رویینو
رویا ازادی
22 آبان 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

تاول و جوش ریز در اثر چسب بینی

سلام من چسب بینیمو سه روز برنداشتم، الان که برداشتم پر از تاول و جوش های ریز قرمز هست، جای چسبا قرمز شده و همینطور متورم، کهیر زده، انگار سوخته و پشت چشام باد کرده. چیکار کنم؟ راهمم از دکتر خودم دوره. کسی اینجوری شده؟ لطفاً تجربشو بگه. خوب شده؟ چند روزه خوب میشه؟ دکترم فقط گفت چسب نزنم.

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد که پوست شما به چسب بینی واکنش حساسیتی نشان داده است. این موضوع می‌تواند باعث تحریک، تورم، قرمزی و حتی تاول‌های ریز شود. در چنین شرایطی، معمولاً این واکنش‌ها طبیعی هستند، اما باید اقدامات مراقبتی انجام دهید تا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنید.

علت تاول‌ها و جوش‌های ریز

زمانی که چسب بینی به مدت طولانی روی پوست قرار می‌گیرد، به خصوص اگر پوست حساس باشد، ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک و تحریک پوستی شود. این واکنش‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • قرمزی و التهاب پوست
  • تاول‌های کوچک و جوش‌های ریز
  • تورم و کهیر
  • حساسیت و سوزش

چه اقداماتی باید انجام دهید؟

  1. استفاده از کرم‌های ضد التهاب و ترمیم‌کننده: برای کاهش التهاب و بهبود پوست، استفاده از کرم‌های ضد التهاب مانند کرم‌های حاوی هیدروکورتیزون (با تجویز پزشک) یا کرم‌های ترمیم‌کننده مانند پانتنول یا وازلین می‌تواند مفید باشد.

  2. شستشوی ملایم صورت: صورت خود را با آب ولرم و صابون‌های ملایم بشویید تا از هر گونه آلودگی و چسب باقی‌مانده پاک شود. از شوینده‌های حاوی الکل یا مواد شیمیایی قوی خودداری کنید.

  3. کمپرس سرد: برای کاهش تورم و التهابات می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار می‌تواند به کاهش احساس سوزش و خارش کمک کند.

  4. اجتناب از چسب بینی: از آنجا که پزشک شما توصیه کرده است که چسب بینی استفاده نکنید، بهتر است تا زمانی که علائم بهبود پیدا نکرده‌اند از چسب زدن به بینی خودداری کنید.

  5. استفاده از آنتی‌هیستامین: اگر دچار کهیر یا خارش شدید، استفاده از داروهای آنتی‌هیستامین مانند ستریزین یا لوراتادین می‌تواند مفید باشد. اما قبل از مصرف هر دارویی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

زمان بهبودی

زمان بهبودی بستگی به شدت واکنش پوستی و نوع پوست شما دارد. به طور معمول، این واکنش‌ها می‌توانند در عرض چند روز تا یک هفته کاهش یابند. اگر پس از گذشت این مدت همچنان علائم بهبود نیافت یا شدت پیدا کرد، بهتر است برای معاینه بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

نکات مهم

  • اگر پوست شما حساس است، ممکن است نیاز به استفاده از چسب‌های مخصوص و حساس‌تر در آینده داشته باشید.
  • در صورت بروز واکنش‌های شدید مانند تب، درد شدید یا افزایش تورم، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

در نهایت، این وضعیت معمولاً به طور طبیعی بهبود می‌یابد، اما باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا روند بهبودی سریع‌تر باشد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
24 آبان 1403

برای رفع این مشکل، اول از همه توصیه می‌کنم که مدتی از چسب استفاده نکنید و به پوست بینی و اطرافش فرصت بهبود بدهید. معمولا چنین التهاب و تاول‌ها به مرور زمان و با مراقبت‌های مناسب بهبود پیدا می‌کنند. همچنین برای کاهش التهاب، می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدالتهاب ملایم استفاده کنید. همچنین از تماس زیاد با دست و هرگونه محصول تحریک‌کننده پوست پرهیز کنید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
24 آبان 1403

سلام، چند روز چسب نزنید و صورتتان را با صابون ملایم بشویید. معمولا علائم طی چند روز بهبود پیدا می‌کند.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
16 دی 1403

سلام... چند روزی از چسب زدن بپرهیزید تا التهابات پوستی کاهش پیدا کند.

محمود الماسی
دکتر محمود الماسی
متخصص پوست و مو
24 بهمن 1403

احتمالأ به چسبی که استفاده کرده‌اید حساسیت دارید. باید طبق نظر جراح بینی خود چسب را تعویض کنید و از نوع چسب دیگری استفاده کنید. با مصرف داروهای ضد حساسیت هم می‌توانید التهاب پوست خود را کاهش دهید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد جوادمحمد جواد

سلام میخوام عیوب صورتم رو پیدا کنید و راه بهترشدن صورتم بهم مشاوره بدید مخصوصاً گوش ها و گودی زیر چشم

1پاسخ
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

3پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد