رویینو
Losifer
22 اسفند 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

کی میتونم بعد عمل بینی مثل قبل راحت زندگی کنم؟

چه مدت بعد عمل بینی با پوست ضخیم و چرب میتونم مثل قبل عمل زندگی کنم مثلا هر غذایی دوست دارم بخورم مث غذای تند و ترشی و فست فود و اینکه دیگه نگران ضربه نباشم مثلا دستم به بینیم بخوره چیزیش نشه یا داخل مکان عمومی راحت قراربگیرم راحت صورت اصلاح کنم و فیشال کنم،،تقریبا ۲ و ماه نیم از عملم گذشته واقعا خسته شدم از بس مراقبت کردم

پاسخ‌ها1
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ زمان بازگشت به زندگی عادی بعد از عمل بینی (رینوپلاستی) در فردی با پوست ضخیم و چرب، حدود ۲٫۵ ماه پس از عمل است و اینکه چه زمانی می‌توانید بدون نگرانی غذاهای مختلف بخورید، در مکان‌های عمومی راحت باشید، اصلاح صورت یا فیشیال انجام دهید و از ضربه‌های کوچک نگران نباشید.

روند ترمیم بینی در پوست‌های ضخیم

در بینی‌هایی که پوست ضخیم و چرب دارند، روند کاهش ورم و تثبیت فرم بینی کمی طولانی‌تر از بینی‌های با پوست نازک است. معمولاً:

  • حدود ۶ تا ۸ هفته اول دوره حساس‌تر ترمیم است.
  • از ۳ ماهگی به بعد بیشتر محدودیت‌ها کاهش پیدا می‌کند.
  • کاهش کامل ورم ممکن است ۹ تا ۱۲ ماه زمان ببرد.

با توجه به اینکه ۲ ماه و نیم از عمل شما گذشته، بخش مهمی از ترمیم انجام شده و می‌توانید به تدریج به زندگی عادی برگردید، اما هنوز بینی کاملاً به استحکام نهایی نرسیده است.

رژیم غذایی بعد از ۲٫۵ ماه

در این زمان معمولاً محدودیت غذایی جدی وجود ندارد.

می‌توانید بیشتر غذاها را مصرف کنید از جمله:

  • غذای تند
  • ترشیجات
  • فست‌فود

نکاتی که بهتر است رعایت کنید:

  • مصرف زیاد نمک ممکن است باعث تشدید ورم شود.
  • غذاهای خیلی پرادویه یا بسیار شور اگر زیاد مصرف شوند می‌توانند کمی ورم را بیشتر کنند.
  • مصرف آب کافی و میوه‌ها کمک می‌کند ورم سریع‌تر کاهش پیدا کند.

بنابراین از نظر علمی بعد از این مدت خوردن این غذاها مشکلی برای فرم بینی ایجاد نمی‌کند.

نگرانی درباره ضربه

استحکام استخوان بینی به صورت تقریبی:

  • تا ۶ هفته اول هنوز شکننده‌تر است.
  • از ۲ تا ۳ ماهگی مقاومت آن خیلی بیشتر می‌شود.
  • بعد از ۳ تا ۴ ماه تقریباً مانند حالت طبیعی می‌شود.

در وضعیت فعلی شما:

  • تماس‌های خیلی خفیف مثل برخورد دست معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند.
  • اما هنوز باید از ضربه‌های محکم یا فشار شدید پرهیز کنید.
  • ورزش‌های برخوردی یا شلوغی‌های پرریسک بهتر است تا ۳ ماهگی کامل با احتیاط باشند.

اصلاح صورت

اصلاح صورت معمولاً بعد از ۶ تا ۸ هفته قابل انجام است.

الان می‌توانید:

  • با ماشین اصلاح یا تیغ صورت را اصلاح کنید
  • فقط هنگام اصلاح به بینی فشار وارد نکنید

این کار برای بینی شما مشکلی ایجاد نمی‌کند.

فیشیال و پاکسازی پوست

برای فیشیال باید کمی احتیاط کرد چون معمولاً شامل ماساژ صورت است.

در زمان فعلی شما:

  • فیشیال ملایم و بدون ماساژ شدید بینی معمولاً مشکلی ندارد.
  • بهتر است به فردی که فیشیال انجام می‌دهد بگویید به بینی فشار وارد نکند.
  • ماساژ مستقیم بینی بهتر است تا ۳ ماهگی کامل انجام نشود.

حضور در مکان‌های عمومی

در این مرحله معمولاً مشکلی ندارد:

  • می‌توانید کاملاً راحت در مکان‌های عمومی حضور داشته باشید
  • فقط در مکان‌های خیلی شلوغ مراقب برخورد ناگهانی باشید.

احساس خستگی از مراقبت‌ها

این احساس کاملاً طبیعی است. بسیاری از بیماران در ماه دوم تا سوم دقیقاً همین حس را دارند، چون:

  • هنوز کمی ورم وجود دارد
  • هنوز باید کمی مراقب باشند
  • ولی تقریباً به زندگی عادی برگشته‌اند

خبر خوب این است که شما در آستانه پایان دوره حساس هستید و طی چند هفته آینده محدودیت‌ها بسیار کمتر می‌شود.

جمع‌بندی

با گذشت حدود ۲٫۵ ماه از عمل بینی با پوست ضخیم، می‌توانید تا حد زیادی به زندگی عادی برگردید. مصرف غذاهای مختلف مثل تند، ترشی یا فست‌فود معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند. اصلاح صورت و حضور در مکان‌های عمومی هم بلامانع است. فقط هنوز بهتر است تا حدود ۳ ماهگی کامل از فشار یا ضربه شدید به بینی و ماساژ مستقیم آن پرهیز کنید. بعد از این زمان، بینی از نظر استحکام تقریباً به حالت طبیعی نزدیک می‌شود و مراقبت‌ها بسیار ساده‌تر خواهد شد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
مهسامهسا

سلام. من ۱۵ روزه بینیمو جراحی کردم. میدونم خیلی زوده و هنوز بینیم خیلی ورم داره، اما حتی روزی که دکتر اتل رو از روی بینیم برداشت هم بینی من خط کانتور و خط گوشه بینی نداشت و یه جوری بود! بی فرم و حالت، مثل یه تیکه خمیر! راستش ری اکشن چند نفری که منو بعد جراحی دیدن (خودشون بینیشون رو قبلا عمل کردن) ه

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد