رویینو
Sh
13 فروردین 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

سه ماه از عمل بینیم گذشته ولی نوکش هنوز بزرگه طبیعیه؟

سلام، من سه ماه و نیمه عمل بینی انجام دادم. از روبه‌رو فرم بینیم خیلی جالب نیست و نوک بینی خیلی بزرگ به نظر می‌رسه. به نظرتون این هنوز به خاطر ورمه یا قراره همین شکلی بمونه؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع درباره ظاهر بینی به‌ویژه نوک بینی پس از گذشت حدود سه ماه و نیم از جراحی بینی است.

وضعیت تورم بینی در ماه‌های اولیه بعد از عمل

در جراحی بینی، مخصوصاً اگر ساختار نوک بینی دست‌کاری شده باشد (که معمولاً چنین است)، تورم در ناحیه نوک بینی یکی از آخرین قسمت‌هایی‌ست که فروکش می‌کند. این تورم می‌تواند تا ۶ ماه تا حتی ۱۸ ماه به‌طور کامل کاهش پیدا نکند، به‌ویژه در مواردی که پوست بینی ضخیم باشد یا جراحی پیچیده بوده باشد.

دلایلی که نوک بینی شما هنوز بزرگ به نظر می‌رسد:

  • تورم بافت نرم نوک بینی: تا چندین ماه پس از عمل، نوک بینی همچنان متورم باقی می‌ماند و این حالت باعث می‌شود بزرگ‌تر از حالت نهایی‌اش به نظر برسد.

  • جمع‌نشدن کامل بافت‌ها: در ماه‌های اول، پوست و بافت نرم هنوز به خوبی به ساختار جدید استخوانی و غضروفی نچسبیده‌اند و این باعث عدم وضوح در فرم نهایی بینی می‌شود.

  • نوع پوست شما: اگر پوست بینی‌تان ضخیم باشد (پوست چرب یا با منافذ باز)، فرآیند کاهش تورم کندتر خواهد بود و حتی ممکن است فرم نوک بینی مدت طولانی‌تری حالت پف‌دار داشته باشد.

  • نوع تکنیک جراحی: گاهی در جراحی‌های اولیه، جراح عمداً کمی بافت بیشتر در نوک بینی باقی می‌گذارد تا بعداً در صورت نیاز اصلاح انجام شود. همچنین در برخی تکنیک‌ها، جمع شدن کامل نوک بینی به مرور زمان انجام می‌شود.

چه انتظاری می‌توان داشت؟

در اکثر موارد، فرم نهایی بینی تا پایان ماه ۶ تا ۱۲ بهتر مشخص می‌شود. در واقع، بسیاری از افرادی که از فرم بینی‌شان در ماه سوم یا چهارم ناراضی هستند، در ماه هشتم یا نهم به شکل قابل‌قبولی می‌رسند.

توصیه‌های مهم برای این مرحله:

  • صبور باشید. سه ماه و نیم زمان نسبتاً کمی برای ارزیابی فرم نهایی بینی است.

  • ماساژ بینی (در صورت توصیه جراح): در برخی موارد، پزشک ممکن است ماساژ ملایم نوک بینی را برای کمک به کاهش تورم پیشنهاد دهد.

  • استفاده از چسب بینی: گرچه بعد از سه ماه خیلی از بیماران چسب نمی‌زنند، اما در برخی موارد خاص، چسب زدن به کاهش تورم نوک بینی کمک می‌کند. البته حتماً باید با تأیید جراح باشد.

  • پرهیز از عوامل تشدیدکننده تورم: گرمای زیاد، فعالیت سنگین، یا ضربه به بینی می‌تواند روند کاهش تورم را مختل کند.

چه زمانی نگران باشیم؟

اگر:

  • فرم نوک بینی غیرقرینه باشد یا

  • سفتی یا برآمدگی‌های غیرطبیعی احساس شود یا

  • بعد از ماه ششم هیچ بهبودی در فرم نوک بینی دیده نشود،

در این صورت بهتر است با جراحتان مشورت کنید تا وضعیت دقیق‌تر بررسی شود. البته باز هم تأکید می‌شود که قضاوت نهایی درباره فرم بینی بهتر است پس از یک سال کامل انجام شود.

جمع‌بندی

در حال حاضر که سه ماه و نیم از عملتان گذشته، بزرگی نوک بینی به احتمال بسیار زیاد ناشی از تورم طبیعی بعد از عمل است و هنوز نمی‌توان قضاوت دقیقی درباره فرم نهایی داشت. معمولاً با گذشت زمان، این تورم کاهش یافته و فرم بینی به حالت ظریف‌تر و متناسب‌تری می‌رسد. صبر و مراقبت در این مرحله اهمیت بالایی دارد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
14 فروردین 1404

نوک بینی معمولاً یکی از بخش‌هایی‌ست که بعد از جراحی زمان بیشتری برای کاهش ورم نیاز دارد، به‌ویژه در سه تا شش ماه اول بعد از عمل که هنوز بافت‌ها در حال ترمیم هستند. اینکه در حال حاضر فرم بینیتان از روبه‌رو رضایت‌بخش نیست و نوک بینی بزرگ به نظر می‌رسد، احتمالاً همچنان به دلیل باقی‌ماندن ورم طبیعی بعد از جراحی است، اما برای قضاوت نهایی باید زمان بیشتری بگذرد. معمولاً تا یک سال یا حتی بیشتر طول می‌کشد تا ورم بینی به‌طور کامل بخوابد و فرم نهایی مشخص شود، بنابراین فعلاً بهتر است صبور باشید و با رعایت دقیق توصیه‌های جراحتان، روند ترمیم را تسهیل کنید. در صورت نگرانی یا نیاز به بررسی دقیق‌تر، حتماً با جراحتان مشورت کنید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
14 فروردین 1404

در سه ماه و نیم پس از جراحی بینی، همچنان وجود ورم در ناحیه نوک بینی کاملاً طبیعی است و معمولاً این بخش از بینی دیرتر از سایر نواحی فرم نهایی خود را پیدا می‌کند. بنابراین بزرگ به نظر رسیدن نوک بینی در این مرحله می‌تواند ناشی از ورم باقی‌مانده باشد و هنوز برای قضاوت قطعی زود است. استفاده منظم از چسب بینی طبق توصیه پزشک، محدود کردن مصرف نمک و غذاهای پرادویه، و پرهیز از فعالیت‌های سنگین می‌تواند به کاهش سریع‌تر ورم کمک کند. در صورت تداوم نگرانی یا نیاز به بررسی دقیق‌تر، حتماً با جراحتان مشورت نمایید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد