رویینو
فهیمه
5 مهر 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

دچار ریزش مو در دوران شیردهی هستم

برای ریزش موهام چیکار کنم؟ در دوران شیردهی هستم و خیلی ریزش موی شدید دارم.

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از پرسش شما متوجه شدم این است که موضوع درباره ریزش مو در دوران شیردهی است.

علت ریزش مو در دوران شیردهی

ریزش مو پس از زایمان و در دوره شیردهی یک اتفاق شایع است و بیشتر به تغییرات هورمونی مربوط می‌شود:

  • در دوران بارداری سطح استروژن بالا می‌رود و موها پرپشت‌تر می‌شوند.

  • پس از زایمان سطح هورمون‌ها کاهش می‌یابد و موهایی که در دوران بارداری در فاز استراحت باقی مانده بودند، شروع به ریزش می‌کنند.

  • استرس، کمبود خواب، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی (مثل آهن و ویتامین D) می‌تواند این ریزش را تشدید کند.

مراقبت‌های تغذیه‌ای

برای جبران این کمبودها و تقویت رشد مو:

  • مصرف غذاهای غنی از آهن (گوشت قرمز، عدس، اسفناج) و ویتامین C برای جذب بهتر آهن.

  • لبنیات و مغزها (بادام، گردو) برای تأمین کلسیم و اسیدهای چرب ضروری.

  • ماهی‌های چرب و تخم‌مرغ برای پروتئین و ویتامین‌های گروه B.

  • نوشیدن آب کافی در طول روز.

مکمل‌های مناسب

  • مصرف مولتی‌ویتامین مخصوص شیردهی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

  • مکمل آهن و ویتامین D در صورت کمبود (بعد از بررسی آزمایش خون) توصیه می‌شود.

  • از مصرف خودسرانه داروها یا مکمل‌هایی که روی شیر اثر می‌گذارند باید پرهیز کرد.

مراقبت‌های مو

  • استفاده از شامپوی ملایم و بدون سولفات.

  • شانه کردن آرام موها و پرهیز از بستن محکم آن‌ها.

  • اجتناب از رنگ کردن یا دکلره کردن موها تا حد امکان.

  • ماساژ ملایم پوست سر برای بهبود گردش خون.

چه زمانی نیاز به مراجعه به پزشک دارید

اگر ریزش مو بیش از ۶ تا ۱۲ ماه ادامه داشت یا همراه با علائمی مثل خستگی مفرط، رنگ‌پریدگی، شکنندگی ناخن‌ها و خشکی پوست بود، بهتر است آزمایش خون (بررسی کم‌خونی، تیروئید و ویتامین‌ها) انجام دهید.

جمع‌بندی

ریزش مو در دوران شیردهی اغلب موقتی است و طی چند ماه بهبود می‌یابد. با رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف مکمل‌های مجاز در شیردهی و مراقبت درست از موها می‌توانید شدت ریزش را کاهش دهید. در صورت طولانی شدن یا شدید بودن مشکل، بررسی تخصصی لازم است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

فاطمه نورزاده
دکتر فاطمه نورزاده
پوست، مو و زیبایی
5 مهر 1404

ریزش مو در دوران شیردهی پدیده‌ای طبیعی است که به دلیل تغییرات هورمونی رخ می‌دهد و اغلب طی چند ماه پس از این دوره به‌تدریج بهبود پیدا می‌کند. در این زمان توصیه می‌شود تغذیه متعادل و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی داشته باشید، از محصولات تقویتی مخصوص دوران شیردهی استفاده کنید و مراقبت ملایمی از موها به عمل آورید. در بیشتر موارد این وضعیت موقتی است، اما اگر شدت ریزش مو بسیار زیاد باشد یا تا مدت طولانی ادامه پیدا کند، بررسی دقیق‌تر و مشاوره حضوری ضروری خواهد بود.

مهشید طالبی
دکتر مهشید طالبی
پوست، مو و زیبایی
5 مهر 1404

ریزش مو در دوران شیردهی به‌علت تغییرات هورمونی و افت سطح استروژن شایع است و در اغلب موارد طی چند ماه به‌تدریج کاهش می‌یابد. در این دوره بهتر است از رژیم غذایی کامل و سرشار از پروتئین، سبزیجات تازه، میوه‌ها و منابع آهن استفاده کنید و در صورت نیاز با مشورت پزشک از مکمل‌های مناسب دوران شیردهی بهره ببرید. استفاده از شامپوها و تونیک‌های تقویتی مخصوص ریزش مو می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند، اما انتخاب نوع محصول باید با نظر پزشک باشد تا با شیردهی تداخلی ایجاد نکند. اگر ریزش مو شدید باقی بماند یا همراه با علائمی مثل خستگی یا کم‌خونی باشد، بررسی دقیق‌تر و انجام آزمایش‌های لازم ضروری خواهد بود.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر پی آر پی (PRP)
واحدیواحدی

سلام وقت بخیر من میخوام بدونم برای فاصله ی کم چشم و ابروهام چه روشی مناسبتر هست و افتادگی کنار چونه و خط خنده م چه کاری انجام دهم بهتر هست

4پاسخ
پانته اپانته ا

سلام‌من صورتم اولش دوتا لک کوچک‌یود الان‌نمیدونم‌این چیه پای چشام‌لک‌و‌ سیاه نمیدونم نه چیزی میخورم نه کرمی میزنم‌۴۷سالمه و لک کوچک بوده اینم الان ۵ماهه شده گاهی پر رنگ‌میشه

3پاسخ
علیعلی

من مشکل افتادگی پیشانی دارم یعنی پوست پیشانیم شل شده و داره ذره ذره میاد پایین و افتادگی پلک دارم ، همچنین گودی و سیاهی زیر چشم ، چین و چروک بسیار عمیق پیشانی ، باید چیکار کنم ؟

6پاسخ
علبرضاعلبرضا

سلام وقت بخیر ریزش مو نزدیک ۵ سال دارم قسمت شقیقه وجلوی سر و همیشه با شامپو بچه شستشو میکنم حس سوزش وگرمی وانگار تار مثل نیش حس میکنم اگر با تاید شستشو میکنم یک روز کامل حس نرمی راحتی بدون ریزش میگذرد والان۴۰روز از فیناستراید مصرف میکنم لطف بفرمایید درمان چی هست تشکر

6پاسخ
سوداسودا

سلامم یه سوال چیکار کنم جلو موهام پرپشت شه چون خیلی خالی شده ممنون از شما ⚘️🌙

2پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام وقت بخیر ، ببخشید پوست صورت من دائم و همیشه جوش های زیر پوستی میزنم که خیلی بزرگ و التهابی و دردناکه مشکل هورمونی هم ندارم چون دکتر رفتم و آزمایش دادم ، علتش چی می‌تونه باشه و برای درمان و کم کردنش چه کارایی انجام بدم؟!

2پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
پی آر پی (PRP)
پی آر پی (PRP)پی آر پی (PRP)
عکس های پی آر پی (PRP)

27 عکس قبل و بعد