رویینو
معصومه
7 آذر 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

چه کرم موبر واسه صورت بزنم که جوش نزنم؟

سلام وقت بخیر.یه کرم موبر صورت معرفی میکنید که باهاش جوش نزد؟ترجیحا ایرانی باشه

پاسخ‌ها1
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ انتخاب یک کرم موبر صورت که باعث جوش، التهاب یا بسته‌شدن منافذ نشود و ترجیحاً ایرانی باشد.

انتخاب کرم موبر مناسب برای صورت

پوست صورت معمولاً حساس‌تر از بدن است و استفاده از کرم موبر نامناسب می‌تواند باعث جوش، قرمزی، التهاب یا سوزش شود. بنابراین انتخاب محصول مناسب بسیار مهم است. نکته اصلی این است که به‌دنبال محصولی باشید که:

  • مخصوص صورت باشد (نه بدن)

  • فاقد مواد تحریک‌کننده قوی باشد

  • دارای ترکیبات آرام‌بخش و ضدالتهاب باشد

  • و حتماً قبل از استفاده تست حساسیت انجام دهید

در ادامه مناسب‌ترین گزینه‌های ایرانی را که معمولاً کمترین احتمال ایجاد جوش را دارند معرفی می‌کنم.

بهترین کرم‌های موبر ایرانی برای صورت (با احتمال کم ایجاد جوش)

کرم موبر سی گل (Seagull) مخصوص صورت

  • فرمولاسیون نسبتاً ملایم

  • حاوی آلوئه‌ورا و روغن کالاندولا → کاهش التهاب

  • معمولاً کمترین گزارش تحریک پوستی را دارد

  • مناسب پوست‌های نرمال تا حساس

کرم موبر آردن (Ardene) مخصوص صورت

  • یکی از ملایم‌ترین موبرهای ایرانی

  • حاوی بابونه و ویتامین E برای جلوگیری از قرمزی

  • احتمال جوش‌زدن در آن پایین گزارش شده

کرم موبر هیدرودرم مخصوص صورت

  • برای پوست حساس طراحی شده

  • بعد از استفاده، خشکی و تحریک کمی ایجاد می‌کند

  • به‌دلیل ترکیبات آرام‌بخش، مناسب افرادی است که پوستشان زود جوش می‌زند

کرم موبر اکتی‌پور یا ویتالوکس (در صورت وجود سری مخصوص صورت)

  • این برندها معمولاً برای پوست حساس فرمولاسیون خوبی دارند

  • اگر سری مخصوص چهره داشتند، می‌توانند گزینه‌های ملایم محسوب شوند

نکات مهم برای جلوگیری از جوش بعد از کرم موبر

برای اینکه بعد از استفاده دچار جوش یا التهاب نشوید، این موارد را رعایت کنید:

  • قبل از اولین استفاده حتماً تست حساسیت روی پشت گوش انجام دهید.

  • فقط روی پوست خشک و کاملاً تمیز استفاده کنید.

  • زمان درج‌شده روی محصول را بیشتر از حد نگه ندارید.

  • بعد از پاک‌کردن، ۵–۱۰ دقیقه آب خنک روی پوست بگیرید.

  • در پایان یک کرم ضدالتهاب ملایم بزنید؛ مثل:

    • ژل آلوئه‌ورا

    • بیزابولول

    • کرم سیکالفیت لایت (برای پوست‌های مستعد جوش)

  • تا ۲۴ ساعت روی صورت کرم سنگین یا لوازم آرایش نزنید.

  • هفته اول از لایه‌بردارها استفاده نکنید.

نکات قابل اجرا همین الان

  • اگر پوست خیلی حساسی دارید، از موچین یا بند برای نواحی محدود استفاده کنید و کرم موبر فقط برای بخش‌های بزرگ‌تر (مثل خط ریش) باشد.

  • قبل از استفاده، ۱۰ دقیقه کمپرس سرد بگذارید تا احتمال تحریک کاهش یابد.

  • بعد از استفاده، یک لایه نازک از کرم زینک اکساید می‌تواند قرمزی را به حداقل برساند.

جمع‌بندی

سه گزینه ایرانی مناسب و کم‌تحریک برای ازبین‌بردن موهای صورت شامل سی‌گل، آردن و هیدرودرم هستند. مهم‌ترین بخش، رعایت اصول استفاده و تست حساسیت است؛ در این صورت احتمال جوش‌زدن به حداقل می‌رسد و می‌توانید با خیال راحت از کرم موبر استفاده کنید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر توصیه مراقبتی پوست
سمیه رمضانعلی نیازیسمیه رمضانعلی نیازی

سلام چند مدته روی بدنم مخصوصا دست و شکمو پشتم لکه های شبیه کهیر ظاهر شده و بعضی اوقات خارش می‌کنه .می‌خوام بدونم دلیلش چیه

6پاسخ
محمدیمحمدی

سلام چند ماهه با این دونه های ریز پوستی کف دستم درگیر هستم که خارش دارن و دونه دونه میشن بعد پوسته میدن چند بار دکتر رفتم پماد مختلف جنتامایسین و هیدروکورتیزون و ترمیم کننده و ضد اگزما دادن اما بی اثره دقت کردم بعد مراجعه به کاشت ناخن و ترمیم ناخن بدتر میشه و شدید میشه در ضمن بعد کاشت ناخن احساس مخ

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من پوستم چرب و حساس لک ملاسما، جوش صورت، و مویرگ های قرمز تلانژکتازی دور بینی و زیر لب دارم، نیاسامید برایت مکس، ازلاییک اسید، برابت مکس، ویتامین سیفورت درمالیفت، و تونر مرطوب کننده پوست چرب ژیناژن، فوم شستشو و روشن کننده پوست چرب رزالیا یک روتین پوستی هفتگی بگید هر شب یکی از سرم ها استغاده

4پاسخ
محمدیمحمدی

سلام دستم دونه های ریز همراه با خارش داشت که عکسش براتون فرستادم و گفتید هیدروکورتیزون و ترمیم کننده استفاده کنم خیلی خوب شده بود ولی بعد قطع کزدن دارو بازم برگشته به ۳ تا دکتر هم مراجعه کزدم اما اصلا داروهاشون تاثیر نداشت دارو برای اگزما دادن که تاثیر نداش دارو ضد قارچ فلوکونازول و پماد ضد قارچ د

2پاسخ
اخیناخین

آقای دکتر سلام.وقت بخیر.اقای دکتر ببخشید یه سوال دارم بریدگی که از لایه اپیدرم کامل عبور کند شامل اسکار می شود یا بریدگی که از لایه درم کامل عبور کند شامل اسکار می شود

3پاسخ
میامیا

من اشتباهی ژل ضد جوش MQ در قسمت هایی که جوش وجود نداشت استفاده کردم و الان حالت خشکی و چروک مانند بر روی گونه هام ایجاد شده و فقط یک بار استفاده کردم میخواستم بدونم درست میشه یا قراره همینجوری بمونه؟

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک