رویینو
یاس
22 اردیبهشت 1405

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

ممکنه نوک بینی بعد ۷ ماه هنوز کوچیک بشه؟

حدود ۷ماه از عمل بینی من میگذره ولی نوک بینی و اطرافش هیچ تغییری نکرده و خیلی بزرگه ممکنه که تغییر کنه و کوچیک بشه؟
پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ بزرگ بودن نوک بینی و اطراف آن ۷ ماه بعد از عمل بینی و احتمال کوچک‌تر شدن آن در ادامه روند ترمیم است.

روند طبیعی تغییرات بینی بعد از عمل

در بسیاری از افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند، نوک بینی آخرین بخشی است که فرم نهایی خودش را نشان می‌دهد. ورم این ناحیه معمولاً دیرتر از قسمت استخوانی بینی می‌خوابد، مخصوصاً اگر:

  • پوست بینی ضخیم باشد
  • بینی گوشتی بوده باشد
  • روی نوک بینی تغییرات زیادی انجام شده باشد
  • پیوند غضروف یا بخیه‌های تقویتی استفاده شده باشد

در واقع در ماه هفتم هنوز هم امکان تغییر وجود دارد و خیلی از بیماران بین ماه ۹ تا ۱۸ متوجه کوچک‌تر شدن تدریجی نوک بینی و مشخص‌تر شدن فرم آن می‌شوند.

آیا امکان کوچک‌تر شدن نوک بینی وجود دارد؟

بله، هنوز احتمال تغییر وجود دارد، اما میزان آن به چند عامل بستگی دارد:

  • میزان ورم باقی‌مانده
  • نوع پوست بینی
  • تکنیک جراحی
  • ساختار اولیه بینی
  • روند ترمیم بدن شما

اگر الان بینی شما نسبت به ماه‌های اول کمی بهتر شده ولی هنوز نوک آن بزرگ به نظر می‌رسد، این بیشتر به نفع ورم و روند طبیعی ترمیم است. اما اگر از چند ماه قبل تاکنون هیچ تغییری نداشته یا نوک بینی خیلی سفت و حجیم است، ممکن است بخشی از فرم فعلی مربوط به ساختار نهایی بینی باشد نه فقط ورم.

چه نشانه‌هایی بیشتر به نفع ورم هستند؟

موارد زیر معمولاً نشان می‌دهند هنوز ورم وجود دارد:

  • نوک بینی در طول روز تغییر اندازه جزئی دارد
  • صبح‌ها بینی پف‌دارتر است
  • پوست نوک بینی ضخیم و سفت احساس می‌شود
  • با لمس، ناحیه کمی بی‌حس یا سنگین است
  • در عکس‌های ماه‌به‌ماه کاهش تدریجی پف دیده می‌شود

چه کارهایی می‌تواند کمک کند؟

اگر جراح‌تان صلاح بداند، این موارد ممکن است به کاهش ورم کمک کنند:

  • چسب زدن صحیح در شب‌ها
  • کاهش مصرف نمک
  • خوابیدن با کمی زاویه بالاتر سر
  • پرهیز از ضربه و فشار به بینی
  • صبر برای کامل شدن روند ترمیم

در بعضی بیماران، پزشک ممکن است تزریق کورتون داخل بینی را برای ورم مقاوم پیشنهاد کند، اما این تصمیم باید فقط بعد از معاینه و در صورت نیاز انجام شود، چون استفاده بی‌مورد می‌تواند باعث نازک شدن پوست یا نامنظمی شود.

چه زمانی می‌توان درباره نتیجه نهایی قضاوت کرد؟

برای بیشتر بینی‌ها:

  • فرم کلی تا حدود ۱ سال مشخص می‌شود
  • در بینی‌های گوشتی یا پوست ضخیم، تغییرات ممکن است تا ۱۸ ماه ادامه داشته باشد

بنابراین در ۷ ماهگی هنوز برای قضاوت قطعی زود است، مخصوصاً درباره نوک بینی.

جمع‌بندی

بزرگ بودن نوک بینی در ۷ ماه بعد از عمل لزوماً به معنی نتیجه نهایی نیست و هنوز احتمال کوچک‌تر شدن و خوابیدن ورم وجود دارد، به‌ویژه اگر بینی شما پوست ضخیم یا حالت گوشتی داشته باشد. نوک بینی معمولاً دیرتر از بقیه قسمت‌ها فرم نهایی پیدا می‌کند و بسیاری از تغییرات ظریف بین ماه ۹ تا ۱۸ دیده می‌شوند.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
23 اردیبهشت 1405

در ۷ ماهگی هنوز مقداری از تورم نوک بینی می‌تواند باقی مانده باشد، مخصوصاً اگر پوست بینی ضخیم باشد. در بسیاری از بیماران کاهش تورم تا حدود ۱۲ ماه ادامه دارد و ممکن است نوک بینی کمی کوچک‌تر دیده شود. بهتر است تا پایان یک سال روند را پیگیری کنید.


پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
23 اردیبهشت 1405

گاهی بزرگ دیده شدن نوک بینی در این مرحله به علت تورم بافت نرم است و به‌تدریج کمتر می‌شود، اما اگر ساختار غضروفی حجیم باشد تغییر زیادی ایجاد نمی‌شود. قضاوت دقیق معمولاً بعد از یک سال امکان‌پذیر است، در صورت نگرانی بهتر است برای اظهار نظر دقیق تر عکس ارسال کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد