رویینو
مهدیه
18 اردیبهشت 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

درد در نوک بینی و تیغه بینی ۴ ماه بعد از عمل بینی ممکنه عفونت باشه؟

۴ ماهه عمل بینی انجام دادم. حالا وقتی دست میزنم به نوک بینی و تیغه بینیم، درد می‌کنه. این ممکنه عفونت باشه یا طبیعیه؟

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه که از سوال شما متوجه می‌شوم این است که پس از انجام عمل بینی، هنگام لمس نوک و تیغه بینی درد احساس می‌کنید و نگرانی شما این است که ممکن است عفونت باشد یا اینکه این درد طبیعی است.

علت درد بعد از عمل بینی

درد در ناحیه بینی بعد از عمل جراحی تا حدی طبیعی است، به‌خصوص در ماه‌های اولیه که ساختار بینی هنوز در حال بهبود است. پس از جراحی بینی، بدن برای بهبود بافت‌های آسیب‌دیده، فرایند التیام را شروع می‌کند و این فرایند می‌تواند با احساس درد، حساسیت یا حتی کبودی همراه باشد.

دلایل احتمالی درد

  1. التهاب و ورم: در ماه‌های اولیه بعد از عمل، بینی ممکن است دچار التهاب و ورم شود. این وضعیت باعث حساسیت بیشتر و درد هنگام لمس می‌شود.

  2. فرایند بهبودی بافت‌ها: با توجه به اینکه بینی شما هنوز در حال بهبودی است، احتمال دارد که بافت‌های داخلی بینی حساس باشند و هر نوع فشار یا تماس می‌تواند باعث درد شود.

  3. ناهنجاری یا آسیب‌دیدگی داخلی: در صورتی که عمل به‌طور کامل انجام نشده یا در فرایند بهبودی مشکلاتی به وجود آمده باشد، ممکن است درد ناشی از فشار به ساختار داخلی بینی باشد.

  4. عفونت: عفونت در محل عمل جراحی هم امکان‌پذیر است، اگرچه احتمال آن کمتر است. علائم عفونت می‌تواند شامل قرمزی، تورم شدید، ترشحات چرکی یا تب باشد. اگر درد شما با علائم دیگری همچون این موارد همراه است، ممکن است نیاز به مشاوره با پزشک برای تشخیص دقیق داشته باشید.

اقدامات پیشنهادی

  • مراجعه به پزشک: اگر درد ادامه یافت یا بدتر شد و علائمی مانند تب، ترشحات چرکی یا تغییرات غیرعادی در شکل بینی مشاهده کردید، باید سریعاً با جراح خود مشورت کنید.

  • استراحت و مراقبت از بینی: از لمس یا فشار دادن بینی خود خودداری کنید تا بهبودی بهتر و سریع‌تر انجام شود.

  • استفاده از داروهای ضد درد: در صورت نیاز و طبق تجویز پزشک، می‌توانید از داروهای ضد درد برای کاهش ناراحتی خود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

درد مختصر و حساسیت در ناحیه بینی پس از جراحی ممکن است طبیعی باشد و به مرور زمان با گذشت ماه‌ها کاهش یابد. با این حال، اگر درد شما همراه با علائم دیگری مانند ترشحات غیرعادی یا تب باشد، باید به پزشک مراجعه کنید تا از نبود عفونت مطمئن شوید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
18 اردیبهشت 1404

احساس درد در ناحیه نوک یا تیغه بینی پس از عمل می‌تواند به دلیل فرآیند بهبودی بافت‌ها باشد و معمولاً طبیعی است. اگر این درد خفیف و گذرا باشد و علائم دیگری مانند تورم غیرعادی، قرمزی یا ترشح از بینی نداشته باشید، نگرانی ندارد. اما اگر درد ادامه پیدا کند یا شدیدتر شود، یا با علائمی مانند تب و تورم همراه باشد، بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید.

سمانه زند
دکتر سمانه زند
متخصص گوش، حلق و بینی
18 اردیبهشت 1404

اگر درد شما خفیف است و پس از لمس بینی به وجود می‌آید، ممکن است طبیعی باشد و بخشی از روند بهبودی باشد. پس از عمل بینی، بعضی از نواحی همچنان ممکن است حساس و دردناک باشند. در صورتی که درد با علائم دیگری مانند التهاب، عفونت یا ترشح غیرعادی همراه نباشد، معمولاً نگران‌کننده نیست. 

امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
18 اردیبهشت 1404

درد در ناحیه نوک بینی یا تیغه بینی پس از عمل بینی در ماه‌های اولیه ممکن است طبیعی باشد، به خصوص زمانی که فشار به آن وارد می‌شود. بهبودی بینی در این مدت به طور کامل انجام نمی‌شود و ممکن است حس حساسیت یا درد وجود داشته باشد. اگر درد همراه با علائم دیگری مانند تب، ترشح غیرعادی یا تغییرات رنگ پوست باشد، احتمال عفونت وجود دارد و نیاز به مراجعه به جراح خود خواهید داشت.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
18 اردیبهشت 1404

در صورتی که ۴ ماه از عمل بینی شما گذشته است، حساسیت و درد در نواحی مختلف بینی می‌تواند طبیعی باشد. هنوز ممکن است بافت‌ها و ساختار بینی در حال بهبود و تنظیم باشند. معمولاً این نوع دردها در طی روند بهبودی طبیعی است و به خودی خود کاهش می‌یابد. با این حال، اگر درد به شدت افزایش یابد یا علائم دیگری مانند تورم، قرمزی یا ترشح زرد رنگ از بینی مشاهده کردید، احتمال عفونت وجود دارد. در این صورت، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد