رویینو
مریم گلی
22 فروردین 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

۳ ماه بعد از عمل بینی هنوز تیغه بینیم از نوک بینیم پهن‌ تره

سلام من ۳ ماهه که عمل بینی انجام دادم ولی هنوز تیغه‌ ی بینیم از نوک بینیم پهن‌ تره و خیلی توی ظاهرش بد دیده میشه میخواستم بدونم که آیا ممکنه با گذشت زمان تیغه کوچیک‌ تر بشه و فرم بینیم بهتر شه یا همینطوری میمونه؟ خیلی نگرانم.

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه شدم این است که موضوع در مورد ظاهر تیغه‌ی بینی پس از گذشت سه ماه از جراحی بینی است که احساس می‌کنید تیغه‌ پهن‌تر از نوک بینی‌تان است و این موضوع در ظاهر شما تاثیر منفی گذاشته و موجب نگرانی‌تان شده است.

روند طبیعی ترمیم بینی بعد از عمل

پس از جراحی بینی، روند ترمیم و کاهش تورم به صورت تدریجی و مرحله به مرحله انجام می‌شود. در اکثر بیماران، به‌خصوص کسانی که پوست ضخیم‌تری دارند یا تیغه بینی استخوانی-غضروفی برجسته‌ای داشته‌اند، این فرآیند می‌تواند طولانی‌تر باشد. نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید:

  • سه ماه بعد از عمل هنوز دوران اولیه‌ی ترمیم است. در این بازه، هنوز مقدار زیادی از تورم بافتی باقی مانده است.

  • تورم تیغه بینی ممکن است بیشتر از نوک یا اطراف بینی باقی بماند. این تورم می‌تواند باعث شود که تیغه پهن‌تر به‌نظر برسد، در حالی‌که در آینده این حالت ممکن است تغییر کند.

  • فرم نهایی بینی معمولاً تا ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد از عمل تثبیت می‌شود. بنابراین قضاوت نهایی درباره شکل بینی بهتر است به بعد از این زمان موکول شود.

دلایل پهن بودن تیغه بینی بعد از عمل

چند عامل می‌توانند در ظاهر پهن تیغه بینی نقش داشته باشند:

  • تورم داخلی و خارجی تیغه بینی که هنوز جذب نشده است.

  • ساختار غضروفی تیغه بینی که ممکن است به‌صورت طبیعی برجسته یا پهن‌تر از سایر بخش‌های بینی باقی‌مانده باشد.

  • میزان تغییرات ایجادشده توسط جراح: در برخی موارد، جراح تصمیم می‌گیرد که تیغه بینی را به‌طور کامل تراش ندهد تا پایداری ساختاری بینی حفظ شود.

  • نوع پوست: پوست‌های ضخیم‌تر معمولاً روند فرم‌گیری طولانی‌تری دارند.

چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

در حال حاضر که تنها سه ماه از عمل شما گذشته، توصیه می‌شود صبور باشید. اما برای اطمینان و آرامش خاطر، می‌توانید اقدامات زیر را در نظر بگیرید:

  • ماساژ بینی (در صورتی که جراح شما آن را مجاز بداند): در برخی موارد، ماساژ منظم با فشار ملایم می‌تواند به کاهش تورم کمک کند.

  • چسب‌زدن صحیح به بینی به‌ویژه در ناحیه تیغه: اگر جراح شما هنوز چسب زدن را توصیه می‌کند، این کار می‌تواند به کنترل تورم کمک کند.

  • مراجعه‌های منظم به جراح خود: پیگیری‌های دوره‌ای به جراح امکان می‌دهد تا فرم بینی شما را ارزیابی کرده و اگر نیازی به مداخله‌ای مانند تزریق کورتون وجود داشته باشد، آن را انجام دهد.

  • تزریق کورتون (کنترل‌شده): در برخی موارد خاص، اگر تیغه بینی خیلی متورم باشد، ممکن است پزشک تزریق کورتون تجویز کند تا تورم کاهش یابد. اما این تصمیم باید فقط توسط جراح شما گرفته شود.

آیا ممکن است فرم بینی بهتر شود؟

بله، با گذشت زمان، به‌ویژه بین ماه ششم تا دوازدهم، بیشتر تورم‌ها کاهش می‌یابند و فرم بینی طبیعی‌تر و متناسب‌تر می‌شود. در بسیاری از موارد، پهنی که شما اکنون احساس می‌کنید، صرفاً ناشی از تورم بوده و با جذب آن، تیغه باریک‌تر و هماهنگ‌تر با نوک بینی خواهد شد.

جمع‌بندی

  • در حال حاضر، سه ماه بعد از عمل، زود است که درباره فرم نهایی بینی قضاوت کنیم.

  • پهن بودن تیغه بینی می‌تواند ناشی از تورم باقی‌مانده باشد و احتمال دارد با گذشت زمان بهبود یابد.

  • بهتر است با جراح خود در مورد امکان چسب‌زدن، ماساژ یا حتی تزریق کورتون مشورت کنید.

  • معمولاً تا یک سال بعد از عمل، فرم بینی تغییر می‌کند و بسیاری از مشکلات ظاهری اولیه برطرف می‌شود.

بنابراین فعلاً جای نگرانی جدی نیست و صبر همراه با مراقبت، بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

آتوسا ضیغمی
دکتر آتوسا ضیغمی
متخصص گوش، حلق و بینی
22 فروردین 1404

با توجه به اینکه تنها سه ماه از عمل بینی شما گذشته، همچنان بخش زیادی از ورم به‌ویژه در ناحیه تیغه و نوک بینی باقی‌ مانده و این موضوع می‌تواند باعث شود که تیغه بینی پهن‌تر از نوک آن دیده شود. در بسیاری از موارد، با گذشت زمان و کاهش تدریجی ورم، فرم بینی متعادل‌تر و ظاهری طبیعی‌تر پیدا می‌کند. همچنین نحوه صحیح چسب زدن، ماساژ مناسب و در صورت نیاز، اقدامات تکمیلی مانند تزریق توسط جراح شما می‌تواند به بهبود ظاهر بینی کمک کند. اما اگر این تفاوت ناشی از ساختار داخلی بینی باشد، احتمال دارد که نیاز به بررسی‌های دقیق‌تری وجود داشته باشد.

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
22 فروردین 1404

سلام، سه ماه پس از عمل بینی، هنوز بخشی از ورم‌ها به‌ویژه در ناحیه تیغه بینی باقی می‌ماند و این می‌تواند باعث شود تیغه بینی نسبت به نوک بینی پهن‌تر به نظر برسد. با گذشت زمان و کاهش تدریجی ورم‌ها، فرم بینی به‌تدریج متعادل‌تر و نزدیک‌تر به نتیجه نهایی خواهد شد. در اغلب موارد تا یک سال پس از جراحی، تغییرات مثبتی در ظاهر بینی دیده می‌شود، بنابراین نگران نباشید و به روند بهبود زمان بدهید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
24 فروردین 1404

سلام، طبیعی است که در ماه‌های ابتدایی پس از عمل بینی، شکل نهایی بینی هنوز مشخص نشده باشد و برخی نواحی مانند تیغه بینی یا نوک بینی کمی ورم داشته باشند یا نامتقارن به نظر برسند. به‌طور معمول، کاهش ورم بینی ممکن است تا ۶ ماه تا یک سال یا حتی بیشتر طول بکشد، به‌خصوص در قسمت نوک بینی که آخرین بخش از بینی است که ورمش از بین می‌رود. بنابراین ممکن است در ماه‌های آینده با کاهش تدریجی ورم، ظاهر تیغه بینی نیز متعادل‌تر و هماهنگ‌تر با نوک بینی شود. اگرچه در بسیاری از موارد این وضعیت با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند، ولی در برخی موارد نادر ممکن است نیاز به اصلاح جزئی وجود داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم تا پایان دوره ترمیم صبور باشید و در فواصل زمانی مناسب برای معاینه و بررسی روند بهبود، به جراح خود مراجعه کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد