78 تاپیک
اسما
بیرون زدگی دندون جلو فقط با ارتودنسی درست میشه؟
دندونای جلوی من خیلی بیرونزدست، طوری که حتی وقتی دهنم بستست یهکم از زیر لبم معلومه. این قضیه هم از نظر ظاهری اذیتم میکنه، هم بعضی وقتا باعث میشه لبم خوب بسته نشه. اصلاً این بیرونزدگی فقط با ارتودنسی درمان میشه یا راه دیگهای هم هست؟
10
پاسخ
22 تیر 1404
Hasan
فاصله بین دندان های جلوی بالا و پایین فقط با جراحی درست میشه؟
من وقتی دهنمو کامل میبندم، دندونای جلوی بالا و پایین اصلاً به هم نمیرسن و یه فاصله بینشونه. این قضیه هم توی غذا خوردن اذیتم میکنه هم از نظر ظاهری خیلی تو ذوق میزنه. نمیدونم این فاصله قابل درمانه یا فقط با جراحی فک میشه درستش کرد؟
5
پاسخ
22 تیر 1404
asal
راهی هست چونه بزرگمو بدون جراحی کوچیکتر نشون بدم؟
چونه من از بقیه اجزای صورتم بزرگتره، مخصوصاً از نیمرخ که نگاه میکنم خیلی توی ذوق میزنه. همیشه فکر میکردم اینطوری فرم صورتم کشیدهتر دیده میشه ولی الان حس میکنم خیلی نامتناسبه. راهی هست که بشه بدون جراحی فرم چونه بزرگ رو متعادل کرد؟
3
پاسخ
22 تیر 1404
naziii
پسرم 11 سالشه فک پایینش جلوتر از حالت طبیعیه
پسرم ۱۱ سالشه و از نیمرخ که نگاه میکنم، فک پایینش جلوتر از حالت طبیعیه. شنیدم اگه تو سن رشد باشه میشه با پلاک یا دستگاه خاص اصلاحش کرد. واقعاً سن مناسب برای درمان جلو بودن فک کیه؟ اگه دیر اقدام کنیم خیلی سخت میشه؟
3
پاسخ
27 تیر 1404
S£PID£
هر کار میکنم فکم زاویه دار نمیشه علتش چیه؟
من هر کاری میکنم فکم اصلاً زاویهدار دیده نمیشه، مخصوصاً از نیمرخ یا توی عکسها خیلی صورتم گرد و بیفرم درمیاد. نمیدونم این حالت به خاطر چربی صورته یا استخونبندی فکمه. راهی هست بشه تشخیص داد دقیقاً مشکل از کجاست؟
3
پاسخ
24 تیر 1404
علی شاهسون
صورتم فرم خوبی نداره چون هم فکم ایراد داره هم بینیم باید چیکار کنم؟
سلام مشکل من هم بینیمه و هم فکم، انگار هر دو درست سر جاشون نیستن. میخواستم بدونم اول باید کدومو عمل کنم یا کلا باید چه کاری برای صورتم انجام بدم؟
13
پاسخ
19 فروردین 1404
𝓜𝓪𝓼𝓲
ممکنه جلو بودن فک باعث مشکل تو مفصل یا دندون بشه؟
من از بچگی فک پایینم یهکم جلو بوده، ولی حالا که بزرگتر شدم خیلی بیشتر بهچشم میاد و کل فرم صورتمو تحتتأثیر گذاشته. نمیدونم این جلو بودن فک فقط ظاهریه یا ممکنه روی مفصل فک یا دندونا هم تأثیر بذاره. اصلاً میشه بدون جراحی درستش کرد؟
3
پاسخ
22 تیر 1404
ملیکا
عقب بودن فک پایین فقط ظاهریه یا مشکل جویدن و تنفس هم میده؟
فک پایین من خیلی عقبه و همین باعث شده لب پایینم گود بیفته و نیمرخ صورتم یهجوری غیرطبیعی دیده بشه. همیشه برام سؤال بوده که این عقب بودن فک میتونه فقط ظاهری باشه یا روی جویدن و تنفس هم تأثیر میذاره؟ اصلاً بدون جراحی هم قابل اصلاحه؟
3
پاسخ
22 تیر 1404
Mina
ناهماهنگی فک دندون قروچه و خون ریزی لثه دارم راه درمان چیه؟
سلام وقت بخیر من خانم ۳۲ ساله هستم و چندتا مشکل مرتبط با دندان و لثههام دارم: اول اینکه فک بالا و پایینم دقیقاً روی هم قرار نمیگیرن و متقارن نیستن. نمیدونم مشکل از جلو بودن فک بالا هست یا عقب بودن فک پایین، ولی هم لبخند لثهای دارم، هم چانهم کوتاهه، و موقع ادای سریع بعضی کلمات دچار مشکل میشم. میخواستم بدونم آیا راهی برای درمانش هست که نیاز به جراحی نداشته باشه یا نه؟ دوم اینکه از کودکی دچار دندانقروچه شبانه هستم. و سوم اینکه لثههام موقع مسواک زدن یا خوردن میوههای سفت مثل سیب، خونریزی میکنن. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.
15
پاسخ
23 فروردین 1404
گلشیفته
فک پایینم که عقبه آیا با فیلر میشه اصلاحش کرد؟
این فک من هستش که عقبه، به نظر شما میشه با فیلر درستش کرد؟ یعنی طوری بشه که با فک بالا همسان بشه
3
پاسخ
16 فروردین 1404
زهرا
جراحی برای اصلاح جلوزدگی فک
فکم جلو هست و میخوام جراحی انجام بدم، خیلی هم نگرانم. یه دکتر مناسب میخوام برای این جراحیم.
3
پاسخ
9 آبان 1403
Elham
واقعاً جراحی فک سخته و نباید انجامش داد؟ عوارضش چیه؟
جراحی فک واقعاً سخته و خطرناک؟ خیلیا میگن این یکی از سخت ترین جراحی هاست و توصیه میکنن انجام ندیم واقعاً اینطور هست؟ چه مشکلات و عوارضی ممکنه داشته باشه؟
2
پاسخ
24 اسفند 1403
یاسمین تیموری
شش ماه از جراحی فکم گذشته اما یه طرفش درد میکنه و صدا میده عادیه؟
سلام، من شیش ماه پیش جراحی فک پایین انجام دادم ولی اخیراً یه طرف فکم درد میکنه و احساس میکنم موقع حرکت صدا میده و انگار جابهجا میشه. این طبیعیه یا ممکنه مشکلی پیش اومده باشه؟
5
پاسخ
14 اسفند 1403
m-shirvani
بهترین سن برای جراحی فک
پسرم نوجوونه و فک پایینش خیلی جلو تر از فک بالاش هست میخوام بدونم که تو این سن میتونه عمل کنه؟ یا اینکه عمل جراحی فک محدودیت سنی داره؟
4
پاسخ
24 مرداد 1403
N.M
جای رد بخیه های جراحی فک باقی میمونه؟
سلام فک من مشکل داره و باید عمل بشه ولی از یه موردی میترسم و اونم رد بخیه هاست چون من خیلی بد گوشت هستم.میترسم بعد از عمل رد بخیه ها روی صورتم بمونه و خیلی زشت بشم. میخواستم بدونم که باقی موندن جای بخیه بعد جراحی فک رایجه؟
4
پاسخ
4 دی 1402
وایولت
برای چانه کوچک فیلر بهتره یاجراحی
سلام، من چونه کوچیکی دارم از کجا بفهمم باید فیلر بزنم یا جراحی کنم؟
7
پاسخ
29 آذر 1403
nikan
یه ماهه فک ام رو جراحی کردم ولی هنوزم درد دارم
سلام. من حدود یه ماهه که فکم رو جراحی کردم و کمی کوچیکش کردم و بردنش عقب. البته بیشتر به خاطر مسائل درمانی بود، ولی خوشبختانه از نظر زیبایی هم تاثیر خوبی داشت. الان مشکلم اینه که با گذشت یک ماه هنوزم فکم درد داره. میخواستم بدونم این درد طبیعیه یا نه؟ به نظرتون لازمه مسکن قوی مصرف کنم؟
3
پاسخ
17 مهر 1402
طناز
میشه فقط یه فک رو ارتودنسی کرد ؟
سلام، روز بخیر. من فک پایینم مخصوصا 4 تا دندون جلوم خیلی نامرتبه. میشه فقط فک پایینمو ارتودنسی کنم که مرتب بشه؟
2
پاسخ
1 اسفند 1402

