رویینو
zahra
10 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بیرون زدن نخ بخیه از بینی ۲ ماه بعد عمل

سلام، من دو ماه از عمل بینیم میگذره. از یک سمت بینی چیزی مانند بخیه به بیرون اومد که حدود یک یا دو سانت می‌شد. دکترم گفته بخیه‌های داخل بینی باید یک سال بمونه و بعد با مراجعه کشیده بشه و جذبی نیست. الان اینی که افتاده بخیه هست یا چیز دیگه؟ نگران‌کننده هست یا خیر؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه می‌شوم این است که شما بعد از عمل جراحی بینی با بیرون‌زدگی چیزی شبیه بخیه از یک سمت بینی مواجه شده‌اید و نگران هستید که آیا این طبیعی است یا خیر.

بخیه‌های غیرجذبی داخل بینی: آیا افتادن آن نگران‌کننده است؟

🔹 نوع بخیه‌هایی که در جراحی بینی استفاده می‌شود

پس از جراحی بینی، جراحان ممکن است از بخیه‌های جذبی یا غیرجذبی استفاده کنند. بخیه‌های جذبی خودبه‌خود حل می‌شوند، اما بخیه‌های غیرجذبی باید در زمان مشخصی توسط پزشک کشیده شوند.

بر اساس توضیحات پزشک شما، بخیه‌های داخل بینی شما از نوع غیرجذبی هستند و معمولاً حدود یک سال بعد باید کشیده شوند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است یکی از این بخیه‌ها زودتر از موعد از جای خود خارج شود یا قسمتی از آن از داخل بینی بیرون بزند.

🔹 آیا چیزی که خارج شده بخیه است؟

اگر چیزی که از بینی شما خارج شده به شکل یک نخ نازک یا گره‌دار بوده و طول آن حدود یک تا دو سانتی‌متر است، احتمال زیادی وجود دارد که این یک بخیه باشد. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد، از جمله:

  • واکنش بدن به بخیه و تلاش برای دفع آن
  • فشار مکانیکی و حرکت‌های طبیعی بینی
  • دست‌کاری یا خاراندن بینی (خواسته یا ناخواسته)
  • تغییرات التهابی در داخل بینی که باعث شل شدن بخیه شود

🔹 آیا این وضعیت نگران‌کننده است؟

در بیشتر موارد، خیر. بیرون‌زدگی یا افتادن زودتر از موعد برخی از بخیه‌ها مشکل جدی ایجاد نمی‌کند. اما موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر هیچ علامت خاصی مانند درد، التهاب شدید، خونریزی زیاد یا ترشحات عفونی ندارید، جای نگرانی نیست.
  • اگر بخیه‌ای که خارج شده باشد، معمولاً جراحان توصیه می‌کنند به بینی دست نزنید و اجازه دهید پوست ترمیم شود.
  • اگر هنوز بخشی از بخیه قابل مشاهده است یا احساس جسم خارجی داخل بینی دارید، بهتر است با جراح خود مشورت کنید تا در صورت لزوم آن را بررسی کند.

🔹 چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، بهتر است برای بررسی دقیق‌تر به پزشک خود مراجعه کنید:

  • خونریزی مداوم از محل بخیه
  • درد شدید و افزایش‌یابنده در ناحیه بینی
  • تورم یا قرمزی غیرطبیعی همراه با تب
  • ترشح چرکی از بینی یا بوی نامطبوع

 نتیجه‌گیری

در اغلب موارد، افتادن زودهنگام یک بخیه غیرجذبی جای نگرانی ندارد و می‌تواند به‌صورت طبیعی رخ دهد. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت را به او اطلاع دهید. اگر نشانه‌های عفونت یا مشکل خاصی ندارید، معمولاً نیاز به اقدام فوری نیست. از دست‌کاری بینی خودداری کنید و طبق توصیه پزشک رفتار کنید تا روند بهبودی شما بدون مشکل ادامه یابد. 

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
10 بهمن 1403

نخ ویکریل دیرجذب است و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به طور کامل جذب یا دفع شود. بیرون زدن بخشی از این نخ دو ماه بعد از جراحی می‌تواند اتفاق بیفتد، مخصوصاً اگر بدن به آن واکنش نشان دهد یا در روند جذب اختلالی ایجاد شده باشد.

این موضوع معمولأ نگران‌کننده نیست، اما بهتر است پزشک آن را بررسی کند. در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد که نخ کوتاه شود یا برداشته شود تا از تحریک مخاط بینی یا ایجاد عفونت جلوگیری شود.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
10 بهمن 1403

بهتر است توسط پزشک خود معاینه شوید تا ایشان با توجه به تاریخچه‌ای که از شما دارند توصیه مناسبی به شما ارائه دهند. در این مدت از دستکاری بینی پرهیز کنید و بینی را طبق توصیه پزشکتان شستشو دهید.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
10 بهمن 1403

سلام... اصولاً جای نگرانی نیست ولی بهتر است توسط جراحتان معاینه شوید و تصمیم لازم تحت نظر ایشان اتخاذ شود فقط از دستکاری نخ به جد بپرهیزید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد