رویینو
tooran
5 مهر 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی به چه صورت است؟

نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل بینی طاقبازه؟ یعنی بعد عمل بینی تا چند وقت طاق باز بخوابیم؟

من دقیق نمیدونم دقیقا چطوری باید بخوابم که هم راحت باشم هم مشکلی برای بینی تازه عمل کردم پیش نیاد. این که حتما باید سر رو بالا نگه داری و همه ش روی این پوزیشن بمونی برای آدم سخته. دیگه یک حالت خوابیدن کلا خواب میره یه طرف بدن . من خودم هر از گاهی هم به پهلو میخوابم ولی مراقبم بینیم اینور اونور نخوره.

در کل این موارد رو تا کی بعد از عمل باید رعایت کرد؟

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه می‌شوم این است که درباره نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل بینی و مدت زمان مناسب برای خوابیدن به صورت طاق‌باز پرسیده‌اید.

توضیحات مهم درباره خوابیدن بعد از عمل بینی:

بعد از عمل بینی (رینوپلاستی)، نحوه خوابیدن تأثیر زیادی بر روند بهبود و نتیجه نهایی دارد. موارد زیر را در نظر بگیرید:

خوابیدن به حالت طاق‌باز:

  • خوابیدن به پشت (طاق‌باز) با سر کمی بالاتر از سطح بدن بهترین حالت خوابیدن پس از عمل بینی است. این حالت به کاهش تورم و جلوگیری از جابه‌جایی بینی کمک می‌کند.
  • از بالش‌های اضافی استفاده کنید تا سر و بدن شما در زاویه حدود ۳۰ تا ۴۵ درجه قرار بگیرد.
  • استفاده از بالش‌های جانبی یا بالش‌های U شکل (بالش گردنی) می‌تواند شما را از غلط زدن در خواب و قرار گرفتن در وضعیت نامناسب جلوگیری کند.

اجتناب از خوابیدن به پهلو یا روی صورت:

  • خوابیدن به پهلو یا روی صورت می‌تواند باعث فشار بر بینی و تغییر شکل آن شود. این امر به ویژه در هفته‌های اول پس از عمل اهمیت دارد، زمانی که ساختار بینی هنوز در حال تثبیت است.

مدت زمان خوابیدن به حالت طاق‌باز:

  • هفته‌های اول (حداقل 1 ماه):
  • حداقل برای ۴ تا ۶ هفته باید به صورت طاق‌باز بخوابید. این زمان، حساس‌ترین مرحله بهبود بینی است و احتمال تورم، تغییر شکل یا آسیب وجود دارد.
  • پس از این دوره:
  • بعد از حدود ۶ هفته، ساختار بینی معمولاً تثبیت شده و شما می‌توانید به آرامی به حالت‌های دیگر خوابیدن بازگردید، البته با مشورت پزشک خود.

نکات عملی برای بهتر خوابیدن:

  • از یک تخت خواب قابل تنظیم یا بالش‌های مناسب استفاده کنید.
  • در صورت احساس ناراحتی در خواب، از پزشک خود بخواهید داروهای آرام‌بخش ملایمی برای بهبود کیفیت خواب تجویز کند.
  • اتاق خواب را آرام و دمای محیط را مناسب نگه دارید تا بهبود خواب کمک کند.

نتیجه‌گیری:

برای به دست آوردن بهترین نتایج پس از عمل بینی، حتماً به مدت حداقل 1 ماه به صورت طاق‌باز و با سر کمی بالاتر از بدن بخوابید. از خوابیدن روی پهلو یا روی صورت خودداری کنید تا از آسیب و تغییر شکل بینی جلوگیری شود. توجه به این نکات می‌تواند در دستیابی به نتایج بهتر و بهبودی سریع‌تر تأثیرگذار باشد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
6 مهر 1403
توصیه من این است که سه یا چهار روز بعد از عمل را طاقباز بخوابید و تا ده روز در مدل خوابیدن خود مراعات کنید که فشاری متوجه بینی شما نشود. اگر طاقباز خوابیدن برای شما سخت است، در هنگام خوابیدن به یکطرف چند بالش زیر همان سمت از بدن بگذارید که وزن شما کنترل شود. توجه داشته باشید که خوابیدن به یک سمت می تواند به طور موقت ورم بینی شما را در همان سمت افزایش دهد.
پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
7 مهر 1403
بهتر است تا دو هفته طاقباز بخوابید و از مدلهای خوابیدنی که باعث ایجاد فشار روی بینی شما می شود پرهیز کنید. اگر به پهلو یا روی شکم بخوابید، احتمال دارد فشار ناخواسته‌ای روی بینی شما ایجاد شود که نتایج جراحی را تحت تأثیر قرار دهد. این فشار می‌تواند منجر به انحراف ساختار بینی، تورم بیشتر و حتی تغییر در شکل نهایی بینی شود.
محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
4 دی 1403

بعد از عمل بینی، توصیه می‌شود به مدت 4 تا 6 هفته به صورت طاق‌باز بخوابید و سر خود را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهید، مثلاً با استفاده از 2 یا 3 بالش. این وضعیت به کاهش تورم و جلوگیری از وارد شدن فشار یا آسیب به بینی کمک می‌کند. خوابیدن به پهلو یا روی شکم می‌تواند به بینی فشار وارد کند و نتیجه جراحی را تحت تأثیر قرار دهد.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
17 دی 1403

سلام بهتر است حدود ۲- ۴ هفته بدو عمل را طاقباز بخوابید تا خطری متوجه بافت های عمل شده طی خواب نگردد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
مهسامهسا

سلام. من ۱۵ روزه بینیمو جراحی کردم. میدونم خیلی زوده و هنوز بینیم خیلی ورم داره، اما حتی روزی که دکتر اتل رو از روی بینیم برداشت هم بینی من خط کانتور و خط گوشه بینی نداشت و یه جوری بود! بی فرم و حالت، مثل یه تیکه خمیر! راستش ری اکشن چند نفری که منو بعد جراحی دیدن (خودشون بینیشون رو قبلا عمل کردن) ه

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد