رویینو
فاطمه حسنوند
11 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

علت برجستگی روی پل بینی بعد از عمل چیه؟

من بینیم رو عمل کردم و بعد عملم برجستگی روی پل بینی به وجود اومده. می‌خواستم بدونم علت این برجستگی روی بینیم چیه و باید چیکار بکنم که برطرف بشه؟

پاسخ‌ها7
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه می‌شوم این است که شما عمل جراحی بینی انجام داده‌اید و پس از آن برجستگی روی پل بینی شما ایجاد شده است. این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به تفصیل توضیح می‌دهم:

دلایل احتمالی ایجاد برجستگی روی پل بینی پس از عمل جراحی

  1. تورم و التهاب پس از عمل: پس از جراحی بینی، معمولاً تورم و التهاب در ناحیه عمل‌شده دیده می‌شود. این تورم ممکن است به صورت برجستگی‌های کوچک یا بزرگ بر روی پل بینی ظاهر شود و با گذشت زمان کاهش یابد. این حالت معمولاً در هفته‌ها و ماه‌های اول بعد از عمل به تدریج بهبود می‌یابد.

  2. مشکلات در ترمیم غضروف یا استخوان بینی: اگر در حین جراحی بینی تغییرات زیادی در غضروف یا استخوان بینی ایجاد شده باشد، ممکن است نقاطی وجود داشته باشد که بیشتر از حد لازم اصلاح نشده و برجستگی‌هایی ایجاد شوند. این مشکل ممکن است نیاز به جراحی اصلاحی داشته باشد.

  3. جمع شدن بافت یا خونریزی زیر پوست: در برخی موارد، ممکن است خون یا مایع لنفی در زیر پوست تجمع پیدا کند و باعث ایجاد برجستگی‌هایی در ناحیه عمل شود. این مشکل معمولاً با گذشت زمان خودبه‌خود بهبود می‌یابد، اما گاهی نیاز به تخلیه مایع تجمع‌یافته توسط پزشک وجود دارد.

  4. عدم توازن در فرم بینی: در برخی موارد، ممکن است نتیجه جراحی بینی به‌طور کامل متقارن یا مطابق با انتظارات شما نباشد و این ممکن است باعث بروز برجستگی‌هایی در ناحیه پل بینی شود. این مشکل ممکن است نیاز به جراحی اصلاحی یا ترمیمی داشته باشد.

  5. کپسول یا بافت اضافه: در موارد نادر، ممکن است بدن شما به‌طور غیرعادی به بافت بینی واکنش نشان دهد و باعث تشکیل بافت اضافی یا کپسول‌های فیبروزی شود که در نتیجه برجستگی ایجاد می‌کند.

چه اقداماتی باید انجام دهید؟

  1. مراجعه به جراح بینی: مهمترین اقدام این است که به جراح بینی خود مراجعه کنید. او می‌تواند به‌طور دقیق ارزیابی کند که علت برجستگی چیست و بهترین راهکار را برای درمان آن پیشنهاد کند. برخی از این مشکلات ممکن است نیاز به جراحی اصلاحی داشته باشند.

  2. صبر و مراقبت‌های پس از عمل: در صورتی که علت برجستگی تورم یا التهاب باشد، بهتر است صبر کنید زیرا این مشکلات معمولاً در ماه‌های اول بعد از جراحی خودبه‌خود بهبود می‌یابند. مراقبت‌های پس از عمل مانند استفاده از کمپرس سرد، عدم فشار آوردن به بینی و پیروی از دستورالعمل‌های پزشک می‌تواند به کاهش این تورم کمک کند.

  3. در صورت لزوم، جراحی ترمیمی: اگر پس از مدتی مشخص شد که برجستگی ناشی از مشکلات ساختاری یا عدم توازن در جراحی اولیه است، ممکن است نیاز به جراحی ترمیمی یا اصلاحی وجود داشته باشد. این عمل معمولاً پس از گذشت ۶ ماه تا یک سال از جراحی اولیه انجام می‌شود تا بینی به طور کامل به حالت نهایی خود برسد.

نتیجه‌گیری

در بسیاری از موارد، برجستگی پس از جراحی بینی طبیعی است و با گذشت زمان کاهش می‌یابد. اما اگر برجستگی باقی ماند یا باعث نگرانی شما شد، حتماً با جراح خود مشورت کنید تا علت دقیق و بهترین روش درمانی برای شما مشخص شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
11 بهمن 1403

بفرمایید که چه مدت زمانی از جراحی بینی شما گذشته و در صورت تمایل از برجستگی مورد نظر عکس ارسال کنید تا پاسخی دقیق دریافت کنید.

فاطمه حسنوند
فاطمه حسنوند
11 بهمن 1403
پاسخ به:دکتر پیمان برومند

۵ ماه

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
11 بهمن 1403
پاسخ به: فاطمه حسنوند

با توجه به اینکه هنوز بینی شما ورم دارد احتمال دارد این برجستگی در نتیجه تورم ایجاد شده باشد و به مرور زمان برطرف شود. اگر با گذشت یک سال از جراحی بینی شما هنوز این برجستگی برطرف نشده باشد نیاز است که برای اقدامات لازم با جراح خود در ارتباط باشید.

فاطمه حسنوند
فاطمه حسنوند
11 بهمن 1403
پاسخ به:دکتر پیمان برومند

ورم بینی گوشتی تا کی طول میکشد؟

اگر برجستگی برطرف نشد نیاز به سوهان کشی دارد؟

پزشکم دوبار کورتون برام تزریق کرد عوارض دارد؟

افتادگی بینی در اثر چیه؟

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
11 بهمن 1403
پاسخ به: فاطمه حسنوند

باید بعد از یکسال معاینه شوید تا بینی شما از نزدیک لمس شود. اگر مشکل شما ناشی از ورم باشد با تزریق کورتون برطرف می‌شود اما اگر سفت باشد و در معاینه مشخص شود که غضروف یا استخوان است نیاز به سوهان‌کشی دارد.

کورتون اگر با صلاحدید پزشک و اصولی تزریق شود عوارض خاصی ندارد. اما اگر به درستی تزریق نشود می‌تواند باعث ایجاد فرو رفتگی در ناحیه تزریق بشود.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
11 بهمن 1403

حداقل حدود ۶ ماه طول می‌کشد تا ورم بینی فروکش کند و نتیجه نهایی حدود ۱۲ ماه بعد از عمل نمایان می‌شود. اگر بعد از این مدت مشکلی بود جهت معاینه حضوری به جراح خود مراجعه بفرمایید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد