رویینو
سیمین دخت
23 آذر 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

غیر قرینه شدن سوراخ های بینی بعد از عمل

دو ماهه بینیم رو عمل کردم ولی سوراخ های بینیم غیر قرینه است، یکیش عمودی و یکی دیگه افقیه. پره هام دست نخورده و قبل عمل کاملا قرینه بودن.

پاسخ‌ها8
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره غیرقرینگی سوراخ‌های بینی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی است.

علت‌های احتمالی غیرقرینگی سوراخ‌های بینی بعد از عمل

بعد از جراحی بینی، به‌خصوص در دو ماه اول، هنوز بینی در مرحله ترمیم و شکل‌گیری بافت‌ها قرار دارد. در این مدت، عواملی وجود دارند که می‌توانند باعث شوند سوراخ‌ها شکل یا زاویه متفاوتی پیدا کنند:

  • تورم و التهاب داخلی یا خارجی بینی که هنوز کاملاً فروکش نکرده است.

  • چسبندگی یا بافت اسکار (فیبروز) که در یک سمت بیشتر شکل گرفته باشد.

  • تفاوت در روند ترمیم بافتی بین دو سمت بینی.

  • حالت قرارگیری غضروف‌ها که ممکن است در اثر جراحی یا فشار پس از عمل کمی تغییر کرده باشد.

  • تغییر موقت پوست و بافت نرم اطراف پره‌ها که هنوز انعطاف‌پذیر و قابل تغییر است.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

در دو ماه اول بعد از جراحی، بینی هنوز شکل نهایی خود را پیدا نکرده و قضاوت درباره تقارن باید با احتیاط انجام شود:

  • روند ترمیم کامل بینی معمولاً ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد.

  • بسیاری از عدم‌تقارن‌های خفیف در ماه‌های بعد با کاهش ورم و نرم‌تر شدن بافت، به‌طور قابل‌توجهی بهتر می‌شوند.

  • قضاوت قطعی درباره نیاز به ترمیم یا اصلاح، بهتر است بعد از یک سال انجام شود، مگر اینکه مشکل شدید یا همراه با اختلال تنفسی باشد.

اقدامات پیشنهادی در این مرحله

برای اینکه هم روند ترمیم بهتر پیش برود و هم از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود، می‌توانید این موارد را رعایت کنید:

  • پیگیری منظم با جراح خود و اطلاع از تغییرات ظاهری.

  • استفاده صحیح و کامل از چسب بینی در صورت توصیه جراح (چسب می‌تواند در کنترل ورم کمک کند).

  • خودداری از هرگونه فشار یا ضربه به بینی.

  • رعایت کامل توصیه‌های مراقبتی بعد از عمل.

  • در صورت وجود احساس کشش یا گرفتگی یک سمت بینی، امکان استفاده از ماساژ یا تمرینات خاص زیر نظر جراح وجود دارد.

جمع‌بندی

در دو ماه بعد از عمل، غیرقرینگی سوراخ‌های بینی معمولاً به دلیل تورم یا تغییرات موقتی بافتی است و در بیشتر موارد با گذر زمان و کاهش ورم برطرف می‌شود. توصیه می‌شود حداقل تا شش ماه صبر کنید و در این مدت تحت نظر جراح خود باشید. تصمیم‌گیری درباره هرگونه ترمیم یا جراحی مجدد بهتر است بعد از یک سال انجام شود، مگر اینکه مشکل شدید یا عملکردی وجود داشته باشد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
23 آذر 1403

عدم تقارن جزئی در سوراخ‌های بینی پس از عمل جراحی تا حدی طبیعی است، به خصوص در مراحل اولیه بهبودی. دلیل این مسئله می‌تواند تورم و تغییرات طبیعی در فرآیند ترمیم بافت باشد. این موضوع به خصوص اگر پره‌های بینی دست نخورده باقی مانده باشند، ممکن است ناشی از تغییرات در ساختار داخلی بینی یا تورم نواحی مختلف باشد.

به شما پیشنهاد می‌کنم صبور باشید، چرا که تورم بینی تا شش ماه تا یک سال به طور کامل کاهش پیدا نمی‌کند و تا آن زمان، نتیجه نهایی عمل شما مشخص نمی‌شود. در صورت ادامه‌ی نگرانی، بهتر است در یک جلسه مشاوره با جراح خود موضوع را بررسی کنید.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
23 آذر 1403

عدم تقارن در ماه‌های ابتدایی پس از جراحی بینی معمولاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد. علت اصلی این موضوع تورم بافت‌های داخلی و خارجی بینی است که می‌تواند بر ظاهر کلی تأثیر بگذارد. از آنجا که شما اشاره کردید که پره‌های بینی دست‌نخورده باقی مانده و هیچ برشی در آن ناحیه ایجاد نشده، به احتمال زیاد این عدم تقارن ناشی از تورم موقت است.

با گذر زمان و کاهش تورم، ساختار بینی به حالت طبیعی خود نزدیک‌تر می‌شود و احتمالاً این عدم تقارن نیز برطرف خواهد شد. به طور کلی، برای مشاهده نتیجه نهایی جراحی بینی، لازم است تا زمان بیشتری بگذرد (معمولاً بین ۶ ماه تا یک سال).

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
24 آذر 1403

با توجه به تصویر ارسالی شما، عدم تقارن جزئی در بینی مشاهده می‌شود که احتمالاً با کاهش ورم به مرور زمان بهبود خواهد یافت. با توجه به اینکه تنها دو ماه از جراحی گذشته است، هنوز برای قضاوت نهایی زود است.

عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد از جراحی امری نسبتاً طبیعی است و می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. یکی از دلایل شایع این مسئله، تورم نابرابر در بافت‌های بینی پس از عمل است که معمولاً با گذر زمان کاهش می‌یابد. در اغلب موارد، نتیجه نهایی تا یک سال پس از جراحی مشخص می‌شود و قضاوت دقیق‌تر در آن زمان امکان‌پذیر خواهد بود.

با این حال، این توضیحات جایگزین معاینه حضوری شما توسط جراحتان نمی‌شود. توصیه می‌شود برای بررسی دقیق‌تر و دریافت نظر قطعی، به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا اگر نکته خاصی وجود دارد، توضیح داده شود.

امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
26 آذر 1403

بینی شما هنوز ورم دارد و تورم شکل بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با توجه به اینکه دو ماه از عمل بینی شما گذشته نمی‌توان در مورد شکل سوراخ‌های بینی اظهار نظر کرد. اجاره دهید حداقل ۶ ماه از جراحی بینی شما بگذرد و تورم شما برطرف شود.

آتوسا ضیغمی
دکتر آتوسا ضیغمی
متخصص گوش، حلق و بینی
11 دی 1403

چون دو ماه از عمل بینی شما گذشته بینی هنوز ورم دارد اما همین ورم را هم می‌توان با مدل چسب زدن درست کاری کرد که بهتر شود. اما اگر این غیر قرینه بودن به دلیل عدم تقارن در غضروف‌ها باشد به مرور زمان برطرف نخواهد شد.

سحر براتی
سحر براتی
30 دی 1404
پاسخ به:دکتر آتوسا ضیغمی

سلام و عرض ادب.میشه در مورد نحوه چسب زدن برای اصلاح بیشتر توضیح دهید.

Olpimi
Olpimi
13 فروردین 1405

تقارن سوراخ های بینیتون درست شد ؟

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
RR

سلام ۴۵ روز عمل کردم و از روز ۱۵ ام این سفیدی اومد بالا تو عکسی ک سفیدی معلومه برای چند وقت پیشه ک الان رفته پایین تر زیاد تو دید نیست چسابامو همه کلینیک برام زد از یجایی به بعد حس کردم برا چسبه چسب ک در اوردم دیگ نمیزنم داره کم میشه ولی توش اینطوری شده اون بالا شبیه سوراخه ولی سوراخ نیست یه حفرس ت

7پاسخ
لیلی

سلام وقتتون بخیر من دو ماهه عمل کردم بینیم خیلی کوچیک شده نوکش هم بالاس میشه پره های بینی رو باز تر کرد؟اگه از این کوچیکتر شه چیکار کنم تو عکس واضح نیست.آیا از این ب بعد فرم میگیره یا قراره روز بروز کوچیکتر بشه.کلا خیلی جمع کرده نوک بینی رو متاسفانه

3پاسخ
RoozRooz

ی سال نیم بینیم عمل کردم دوهفته متوجه دونه دونه شده زیر پوست بینیم وتغییر رنگ پوست فقط ی کم ضربه خورد باعث این شد نکنه نکروز باشه چیکار کنم

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من ۲۰ ساله مه انحراف بینی و پلیپ دارم و اصلا نمی تونم از بینی نفس بکشم و سوراخهای بینیم در نتیجه کوچیک شده چه دمتری رو پیشنهاد میکنین برای درمان و زیبایی بینی همزمان؟ دکتر مجید جلالی رو کسی میشناسه تهران ؟چطور هستن؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد