رویینو
زهرا
30 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

از چند روز بعد عمل بینی میشه به پهلو خوابید؟

سلام، من امروز روز بیست و هشتم بعد از عمل بینیمه و از اونجایی که تا حالا مجبور بودم فقط طاقباز بخوابم، کم‌کم دارم خسته میشم! می‌خواستم بدونم از کی می‌تونم با خیال راحت به پهلو بخوابم، بدون اینکه نگران باشم بینیم کج بشه یا فرمش تغییر کنه؟ ممنون می‌شم راهنمایی کنید!

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که نگرانی شما درباره امکان خوابیدن به پهلو پس از جراحی بینی و تأثیر آن بر فرم بینی است.


خوابیدن به پهلو بعد از جراحی بینی: چه زمانی بی‌خطر است؟

پس از جراحی بینی، پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که بیمار تا چند هفته اول فقط طاق‌باز (به پشت) بخوابد تا از هرگونه فشار ناخواسته بر بینی جلوگیری شود. اما طبیعی است که پس از گذشت یک ماه، بخواهید وضعیت خواب خود را تغییر دهید. در ادامه توضیح می‌دهم که چه زمانی و چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید.

از چه زمانی می‌توان به پهلو خوابید؟

  • معمولاً پس از هفته چهارم (۲۸ روز)، ساختار بینی تا حد زیادی تثبیت شده است، اما هنوز به طور کامل سفت و محکم نشده است.
  • اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که بین هفته چهارم تا ششم می‌توان به پهلو خوابید، البته با رعایت نکات احتیاطی.
  • بهترین کار این است که با جراح خود مشورت کنید، چون شرایط بهبودی در افراد مختلف متفاوت است.

آیا خوابیدن به پهلو باعث تغییر فرم بینی می‌شود؟

  • در هفته‌های اول، بینی هنوز نرم و حساس است و فشار طولانی‌مدت روی آن (مثلاً هنگام خوابیدن روی یک طرف صورت) ممکن است تغییراتی در فرم آن ایجاد کند.
  • پس از یک ماه، احتمال تغییر فرم بینی بسیار کم می‌شود، اما همچنان نباید بینی تحت فشار مستقیم قرار بگیرد.
  • اگر هنوز ورم دارید، ممکن است با خوابیدن روی یک سمت، تورم یک‌طرفه بیشتر شود.

چگونه با خیال راحت به پهلو بخوابیم؟

اگر تصمیم دارید از این به بعد به پهلو بخوابید، این نکات را رعایت کنید:

از یک بالش بلند و نرم استفاده کنید تا سر و گردن در وضعیت مناسبی قرار بگیرند و بینی تحت فشار نباشد.
از بالش‌های مخصوص (U شکل یا بالش بارداری) استفاده کنید که مانع چرخش ناگهانی شما روی صورتتان شوند.
از خوابیدن روی بینی اجتناب کنید و اگر در خواب زیاد جابجا می‌شوید، کنار خود بالش بگذارید تا از تغییر وضعیت ناگهانی جلوگیری شود.
اگر صبح‌ها احساس می‌کنید بینی‌تان متورم‌تر شده، سعی کنید همچنان بیشتر به پشت بخوابید.

جمع‌بندی

با توجه به اینکه شما در روز ۲۸ بعد از عمل هستید، به احتمال زیاد می‌توانید کم‌کم به پهلو بخوابید، اما هنوز بهتر است فشار مستقیمی روی بینی وارد نشود. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که استخوان‌ها و غضروف‌های بینی شما کاملاً تثبیت شده‌اند. اگر همچنان نگرانی دارید، بهتر است تا هفته ششم صبر کنید تا ریسک تغییر فرم بینی به حداقل برسد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
30 بهمن 1403

سلام. معمولاً بعد از یک هفته از عمل بینی، می‌توانید به پهلو بخوابید و هیچ مشکلی برای شکل بینی‌تان ایجاد نخواهد شد. با توجه به این که 28 روز از عمل شما گذشته، به راحتی می‌توانید به پهلو بخوابید، چرا که استخوان و بافت بینی تثبیت شده‌اند. فقط دقت کنید که فشار مستقیم به بینی وارد نشود و در موقعیت‌های دیگر از خوابیدن روی صورت یا فشار به ناحیه بینی خودداری کنید.

زهره
زهره
8 آبان 1404
پاسخ به:دکتر پیمان برومند

سلام وقت بخیر من ۹ روز عمل کردم شب طاق باز خوابیدم ولی نمیدونم چی شد بلند شدم تا به پهلویم چ کار کنم الان اصلا نمیدونستم این ضربه زیادی بهش وارد میکنه؟

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
9 آبان 1404
پاسخ به: زهره

به‌طور معمول بعد از گذشت حدود یک هفته از جراحی بینی، خوابیدن به پهلو بلامانع است و مشکلی برای فرم بینی ایجاد نمی‌کند.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
30 بهمن 1403

با توجه به اینکه ۲۸ روز از جراحی شما گذشته، هیچ مشکلی برای پهلو خوابیدن وجود ندارد و تغییری در فرم بینی ایجاد نخواهد شد. فقط مراقب باشید که روی بینی فشار مستقیم وارد نشود.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد