رویینو
سوگل
3 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

عمل مجدد ۱۰ روز بعد از عمل بینی

سلام ۱۰ روز که از عمل بینیم میگذره و دکترم به هیچ عنوان برا بینی من قوس نداده. از لحاظ روحی انقدر افسرده شدم نه از خونه بیرون میرم نه اجازه میدم کسی من رو ببینه.

همه میگفتن بینیت خوبه و فقط اون قوز خیلی کم که تو چشم نیست از بین بره کافیه. بینی من استخوانی بود همه میگفتن اگه خواستی عمل کنی خیلی قشنگ میشه الان دکتر من نه قوس داده نه نوک بینی.

فقط قوز رو برداشته، بنا به شرایط روحی که برام بشدت پیش اماده و هرثانیه دارم دیوانه تر میشم.

تا بینی جوش نخورده دکتر میتونه به صورت سرپایی داخل کیلینیک با سر موضعی فقط ی قوس ملایم به بینی من بده که حالتی بگیره؟ چون نگاه بینی میکنم ی بینی صاف با کلی ورم.

از لحاظ روحی دیگه نمیخام زنده بمونم ، دکتر میتونه کاری برا بینیم بکنه؟ مثلا فکر کنه آسیب دیده و مجدد نیاز به عمل داره ، همچین چیزی امکانش هست؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

از پرسش شما متوجه می‌شوم که نگرانی شما در مورد ظاهر بینی‌تان پس از جراحی است و تأثیرات منفی روحی که این مسئله بر شما گذاشته است.

بررسی وضعیت فعلی و دلایل نگرانی

ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که جراحی بینی به دلیل ماهیت خاص خود، فرآیندی است که نتایج نهایی آن به زمان نیاز دارد. ورم بعد از جراحی بینی طبیعی است و ممکن است باعث شود شکل واقعی بینی هنوز به وضوح مشخص نباشد. این ورم به خصوص در بینی‌های استخوانی بیشتر زمان می‌برد تا کاهش یابد و شکل نهایی بینی مشخص شود. به همین دلیل، قضاوت درباره نتیجه عمل تنها ۱۰ روز بعد از جراحی بسیار زود است.

امکان اصلاحات در کلینیک با بی‌حسی موضعی

در مورد سوال شما که آیا پزشک می‌تواند با یک اقدام سرپایی و بدون جراحی کامل تغییراتی روی بینی شما ایجاد کند:

  • ایجاد قوس ملایم: اصلاحات کوچک، مانند ایجاد قوس ملایم یا تغییر جزئی در شکل بینی، نیازمند دقت و ارزیابی پزشک است. این نوع اصلاحات معمولاً در کلینیک قابل انجام نیستند، زیرا مستلزم دسترسی به ساختار استخوان و غضروف بینی هستند که این کار نیاز به بیهوشی کامل و اتاق عمل دارد.
  • محدودیت‌های روش‌های سرپایی: روش‌های غیرجراحی (مثل تزریق فیلر) می‌توانند برای تغییرات جزئی و موقتی استفاده شوند، اما این روش‌ها برای مشکلات اساسی یا تغییر ساختار بینی مناسب نیستند.

شرایطی که پزشک می‌تواند مجدداً مداخله کند

  • اگر پزشک تشخیص دهد که نیاز به اصلاح وجود دارد، معمولاً باید حداقل ۶ ماه تا یک سال پس از جراحی صبر کنید تا ورم‌ها کاملاً کاهش یابند و وضعیت بینی تثبیت شود.

  • در موارد خاص که مشکلی جدی در نتیجه اولیه جراحی وجود داشته باشد، پزشک ممکن است اصلاحات زودتر را پیشنهاد دهد. اما این تصمیم بستگی به شرایط فردی شما و ارزیابی پزشک دارد.

پیشنهادات برای بهبود وضعیت روحی

احساس ناراحتی و ناامیدی پس از جراحی زیبایی اگر نتیجه مطابق انتظارات نباشد، طبیعی است. اما لازم است که در این شرایط به روش‌هایی برای کنترل استرس و بهبود وضعیت روحی خود توجه کنید:

  • مشاوره روان‌شناسی: صحبت با یک متخصص روان‌شناسی می‌تواند به شما کمک کند تا این دوره را بهتر مدیریت کنید.
  • صبوری در انتظار نتیجه: نتایج جراحی بینی به زمان نیاز دارد و شاید شکل نهایی بینی‌تان به‌مراتب بهتر از آن چیزی باشد که اکنون تصور می‌کنید.
  • ارتباط با پزشک: درباره نگرانی‌هایتان با پزشک خود صادقانه صحبت کنید. او می‌تواند با توضیحات کامل شما را نسبت به روند بهبودی آگاه کند.

 نتیجه‌گیری

در حال حاضر، بهترین اقدام این است که به بینی خود زمان بدهید تا ورم‌ها کاهش یابند و نتیجه نهایی مشخص شود. اصلاح زودهنگام در این مرحله ممکن است باعث عوارض بیشتری شود. اگر همچنان از نتیجه نهایی راضی نبودید، می‌توانید پس از تثبیت بینی، گزینه‌های اصلاحی را با پزشک بررسی کنید. مهم‌ترین نکته این است که این دوران موقتی است و احساسات شما به تدریج بهبود خواهد یافت.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
3 بهمن 1403

سلام. ۱۰ روز بعد از عمل بینی هنوز زمان کافی برای بهبودی و کاهش ورم بینی سپری نشده است و ظاهر بینی به‌مرور زمان بهتر مشخص می‌شود. در این مرحله، هرگونه قضاوت درباره نتیجه نهایی عمل زودهنگام است. قوس بینی و شکل نهایی آن معمولاً بعد از کاهش کامل ورم که ممکن است چند ماه طول بکشد، دیده می‌شود. اما اگر بعد از این مدت همچنان از نتیجه راضی نبودید، می‌توانید با پزشک خود درباره اصلاح احتمالی یا عمل ثانویه مشورت کنید. انجام تغییرات جزئی مانند ایجاد قوس، در برخی موارد امکان‌پذیر است، اما نیاز به زمان مناسب، ارزیابی دقیق و در صورت نیاز، یک عمل ثانویه تحت شرایط مناسب دارد. توصیه می‌کنم با پزشک جراح خود مشورت کنید و نگرانی‌هایتان را با او در میان بگذارید. آرامش خود را حفظ کنید و به بدنتان زمان دهید تا بهبود یابد.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
3 بهمن 1403

نگران نباشید. ورم پس از جراحی بینی ممکن است تا چند ماه باقی بماند و نتیجه نهایی جراحی تا ۶ تا ۱۲ ماه بعد کاملاً مشخص نخواهد شد. به همین دلیل، معمولاً توصیه می‌شود قبل از ارزیابی نتایج و اقدام به هرگونه ترمیم، حداقل یک سال صبر کنید. اگر احساس ناراحتی شدیدی دارید، مهم است که این مسائل را با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک می‌تواند راهنمایی‌های بیشتری در مورد نگرانی‌های شما ارائه دهد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

10پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

7پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد