رویینو
ویدا
27 آبان 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

چرا ۱۰ ماه بعد عمل نوک بینیم دوباره بزرگ شده؟

سلام خسته نباشین .من ۱۰ماهه عمل کردم .بینیم گوشتی بود .متاسفانه نوکش بازم خیلی بزرگه رفته رفته هم بدتر میشه .بینی اولی من قوز نداشت یا استخوانی نبود ولی الان قوز هم درآورده ماساژهم تاثیر نمیزاره .و اینکه از فامیلامون میگن بینیت رفته رفته شبیه بینی قبلیت میشه .خیلی ناامیدم و پشیمان که کاش عمل نمیکردم

میشه آموزش ماساژ اصولی هم بگین ممنون میشم🙏🙏🙏

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع درباره بزرگ‌ماندن نوک بینی، برگشت فرم و ظاهر شبیه قبل از عمل بعد از گذشت ۱۰ ماه از جراحی بینی است.

چرا بعد از ۱۰ ماه هنوز نوک بینی بزرگ است

در بینی‌های گوشتی و به‌خصوص پوست ضخیم، روند کاهش ورم طولانی‌تر از بینی استخوانی است. معمولاً:

  • بخش عمده ورم تا ۶ ماه می‌خوابد

  • اما ورم نوک بینی در بینی‌های گوشتی ممکن است تا ۱۸ ماه ادامه داشته باشد

به همین دلیل در برخی افراد، نوک بینی حتی ماه‌های ۸ تا ۱۲ بزرگ‌تر یا سنگین‌تر به‌نظر می‌رسد، چون ورم سفت و عمقی دیرتر می‌خوابد.

چرا ممکن است احساس کنید فرم بینی شبیه قبل شده

این احساس معمولاً به یکی از دلایل زیر است:

  • پوست ضخیم اجازه نمی‌دهد ظرافت غضروف‌های جدید دیده شود

  • ورم فیبروتیک (سفت و عمقی) در نوک بینی باعث می‌شود بینی پهن‌تر دیده شود

  • در برخی عمل‌ها اگر تقویت غضروف نوک بینی خیلی قوی نباشد، با گذشت زمان کمی افت طبیعی دیده می‌شود

اما این به معنای «برگشت کامل به بینی قبل» نیست. تغییرات داخلی جراحی (برداشت غضروف، شکل‌دهی استخوان، اصلاح تیغه) برگشت‌پذیر نیستند.

درباره ایجاد قوز بعد از عمل

گاهی بعد از جراحی، دو حالت باعث دیده‌شدن یک قوس یا برآمدگی می‌شود:

  • ورم استخوانی موضعی که در ماه‌های ۶ تا ۱۲ ایجاد می‌شود

  • استخوان‌بندی نامنظم که ممکن است پس از خوابیدن کامل ورم مشخص شود

در بسیاری از موارد، این برجستگی‌ها با ماساژ منظم و زمان بهتر می‌شوند. اما اگر بعد از یک‌سال پابرجا بمانند، معمولاً با یک تراش جزئی در جراحی ترمیمی اصلاح می‌شوند.

آیا ماساژ مؤثر است؟

در بینی‌های گوشتی ماساژ تأثیر دارد، اما:

  • باید درست و منظم انجام شود

  • از زمان خودش عبور نکرده باشد (بعد از ۱۰ ماه تأثیرش کمتر می‌شود، نه صفر)

گاهی پزشکان تزریق‌های سبک ضدورم (مثل تریامسینولون با دوز خیلی پایین) را پیشنهاد می‌کنند که زیر نظر متخصص می‌تواند کمک‌کننده باشد.

چه زمانی باید نگران برگشت فرم باشید

زمان مناسب برای قضاوت:

  • بین ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد از عمل
    در این زمان ورم نوک کاملاً می‌خوابد و شکل واقعی بینی مشخص می‌شود.

در ۱۰ ماهگی هنوز زود است که نتیجه نهایی بینی گوشتی را قضاوت کنید.

اقدامات مفید در این مرحله

برای بالا بردن احتمال بهبود ظاهر بینی:

  • ادامه ماساژ روزانه به‌صورت اصولی

  • اجتناب از هر ضربه یا فشار

  • مرطوب نگه داشتن پوست و کنترل چربی

  • در صورت صلاحدید پزشک: تزریق کم‌دوز برای کاهش ورم فیبروتیک

  • صبر تا ۱۲–۱۴ ماهگی برای اینکه بتوان تشخیص داد آیا نیاز به ترمیم هست یا نه

آیا ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشید؟

در بینی‌های گوشتی میزان ترمیم حدود ۱۰–۱۵ درصد است.
اگر بعد از ۱۲–۱۴ ماه:

  • نوک بینی همچنان پهن باشد

  • قوسی که گفتید پابرجا بماند

  • افت نوک محسوس باشد

در این صورت جراحی ترمیمی سبک می‌تواند فرم را اصلاح کند.

جمع‌بندی

در ۱۰ ماهگی هنوز برای بینی گوشتی زود است که نتیجه نهایی را قضاوت کنید. بزرگی نوک و حتی ایجاد قوس خفیف می‌تواند ناشی از ورم عمقی و روند دیرهنگام خوابیدن ورم باشد. احتمال برگشت کامل بینی به فرم قبلی بسیار کم است. فعلاً بهترین کار صبر، ماساژ اصولی و بررسی حضوری توسط جراح است. در صورت نیاز، بعد از ماه ۱۲–۱۴ می‌توان درباره ترمیم تصمیم گرفت.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
28 آبان 1404

برای ارزیابی دقیق وضعیت، لازم است عکس‌های قبل و بعد از عمل به‌صورت مقایسه‌ای ارسال شود تا بتوان علت بزرگ‌ماندن نوک بینی و ایجاد قوز را بررسی کرد.

سارا ارژنگ
دکتر سارا ارژنگ
متخصص گوش، حلق و بینی
28 آبان 1404

بینی‌های گوشتی ممکن است تا حدود دو سال برای رسیدن به نتیجه نهایی زمان نیاز داشته باشند. انجام ماساژ نیز فقط در صورتی توصیه می‌شود که پزشک معالج آن را تجویز کرده و روش صحیح آن را آموزش داده باشد، زیرا نیاز و نحوه انجام ماساژ در هر بینی متفاوت است. بدون مشاهده عکس‌های دقیق امکان ارائه نظر قطعی درباره علت تغییرات فعلی وجود ندارد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد