رویینو
سارا
14 اردیبهشت 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

آیا ممکنه با گذشت زمان نوک بینیم پایین‌ تر بیاد و فرم بهتری بگیره؟

سلام من چهار ماه و نیمه که بینیمو عمل کردم. از نیمرخ حس میکنم نوک بینیم یه کم کوتاهه و اگه یه ذره بیاد پایین، خیلی خوش‌فرم‌تر و قشنگ‌تر میشه. می‌خواستم بدونم آیا ممکنه که با گذشت زمان، نوک بینی یه کم بیاد پایین یا اینکه دیگه فرم همین‌ جوری میمونه؟

پاسخ‌ها2
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع در مورد فرم نوک بینی بعد از عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) و نگرانی شما درباره کوتاه بودن نوک بینی از نمای نیمرخ است.

تغییرات فرم بینی بعد از عمل در طول زمان

پس از جراحی بینی، فرم نهایی بینی بلافاصله قابل مشاهده نیست و نیاز به گذر زمان دارد تا تورم‌ها بخوابند و ساختارهای داخلی شکل نهایی خود را پیدا کنند. این پروسه گاهی تا ۱۲ تا ۱۸ ماه به‌طول می‌انجامد.

در مورد نوک بینی، باید این نکات را در نظر داشته باشید:

  • تورم نوک بینی دیرتر از بقیه نواحی بینی کاهش می‌یابد، به‌خصوص در بینی‌های گوشتی. این تورم می‌تواند در ماه‌های ابتدایی باعث شود که نوک بینی برجسته‌تر یا کوتاه‌تر به نظر برسد.

  • با کاهش تدریجی تورم، خطوط بینی نرم‌تر و طبیعی‌تر می‌شوند و ممکن است نوک بینی کمی پایین‌تر و کشیده‌تر به نظر برسد.

  • در برخی موارد، تغییرات ظریف در وضعیت پوست، غضروف، و بافت‌های نرم ممکن است منجر به بهبود نسبی فرم بینی در گذر زمان شود، ولی تغییرات عمده بدون مداخله ثانویه معمولاً رخ نمی‌دهند.

آیا نوک بینی با زمان پایین‌تر می‌آید؟

پاسخ به این سؤال به چند عامل بستگی دارد:

  • تکنیک جراحی: اگر جراح در حین عمل نوک بینی را بیش از حد بالا برده یا غضروف‌های نوک را بیش از حد تقویت کرده باشد، احتمال اینکه نوک بینی به طور طبیعی پایین بیاید کم است.

  • نوع پوست و بافت بینی: در افرادی با پوست ضخیم (بینی گوشتی)، احتمال تغییر فرم در گذر زمان بیشتر است. در بینی‌های استخوانی با پوست نازک، فرم نهایی زودتر مشخص می‌شود و تغییرات بعدی کمتر خواهند بود.

  • وضعیت فعلی بینی شما: اگر الان حدود ۴.۵ ماه از جراحی گذشته، هنوز زمان مناسبی برای قضاوت نهایی نیست. معمولاً توصیه می‌شود تا ۹ تا ۱۲ ماه صبر شود تا تصمیم‌گیری در مورد فرم نهایی یا نیاز به اصلاح انجام گیرد.

اقدامات عملی که می‌توانید انجام دهید

  • صبور باشید: هنوز در مرحله‌ای هستید که فرم بینی در حال تثبیت شدن است. عجله برای قضاوت نهایی نکنید.

  • عکس‌های ماهانه بگیرید: مقایسه عکس‌ها به شما کمک می‌کند که روند تغییرات بینی‌تان را بهتر درک کنید.

  • ماساژ بینی (در صورت توصیه جراح): برخی جراحان توصیه به ماساژ ملایم نوک بینی می‌کنند، ولی این کار حتماً باید با مشورت جراح شما باشد، چون در برخی موارد ممکن است ضرر داشته باشد.

  • مراجعه به جراح برای ارزیابی مجدد: اگر بعد از ۹ تا ۱۲ ماه همچنان از فرم نوک بینی ناراضی بودید، می‌توانید با جراح‌تان درباره امکان اصلاح ثانویه (رتوش) مشورت کنید.

جمع‌بندی

در حال حاضر، هنوز خیلی زود است که قضاوت نهایی درباره فرم نوک بینی داشته باشید. احتمال اینکه نوک بینی کمی پایین‌تر بیاید وجود دارد، اما این تغییر معمولاً جزئی و تدریجی است. پیشنهاد می‌شود تا حدود یک سال از جراحی‌تان بگذرد و سپس در صورت نیاز با جراح‌تان درباره اصلاحات احتمالی صحبت کنید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
15 اردیبهشت 1404

سلام، بعد از عمل بینی، در ماه‌های اول تغییرات ظاهری به‌ویژه در ناحیه نوک بینی به مرور زمان رخ می‌دهد، چون هنوز تورم‌های داخلی و خارجی به‌طور کامل نخوابیده‌اند. معمولاً تا یک سال بعد از عمل، فرم بینی می‌تواند تا حدی تغییر کند و نوک بینی کمی پایین‌تر بیاید، به‌ویژه اگر هنوز سفت و متورم باشد. در بسیاری از موارد، همین کاهش تدریجی تورم باعث می‌شود نوک بینی طبیعی‌تر و زیباتر دیده شود. البته میزان این تغییرات به نوع پوست، تکنیک جراحی و ساختار بینی شما بستگی دارد. اگر هنوز احساس می‌کنید نوک بینی بیش از حد بالا رفته یا فرم دلخواهتان را ندارد، فعلاً بهتر است صبور باشید و تا پایان یک سال صبر کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد