رویینو
فاطمه
26 آبان 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

جای خال‌ هام بعد لیزر صورتی و تیره شده

سلام من یه ۵ روزه خال هامو با لیزر برداشتم از کرم لافارر استفاده کردم هر دو ساعت یک بار واصلا هم آب نخورده به صورتم اما جا های صورتی و کمی تیره رو صورتم هست ایا کرم ترمیم کننده بد بوده یا هنوز زوده خوب بشه

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع درباره قرمزی و تیرگی‌های ملایم بعد از لیزر خال و روند طبیعی ترمیم پوست است.

آیا قرمزی و تیرگی بعد از ۵ روز طبیعی است؟

بله، کاملاً طبیعی است. بعد از لیزر خال، پوست یک دوره ترمیم چندمرحله‌ای دارد. حتی اگر بهترین کرم ترمیم‌کننده استفاده شود، معمولاً تا ۱۰ تا ۱۴ روز ناحیه کمی صورتی، قهوه‌ای روشن یا تیره‌تر از پوست دیده می‌شود. این مرحله بخشی از روند طبیعی بازسازی پوست است.

آیا کرم لافارر باعث تیرگی شده؟

در اغلب موارد خیر. کرم‌های ترمیم‌کننده مثل لافارر معمولاً باعث تیرگی نمی‌شوند، مگر اینکه:

  • پوست شما به ترکیب خاصی حساسیت داده باشد

  • یا روی پوست خیسی/عرق زیاد استفاده شده باشد (که شما اشاره کردید پوست خشک بوده)

بنابراین احتمال اینکه کرم مقصر باشد بسیار کم است.

علت ایجاد نواحی صورتی و کمی تیره چیست؟

این موارد معمولاً کاملاً طبیعی‌اند:

  • التهاب سطحی و تازه‌سازی پوست

  • تشکیل ملانین محافظ در ناحیه لیزر

  • روند خشک شدن و ترمیم پوست

  • حساسیت بیشتر پوست لیزرشده به لمس و نور

در این مرحله چه کاری انجام دهید؟

برای بهتر شدن سریع‌تر و جلوگیری از تیرگی دائمی:

مراقبت‌های ادامه‌دار

  • تا ۱۰ روز آینده کرم ترمیم‌کننده را طبق دستور ادامه دهید.

  • از آفتاب ۱۰۰٪ دوری کنید (خیلی مهم). حتی نور اتاق و موبایل هم برای پوست لیزرشده حساسیت ایجاد می‌کند.

  • اگر بیرون می‌روید، ضدآفتاب مناسب پوست ترمیم‌شده بزنید (بعد روز ۷–۱۰، بسته به میزان ترمیم).

  • اصلاً نگذارید ناحیه خشک، کنده‌شده یا خراشیده شود.

چه زمانی باید نگران شد؟

اگر هرکدام از موارد زیر را دیدید:

  • قرمزی در حال زیاد شدن

  • درد یا سوزش مداوم

  • ترشح زرد یا بوی بد (نشانه عفونت)
    در این صورت باید ویزیت شوید.

نتیجه‌گیری

بعد از ۵ روز، وجود لکه‌های صورتی و کمی تیره کاملاً طبیعی است و نشان‌دهنده روند طبیعی ترمیم است.
کرم لافارر مشکل‌ساز نبوده و روند ترمیم هنوز زود است. معمولاً رنگ پوست طی ۲ تا ۴ هفته یکنواخت‌تر می‌شود.

اگر خواستی، می‌توانم دقیقاً بگویم از فردا به بعد چه کارهایی انجام بدی که اصلاً تیرگی باقی نمونه.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

مهشید طالبی
دکتر مهشید طالبی
پوست، مو و زیبایی
26 آبان 1404

ایجاد نواحی صورتی و کمی تیره پنج روز بعد از لیزر کاملاً طبیعی است و ارتباطی با نامناسب بودن کرم ترمیم‌کننده ندارد؛ در این مرحله پوست هنوز در حال بازسازی است و تغییر رنگ‌ها بخشی از روند ترمیم محسوب می‌شود. معمولاً طی یکی دو هفته آینده قرمزی‌ها کم‌کم کمرنگ می‌شوند و اگر پس از ترمیم کامل پوست هنوز تیرگی باقی بماند، می‌توان بعدها از کرم‌های ضدلک مناسب استفاده کرد.

سحر پارسا
دکتر سحر پارسا
پوست، مو و زیبایی
26 آبان 1404

ظاهر شدن نواحی صورتی یا کمی تیره در پنج روز اول بعد از لیزر خال روندی طبیعی است و معمولاً نشان می‌دهد پوست در مرحله ترمیم قرار دارد، بنابراین این موضوع به‌معنی نامناسب بودن کرم نیست. این تغییر رنگ‌ها طی هفته‌های بعد به‌تدریج کمرنگ‌تر می‌شوند و تنها کافی است کرم ترمیم‌کننده را در حد معمول استفاده کنید. اگر بعد از کامل شدن ترمیم همچنان تیرگی باقی بماند، می‌توان از کرم‌های ضدلک یا روش‌هایی مانند مزوتراپی روشن‌کننده کمک گرفت.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر نور و لیزر درمانی
الناز اقاییالناز اقایی

سلام روزتون بخیر یه ماه گرفتگی روی صورتم هست بیست جلسه شایدم بیشتر لیزر کردم ج از وقتی دستگاه لیزر به تهران امده من رفتم انجام دادم جوابی نگرفتم خواهشن اگه راه حلی برای این مشکل من دارید ممنون میشم راهنمایی کنید ،گفتن ماه گرفتگی عروقی هست به خاطر همین لیزر خیلی جوابگو نیست بعضی جاها نقط نقط سفید شد

2پاسخ
اخیناخین

سلام، وقت بخیر. ببخشید آیا بریدگی به عمق هفت دهم میل که به یک میل نمیرسه و طول سه سانت در صورت، بریدگی عمیق محسوب میشه و نیاز به بخیه کردن داره؟

3پاسخ
اخیناخین

آقای دکتر سلام.وقت بخیر.ایا بافت اسکار در سونوگرافی مشخص میشه ؟ آقای امين دگلي سلام سونوگرافي شما با لينک زير قابل مشاهده مي باشد http://www.Mehr-Ai.com/DrMehrabi/?eid=XBPALR راديولوژي و سونوگرافي دکتر محرابي

2پاسخ
اخیناخین

آقای دکتر سلام.وقت بخیر.اقای دکتر ببخشید یه سوال دارم بریدگی که از لایه اپیدرم کامل عبور کند شامل اسکار می شود یا بریدگی که از لایه درم کامل عبور کند شامل اسکار می شود

3پاسخ
فاطمه نویدیفاطمه نویدی

لک صورت دارم منافذ باز جای جوش صورتم چربه و مختلط وحساس شده چین چروک داره

2پاسخ
آینازآیناز

سلام من نقطه های کوچیک از جای جوش قرمز رو گونه هام مونده و رگایی رو پوستمم معلومه چکار کنم 🥺

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک