده و یک طرف آن بیشتر از طرف دیگر است.

علت‌های احتمالی تو رفتگی بعد از عمل بینی

در عمل‌های جراحی بینی، فرایند بهبودی شامل تغییرات مختلفی در بافت‌های بینی می‌شود. تو رفتگی که بعد از عمل در نوک بینی ایجاد می‌شود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به شرح زیر است:

  • ورم و تغییرات در بافت‌ها: پس از عمل جراحی، ممکن است ورم‌های داخلی یا خارج از بینی باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر بینی شود. این تغییرات معمولا موقتی هستند و پس از گذشت مدتی بهبود پیدا می‌کنند.

  • کاهش پشتیبانی از نوک بینی: در بعضی موارد، تغییرات در ساختار بینی می‌تواند موجب ایجاد تو رفتگی شود. این مشکل ممکن است در اثر آسیب به غضروف یا بافت‌های نرم بینی در طول عمل جراحی به وجود بیاید.

  • جابه‌جایی غضروف یا استخوان: اگر غضروف یا استخوان بینی جابجا شده باشد یا به خوبی تثبیت نشده باشد، ممکن است بعد از مدتی منجر به تغییرات نامنظم در شکل بینی شود.

  • مراقبت‌های بعد از عمل: عدم رعایت توصیه‌های جراح در دوران بهبودی مانند فشار زیاد به بینی یا ضربه به آن ممکن است باعث بروز تغییراتی در شکل بینی شود.

اقدامات پیشنهادی

  1. مراجعه به جراح شما: بهترین و مهم‌ترین اقدام این است که به جراح خود مراجعه کنید تا بررسی دقیق‌تری انجام دهد. ممکن است به شما پیشنهاد شود که عکس‌برداری از بینی انجام دهید تا وضعیت دقیق ساختار بینی مشخص شود.

  2. صبر و شکیبایی: در برخی موارد، تو رفتگی‌ها به مرور زمان بهبود می‌یابند. ورم‌ها و تغییرات اولیه ممکن است چند ماه بعد از جراحی تغییر کنند.

  3. مراقبت‌های دقیق: در صورت پیشنهاد پزشک، ممکن است لازم باشد که با استفاده از روش‌های درمانی خاص مانند ماساژ ملایم بینی یا استفاده از اسپلیت‌های بینی برای بهبود وضعیت اقدام کنید.

  4. درمان‌های تکمیلی: در صورتی که تشخیص داده شود که مشکل ناشی از جابه‌جایی یا آسیب به غضروف است، پزشک ممکن است درمان‌های تکمیلی مانند تزریق فیلر یا در صورت لزوم جراحی ترمیمی پیشنهاد دهد.

نتیجه‌گیری

تو رفتگی نوک بینی پس از عمل جراحی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله ورم، تغییرات در بافت‌ها، یا حتی جابه‌جایی غضروف. مهم‌ترین قدم این است که با جراح خود مشورت کنید تا علت دقیق این تغییرات مشخص شود و درمان مناسب برای شما ارائه گردد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
18 بهمن 1403

احتمال ایجاد تو رفتگی در ناحیه نوک بینی پس از عمل به دلیل فشار ناشی از چسب زدن یا تغییرات بافتی طبیعی پس از جراحی وجود دارد. در بسیاری از موارد، این تغییرات در طول زمان به طور تدریجی بهبود می‌یابد. پیشنهاد می‌شود برای بررسی دقیق‌تر و اطمینان از روند بهبودی، به صورت حضوری به پزشک معالج مراجعه فرمایید تا بررسی‌های لازم انجام شده و در صورت نیاز، دستورالعمل‌های بیشتری ارائه گردد.



محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
18 بهمن 1403

سلام... احتمالاً مشکل شما به خاطر نحوه چسب زدن یا انطباق بافتی باشد که اصولاً به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند ولی اگر بعد از۶ماه مشکل همچنان باقی ماند حتماً حضوری به جراحتان مراجعه فرمایید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
18 بهمن 1403

استفاده نامناسب از چسب بینی ممکن است منجر به فرو رفتگی در ناحیه بینی شود. در صورتی که همچنان از چسب استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود که استفاده از آن را متوقف کرده و به آرامی ناحیه آسیب دیده را ماساژ دهید تا فشار از پوست برداشته شود. معمولاً این مسائل تا یک سال پس از عمل و با کاهش تورم بهبود می‌یابند، اما بهتر است این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

10پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

7پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد