رویینو
رویا ازادی
22 آبان 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

تاول و جوش ریز در اثر چسب بینی

سلام من چسب بینیمو سه روز برنداشتم، الان که برداشتم پر از تاول و جوش های ریز قرمز هست، جای چسبا قرمز شده و همینطور متورم، کهیر زده، انگار سوخته و پشت چشام باد کرده. چیکار کنم؟ راهمم از دکتر خودم دوره. کسی اینجوری شده؟ لطفاً تجربشو بگه. خوب شده؟ چند روزه خوب میشه؟ دکترم فقط گفت چسب نزنم.

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

با توجه به توضیحاتی که دادید، به نظر می‌رسد که پوست شما به چسب بینی واکنش حساسیتی نشان داده است. این موضوع می‌تواند باعث تحریک، تورم، قرمزی و حتی تاول‌های ریز شود. در چنین شرایطی، معمولاً این واکنش‌ها طبیعی هستند، اما باید اقدامات مراقبتی انجام دهید تا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنید.

علت تاول‌ها و جوش‌های ریز

زمانی که چسب بینی به مدت طولانی روی پوست قرار می‌گیرد، به خصوص اگر پوست حساس باشد، ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک و تحریک پوستی شود. این واکنش‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • قرمزی و التهاب پوست
  • تاول‌های کوچک و جوش‌های ریز
  • تورم و کهیر
  • حساسیت و سوزش

چه اقداماتی باید انجام دهید؟

  1. استفاده از کرم‌های ضد التهاب و ترمیم‌کننده: برای کاهش التهاب و بهبود پوست، استفاده از کرم‌های ضد التهاب مانند کرم‌های حاوی هیدروکورتیزون (با تجویز پزشک) یا کرم‌های ترمیم‌کننده مانند پانتنول یا وازلین می‌تواند مفید باشد.

  2. شستشوی ملایم صورت: صورت خود را با آب ولرم و صابون‌های ملایم بشویید تا از هر گونه آلودگی و چسب باقی‌مانده پاک شود. از شوینده‌های حاوی الکل یا مواد شیمیایی قوی خودداری کنید.

  3. کمپرس سرد: برای کاهش تورم و التهابات می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار می‌تواند به کاهش احساس سوزش و خارش کمک کند.

  4. اجتناب از چسب بینی: از آنجا که پزشک شما توصیه کرده است که چسب بینی استفاده نکنید، بهتر است تا زمانی که علائم بهبود پیدا نکرده‌اند از چسب زدن به بینی خودداری کنید.

  5. استفاده از آنتی‌هیستامین: اگر دچار کهیر یا خارش شدید، استفاده از داروهای آنتی‌هیستامین مانند ستریزین یا لوراتادین می‌تواند مفید باشد. اما قبل از مصرف هر دارویی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

زمان بهبودی

زمان بهبودی بستگی به شدت واکنش پوستی و نوع پوست شما دارد. به طور معمول، این واکنش‌ها می‌توانند در عرض چند روز تا یک هفته کاهش یابند. اگر پس از گذشت این مدت همچنان علائم بهبود نیافت یا شدت پیدا کرد، بهتر است برای معاینه بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

نکات مهم

  • اگر پوست شما حساس است، ممکن است نیاز به استفاده از چسب‌های مخصوص و حساس‌تر در آینده داشته باشید.
  • در صورت بروز واکنش‌های شدید مانند تب، درد شدید یا افزایش تورم، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

در نهایت، این وضعیت معمولاً به طور طبیعی بهبود می‌یابد، اما باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا روند بهبودی سریع‌تر باشد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
24 آبان 1403

برای رفع این مشکل، اول از همه توصیه می‌کنم که مدتی از چسب استفاده نکنید و به پوست بینی و اطرافش فرصت بهبود بدهید. معمولا چنین التهاب و تاول‌ها به مرور زمان و با مراقبت‌های مناسب بهبود پیدا می‌کنند. همچنین برای کاهش التهاب، می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدالتهاب ملایم استفاده کنید. همچنین از تماس زیاد با دست و هرگونه محصول تحریک‌کننده پوست پرهیز کنید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
24 آبان 1403

سلام، چند روز چسب نزنید و صورتتان را با صابون ملایم بشویید. معمولا علائم طی چند روز بهبود پیدا می‌کند.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
16 دی 1403

سلام... چند روزی از چسب زدن بپرهیزید تا التهابات پوستی کاهش پیدا کند.

محمود الماسی
دکتر محمود الماسی
متخصص پوست و مو
24 بهمن 1403

احتمالأ به چسبی که استفاده کرده‌اید حساسیت دارید. باید طبق نظر جراح بینی خود چسب را تعویض کنید و از نوع چسب دیگری استفاده کنید. با مصرف داروهای ضد حساسیت هم می‌توانید التهاب پوست خود را کاهش دهید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

2پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

2پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد