رویینو
سارا
16 اردیبهشت 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

ممکنه عمل بینی باعث بشه بینی بلند تر یا افتاده‌ تر بشه؟

سلام، بعد از عمل بینی واقعاً قد بینی بلندتر میشه یا برعکس افتاده‌تر میشه که طبیعی‌تر به نظر بیاد؟

پاسخ‌ها2
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع در مورد تغییر ظاهری قد بینی بعد از عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) است.

تغییرات ارتفاع (قد) بینی بعد از عمل جراحی

قد یا طول ظاهری بینی (منظور فاصله بین ریشه بینی تا نوک آن از نمای نیمرخ یا حتی از جلو) یکی از موارد بسیار مهم در طراحی بینی در جراحی زیبایی است. این تغییر می‌تواند بر اساس نوع بینی، خواسته بیمار، و تکنیک جراحی انجام‌شده متفاوت باشد.

آیا قد بینی بعد از عمل بیشتر می‌شود یا کمتر؟

پاسخ به این سؤال به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع جراح تلاش می‌کند بر اساس آناتومی صورت و استانداردهای زیبایی‌شناسی، تعادل و هماهنگی در چهره ایجاد کند. اما به‌طور کلی چند حالت وجود دارد:

  • در بینی‌های استخوانی و بلند: معمولاً هدف کوتاه‌تر کردن طول بینی و بالا آوردن نوک بینی است تا چهره متعادل‌تر شود.

  • در بینی‌های گوشتی و افتاده: هدف اصلی، تقویت اسکلت بینی و بالا بردن نوک بینی است، که ممکن است منجر به این شود که بینی از نیمرخ کمی بلندتر یا کشیده‌تر به نظر برسد، اما طبیعی‌تر.

تغییراتی که ممکن است ایجاد شود

  • کوتاه شدن قد بینی:
    در مواردی که بینی بیش از حد بلند یا کشیده باشد، جراح با کوتاه کردن تیغه وسط (سپتوم) و بازسازی نوک، طول بینی را کمتر می‌کند. این کار معمولاً برای ایجاد تعادل با سایر اجزای صورت انجام می‌شود.

  • بلندتر شدن ظاهری بینی (در موارد خاص):
    در بعضی موارد، به‌خصوص در بینی‌های خیلی کوچک یا افرادی که بینی سربالا دارند، ممکن است جراح به‌عمد قد بینی را کمی افزایش دهد تا فرم بینی طبیعی‌تر و بالغ‌تر شود.

  • افتادگی نوک بینی بعد از عمل:
    اگر تکنیک جراحی مناسب نباشد یا غضروف‌ها به‌درستی پشتیبانی نشوند، ممکن است با گذشت زمان نوک بینی کمی افت کند، که باعث می‌شود بینی بلندتر یا افتاده‌تر به نظر برسد. البته این حالت در جراحی‌های اصولی و با تکنیک‌های تقویتی مدرن نادر است.

فاکتورهای تعیین‌کننده در تغییر قد بینی

  • فرم اولیه بینی و ضخامت پوست

  • میزان قوس یا برجستگی پشت بینی

  • زاویه بین نوک بینی و لب بالا (nasolabial angle)

  • خواسته‌ها و انتظارهای بیمار

  • تکنیک مورد استفاده (باز یا بسته، استفاده از گرافت غضروفی و...)

اقدامات کاربردی برای نتیجه بهتر

  • مشاوره دقیق با جراح: خواسته‌های خود را شفاف بیان کنید. اگر می‌خواهید بینی شما طبیعی‌تر، نه کوتاه‌تر یا بلندتر به نظر برسد، این موضوع باید از ابتدا در طراحی رعایت شود.

  • انتخاب جراح با تجربه: کسی که درک درستی از تناسبات چهره دارد، می‌تواند به بهترین شکل قد بینی را متناسب با صورت تنظیم کند.

  • مراقبت‌های بعد از عمل: استفاده صحیح از چسب، پرهیز از ضربه و حفظ رطوبت پوست می‌تواند در شکل نهایی بینی مؤثر باشد.

جمع‌بندی

بلندتر یا کوتاه‌تر شدن ظاهری قد بینی بعد از عمل به هدف زیبایی‌شناسی، فرم اولیه بینی و تکنیک جراحی بستگی دارد. معمولاً هدف اصلی، ایجاد تعادل در صورت و فرم طبیعی برای بینی است. اگر عمل به‌درستی انجام شود، بینی افتاده به نظر نمی‌رسد و حتی اگر کمی بلندتر شود، این افزایش طول به نفع طبیعی‌تر شدن فرم بینی خواهد بود

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
16 اردیبهشت 1404

با سلام، بعد از عمل بینی، بسته به تکنیک جراحی و نوع بینی هر فرد، ممکن است قد بینی کمی کوتاه‌تر یا در مواردی بلندتر به نظر برسد. هدف جراح معمولاً ایجاد تناسب و هماهنگی با دیگر اجزای صورت است، بنابراین اگر بینی خیلی سربالا یا افتاده باشد، اصلاحاتی برای طبیعی‌تر شدن فرم آن انجام می‌شود. در بسیاری از موارد، بینی کمی سربالاتر و خوش‌فرم‌تر می‌شود که ممکن است به طور بصری حس کوتاه‌تر شدن بدهد، اما این موضوع به ساختار اولیه بینی و تصمیم‌گیری جراح بستگی دارد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد