رویینو
زهرا
12 آبان 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

قوز بینی یک سال و سه ماه بعد عمل

یکسال و۳ماهه عمل شدم ،نیمرخم ی قوز کوچیک هست آیا رفع میشه یا نیاز به سوهان کشی هست ؟ و از روبرو خواستم ببینم نیاز به جمع کردن پره دارم یا نه؟ و اینکه ورم نوک بینیم کی می‌ره؟ ،الیته اینم بگم که دکترم نوک بینیمو غضروف زیاد گذاشته آیا به مرورزمان این غضروف جمعتر میشه که نوک بینیم مشخص بشه

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه می‌شوم این است که نگرانی‌هایی درباره قوز بینی پس از جراحی، پهنای پره‌های بینی، و ورم نوک بینی دارید و می‌خواهید بدانید که آیا این موارد به مرور زمان اصلاح می‌شوند یا نیاز به مداخله جراحی یا اقدامات تکمیلی دارند.

بررسی قوز باقی‌مانده بعد از جراحی بینی

  • قوز کوچک روی نیمرخ بعد از عمل ممکن است ناشی از ورم بافت‌های نرم باشد، اما اگر بعد از یک سال و سه ماه همچنان باقی مانده، احتمالاً این یک برجستگی استخوانی یا غضروفی است.
  • در بسیاری از موارد، این نوع قوزها با سوهان کشی (رِتوچ یا روتوش بینی) در یک عمل جزئی (معمولاً بدون نیاز به بیهوشی کامل) قابل اصلاح هستند.
  • پیشنهاد: با جراح خود مشورت کنید. اگر مشکل جزئی است، سوهان کشی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

آیا نیاز به جمع کردن پره‌های بینی دارید؟

  • پهنای پره‌های بینی باید در تناسب با کل ساختار بینی و چهره شما بررسی شود. از تصویر روبرو می‌توان تشخیص داد که پره‌های بینی شما پهنای متوسطی دارند و مشخص نیست که تنفس شما را تحت تأثیر قرار داده باشند.
  • اگر هنگام خندیدن یا صحبت کردن پره‌ها بیش از حد باز شوند و این موضوع باعث نارضایتی شما شود، امکان کوچک کردن آنها از طریق جراحی (با تکنیک ویج پلاستی یا آلر پلاستی) وجود دارد.
  • پیشنهاد: این کار بیشتر به سلیقه شخصی بستگی دارد. اگر خیلی اذیت نمی‌شوید، بهتر است فعلاً تصمیم‌گیری را به تعویق بیندازید.

ورم نوک بینی و تغییرات غضروف در طول زمان

  • از آنجا که دکترتان مقدار زیادی غضروف در نوک بینی قرار داده است، این موضوع می‌تواند باعث ورم طولانی‌مدت شود.
  • چقدر طول می‌کشد تا این ورم کم شود؟
    • ورم نوک بینی بعد از جراحی معمولاً تا دو سال ادامه دارد، به‌ویژه در بینی‌های گوشتی یا در مواردی که غضروف‌گذاری بیشتری انجام شده باشد.
    • اما در طول سال دوم، ورم باید به مرور کاهش پیدا کند و نوک بینی شما تعریف‌شده‌تر و خوش‌فرم‌تر شود.
  • آیا غضروف در طول زمان جمع می‌شود؟
    • تا حدی بله! در طول زمان، بافت‌های اطراف غضروف محکم‌تر می‌شوند و بینی فرم بهتری پیدا می‌کند.
    • با این حال، اگر بعد از دو سال همچنان احساس می‌کنید نوک بینی بیش از حد برجسته است، ممکن است نیاز به یک اصلاح جزئی باشد.

نتیجه‌گیری:

  • قوز کوچک نیمرخ: اگر همچنان بعد از یک سال و سه ماه باقی مانده، احتمال زیادی دارد که نیاز به سوهان کشی جزئی داشته باشد.
  • پهنای پره‌های بینی: بستگی به سلیقه شما دارد. از لحاظ عملکردی، اگر مشکلی در تنفس ندارید، می‌توانید برای جراحی پره‌های بینی صبر کنید.
  • ورم نوک بینی و غضروف‌گذاری: تا دو سال به مرور کاهش پیدا می‌کند، اما اگر همچنان زیاد باقی بماند، ممکن است به یک عمل کوچک نیاز داشته باشد.

پیشنهاد: تا رسیدن به دو سال کامل بعد از جراحی، همچنان صبور باشید. اگر در این زمان تغییرات محسوسی رخ نداد، می‌توانید با جراح خود درباره اصلاحات جزئی مشورت کنید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
13 آبان 1403
سلام در بیشتر موارد پس از گذشت یک سال و سه ماه از جراحی بینی، اکثر تغییرات اولیه و فرایندهای بهبودی کامل شده‌اند و نتیجه نهایی تا حد زیادی مشخص شده است. با این حال، در برخی موارد، ممکن است شکل نهایی بینی همچنان تغییرات جزئی‌ای را تجربه کند، به ویژه اگر پوست ضخیمی داشته باشید. برای تصمیم گیری مناسب بهتر است معاینه شوید. در صورتی که این قوز جزئی و مختصر باشد، ممکن است با روش‌هایی نظیر سوهان‌کشی سطحی در مطب و بدون نیاز به جراحی بزرگ‌تر بتوان مشکل شما را برطرف کرد.اما در نظر داشته باشید که اگر پوست بینی شما ضخیم باشد، ممکن است تا دو سال بعد از جراحی نیز تغییراتی را در بینی خود شاهد باشید.
امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
15 آبان 1403
در کل بینی شما ظاهر متناسبی دارد و اگر با مشکل تنفسی مواجه نیستید بهتر است برای جراحی ترمیمی عجله نکنید. جراحی ترمیمی با ریسک‌هایی همراه است و اگر پوست بینی شما ضخیم باشد تغییرات فرم بینی تا دو سال بعد از عمل نیز ادامه خواهد داشت.
محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
16 آبان 1403
عموما بعد از یکسال میزان تغییرات کمتر میشه و احتمال اینکه در همین حالت باقی بمونه وجود داره. اما در هر صورت بسته به میزان تغییرات بینی این امکان وجود دارد که تا دو سال هم تغییرات داشته باشید و این بستگی به نظر جراح شما و یا معاینه فیزیکی دارد. به طور کلی در صورتی که ورم در ناحیه مورد نظر باشد میتوان با تزریق کورتون روند این کاهش تورم را تسریع کرد و در غیر این صورت نیاز به سوهان کشی دارد. تغییر فرم پره های بینی شما نیز این یک موضوع کاملا شخصی و سلیقه ای است. مهم ترین نکته ای که در تغییرات فرم پره های بینی باید مدنظر داشت این است که روند تنفس شما را مختل نکند اما در کل فرم و سایز پره های بینی شما طبق تصاویر ارسالی متناسب به نظر میرسد.
محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
16 دی 1403
بعد از گذشت یکسال تقریباً تغییرات نهایی حاصل شده و تفاوت عمده ای ایجاد نمی شود در ضمن اینکه جمع کردن بیش از حد پره ها ممکنست مشکل تنفسی ایجاد کند و باید در نظر گرفت که درحال حاضر هم بینی شما فرم خوبی به خودش گرفته و به نظرم نیاز به عمل ترمیمی ندارد.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
RR

سلام ۴۵ روز عمل کردم و از روز ۱۵ ام این سفیدی اومد بالا تو عکسی ک سفیدی معلومه برای چند وقت پیشه ک الان رفته پایین تر زیاد تو دید نیست چسابامو همه کلینیک برام زد از یجایی به بعد حس کردم برا چسبه چسب ک در اوردم دیگ نمیزنم داره کم میشه ولی توش اینطوری شده اون بالا شبیه سوراخه ولی سوراخ نیست یه حفرس ت

7پاسخ
لیلی

سلام وقتتون بخیر من دو ماهه عمل کردم بینیم خیلی کوچیک شده نوکش هم بالاس میشه پره های بینی رو باز تر کرد؟اگه از این کوچیکتر شه چیکار کنم تو عکس واضح نیست.آیا از این ب بعد فرم میگیره یا قراره روز بروز کوچیکتر بشه.کلا خیلی جمع کرده نوک بینی رو متاسفانه

3پاسخ
RoozRooz

ی سال نیم بینیم عمل کردم دوهفته متوجه دونه دونه شده زیر پوست بینیم وتغییر رنگ پوست فقط ی کم ضربه خورد باعث این شد نکنه نکروز باشه چیکار کنم

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من ۲۰ ساله مه انحراف بینی و پلیپ دارم و اصلا نمی تونم از بینی نفس بکشم و سوراخهای بینیم در نتیجه کوچیک شده چه دمتری رو پیشنهاد میکنین برای درمان و زیبایی بینی همزمان؟ دکتر مجید جلالی رو کسی میشناسه تهران ؟چطور هستن؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد