رویینو
ryhn83
1 مهر 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

ضربه به بینی عمل شده

سلام حدود ۷ ماه از عمل بینیم گذشته، ولی چند روز پیش یه ضربه‌ی اتفاقی به زیر بینیم خورد. دردش خیلی زیاد نبود و خونریزی هم نداشتم، فقط یه کم ورم کرده. الان استرس دارم که نکنه مشکلی واسه نتیجه‌ ی عملم پیش بیاد. پس از وارد شدن ضربه به بینی عمل شده چه کاری باید انجام داد؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

برداشتی که از پرسش شما دارم این است که موضوع درباره وارد شدن ضربه خفیف به بینی پس از گذشت چند ماه از عمل جراحی زیبایی بینی است.

ارزیابی وضعیت شما پس از ضربه به بینی عمل‌شده

با توجه به اینکه ۷ ماه از عمل بینی شما گذشته، ساختارهای استخوانی و بیشتر بافت‌های نرم بینی در این مرحله به طور قابل‌توجهی تثبیت شده‌اند. در نتیجه:

  • اگر ضربه شدید نبوده و خونریزی یا تغییر واضح در فرم بینی ایجاد نشده، احتمال آسیب جدی بسیار پایین است.

  • وجود کمی ورم پس از ضربه در این بازه زمانی طبیعی است و معمولاً طی چند روز تا یکی دو هفته کاهش می‌یابد.

  • درد کم و موقتی نیز معمولاً نگران‌کننده نیست، مگر اینکه با علائم دیگری همراه باشد.

اقداماتی که پیشنهاد می‌شود:

  • از کمپرس سرد (نه خیلی یخ) در ۲۴ ساعت اول برای کاهش ورم استفاده کنید.

  • از دست‌کاری و فشار به ناحیه ضربه‌دیده خودداری نمایید.

  • در صورتی که فرم بینی، تقارن، یا نفس‌کشیدن دچار تغییر شد یا درد و ورم بیشتر شد، معاینه توسط جراح بینی ضروری است.

جمع‌بندی

در شرایطی که ضربه خفیف بوده و بدون خونریزی یا تغییر ظاهری مشخص، اغلب مشکلی در نتیجه نهایی عمل به وجود نمی‌آید. با این حال، مشاهده علائم نگران‌کننده یا تداوم ورم باید جدی گرفته شود و بررسی بالینی را ضروری می‌سازد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
4 مهر 1403

باید ویزیت شوید. ضربه به بینی عمل شده اگر با شکستگی همراه باشد باید قبل از ۷ روز جا اندازی شود. اما اگر بیشتر از یک هفته از ضربه خوردن بینی شما گذشته باشد، استخوان آن جوش خورده و امکان جا اندازی نخواهد داشت. به هر صورت بهتر است ویزیت شوید تا متناسب با شرایط شما تصمیم گیری شود.

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
6 مهر 1403
اگر بینی شما در اثر این ضربه دچار شکستگی شده باشد، مهم است که به پزشک یا متخصص ارتوپدی مراجعه کنید، زیرا در چنین مواردی باید بینی به طور حرفه‌ای جا انداخته شود. اگر شکستگی به موقع و به درستی جا نیفتد، ممکن است منجر به تغییر شکل دائمی بینی، انسداد مجاری تنفسی یا حتی مشکلات زیبایی و عملکردی جدی‌تر شود. بهترین زمان برای جا انداختن بینی شکسته طی 7 تا 10 روز پس از ضربه است، زیرا در این زمان استخوان هنوز به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که امکان ترمیم و اصلاح آن وجود داشته باشد. عدم اقدام به موقع می‌تواند منجر به جراحی‌های پیچیده‌تر در آینده شود. پس اگر احساس می‌کنید که ضربه به بینی‌تان باعث تغییر شکل، درد یا تورم شدید شده است، به تأخیر انداختن درمان می‌تواند عواقب طولانی‌مدتی به همراه داشته باشد.
محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
29 دی 1403

سلام، ورم و درد بعد از دریافت ضربه به بینی عمل شده امری جدی است و ممکن است نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد. بهتر است تاخیر نکنید و حداکثر ظرف ۷ روز پس از وقوع ضربه برای ویزیت دقیق و حضوری به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. این اقدام سریع می‌تواند از بروز عوارض جدی جلوگیری کند و اطمینان حاصل کند که هیچ آسیب دائمی به بینی شما وارد نشده است.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

10پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

7پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد