رویینو
r2406002384
18 خرداد 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

زمان مناسب برای برداشتن ابرو بعد از عمل بینی

زمان مناسب برای ابرو برداشتن بعد عمل بینی کِی است؟ من ۱۲ روزه که عمل بینی انجام دادم و می‌ خواستم بدونم آیا توی این مرحله می‌ تونم ابروهامو با موچین مرتب کنم یا هنوز زوده و ممکنه به بینی فشار بیاد؟

از اونجایی که موقع برداشتن ابرو، مخصوصاً وقتی موچین استفاده می‌ کنیم، پوست کمی کشیده میشه، نگرانم که نکنه روی بخیه‌ ها، ورم یا فرم بینی تأثیر بذاره. آیا این کار مشکلی ایجاد نمی‌ کنه یا باید تا زمانی که بینی کاملاً تثبیت بشه صبر کنم؟

اگه هنوز زوده، معمولاً چند روز بعد از عمل بینی میشه بدون نگرانی ابروها رو برداشت؟

پاسخ‌ها6
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه که از سوال شما متوجه شدم این است که شما به دنبال اطلاعاتی درباره زمان مناسب برای برداشتن ابرو پس از عمل بینی هستید.

زمان مناسب برای برداشتن ابرو پس از عمل بینی

پس از عمل بینی، توصیه می‌شود که به دلیل حساسیت پوست و نواحی اطراف بینی، از هرگونه اقدام به اصلاح یا برداشتن ابرو تا حداقل دو هفته خودداری کنید. این اقدام‌ها ممکن است باعث تحریک پوست، عفونت یا ایجاد فشار بر روی بینی تازه عمل شده شوند.

دلایل اجتناب از برداشتن ابرو در روزهای اولیه:

  1. التهاب و ورم: در چند روز اول پس از عمل، صورت به خصوص نواحی بینی ممکن است دچار التهاب و ورم باشد. برداشتن ابرو ممکن است این ورم را تشدید کند.
  2. حساسیت پوست: پوست نواحی اطراف بینی و ابرو بعد از عمل ممکن است حساس‌تر باشد و اصلاح آن می‌تواند باعث تحریک شود.
  3. ایجاد فشار: هرگونه فشار به ناحیه صورت، از جمله اصلاح ابرو، ممکن است به بافت‌های تازه عمل شده فشار بیاورد و به روند بهبودی آسیب بزند.

برداشتن ابرو بعد از ۱۲ روز:

بعد از گذشت حدود ۱۲ روز از عمل بینی، در صورتی که ورم و التهاب به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و بهبودی مناسبی حاصل شده باشد، می‌توانید با احتیاط اقدام به برداشتن ابرو کنید. اما توصیه می‌شود که در این مدت همچنان از روش‌هایی که فشار زیادی بر روی ناحیه بینی وارد می‌کنند، مانند وکس یا استفاده از موچین با فشار زیاد، اجتناب کنید. روش‌های ملایم‌تر مانند اصلاح با نخ یا شیو کردن معمولاً ایمن‌تر خواهند بود.

توصیه‌های مهم:

  • صبر کنید تا ورم کاهش یابد: در ابتدا صبر کنید تا ورم ناحیه بینی کاهش پیدا کند.
  • اجتناب از فشار زیاد: از هر گونه فشاری که ممکن است به بینی وارد شود، اجتناب کنید.
  • مشاوره با پزشک جراح: همیشه قبل از هر اقدام اصلاحی بعد از عمل بینی با پزشک خود مشورت کنید تا از نظر پزشکی تایید شود.

نتیجه‌گیری:

به طور کلی، پس از حدود ۱۲ روز از عمل بینی و با کاهش ورم و التهاب، می‌توانید ابروهای خود را اصلاح کنید، اما باید از فشار زیاد و روش‌هایی که ممکن است به بینی آسیب بزنند خودداری کنید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
26 شهریور 1403

زمان مناسب برای ابرو برداشتن پس از جراحی بینی اغلب بستگی به نوع جراحی و سرعت بهبودی فرد دارد، اما به طور کلی، توصیه می‌شود که تا حداقل یک هفته پس از عمل، از انجام هرگونه فعالیتی که ممکن است به ناحیه عمل شده فشار آورد یا آن را تحریک کند، خودداری کنید. این شامل برداشتن ابرو با موچین نیز می‌شود، زیرا این کار ممکن است باعث کشیدگی پوست اطراف بینی و افزایش خطر التهاب یا عفونت شود.

پس از گذشت یک هفته، اگر تورم و کبودی اطراف چشم‌ها و بینی به طور قابل توجهی کاهش یافته باشد و با مشورت پزشک معالج، می‌توانید به آرامی و با احتیاط شروع به برداشتن ابرو کنید.

محمدعلی عباسی
دکتر محمدعلی عباسی
جراح عمومی
28 مهر 1403
بعد از عمل بینی، به دلیل حساسیت ناحیه جراحی و تورم‌هایی که ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشند، بهتر است تا زمان بهبود کامل، از هرگونه فشار یا تحریک ناحیه بینی و اطراف آن اجتناب کنید. معمولا بعد از حدود 3 هفته، می‌توانید با احتیاط بیشتری ابروها را با موچین مرتب کنید. اما در صورتی که هنوز تورم یا التهابی در ناحیه بینی یا اطراف آن حس میکنید بهتر است صبر کنید.
پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
6 آبان 1403
با توجه به اینکه ۱۲ روز از جراحی بینی شما زمان گذشته است، محدودیتی در مورد برداشتن ابرو نخواهید داشت. برداشتن ابرو از یک هفته یا ده روز بعد جراحی بینی منعی ندارد. البته در نظر داشته باشید که ممکن است تورم در قسمت ابروها مانع از تشخیص درست شما شده و برداشتن ابروها باعث تا به تا شدن آنها بعد از خوابیدن ورم شود.
مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
13 آبان 1403
به طور کلی برای برداشتن ابرو بعد از عمل بینی میتوان از یک هفته بعد عمل اقدام کرد اما با توجه به اینکه ورم بینی بعد از جراحی ممکن است قرینه برداشتن ابرو را برای شما دشوار کند برای تغییرات اساسی ابرو بهتر است یک ماه صبر کنید تا تورم اولیه برطرف شود. در برخی موارد ورم یک طرف صورت بیشتر از طرف دیگر است و میتواند شما را به اشتباه بیندازد.
محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
24 بهمن 1403

حداقل تا دو هفته پس از عمل بینی نباید ابروها را بردارید، زیرا پوست اطراف بینی و پیشانی همچنان حساس است و هرگونه کشش یا تحریک می‌تواند باعث التهاب، قرمزی یا حتی ایجاد عفونت شود. همچنین، حرکات شدید صورت هنگام برداشتن ابرو ممکن است بر ساختار جدید بینی فشار وارد کند. پس بهتر است تا زمان بهبودی کامل، از هرگونه روش اصلاح که نیاز به کشیدن یا فشار روی پوست دارد، خودداری کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

2پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد