رویینو
فاطمه
12 اردیبهشت 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بعد از ضربه به بینی احساس میکنم قسمتی از بینیم تغییر کرده طبیعیه؟

سلام، خسته نباشید.

الان پنج ماه از عمل بینی‌ام گذشته و اون قسمتی که توی عکس نشون دادم، دقیقا ۲۴ روز بعد از عمل، به طور ناگهانی از سمت شخصی به بینی‌ام ضربه وارد شد. حالا بعد از پنج ماه، اون قسمتی که نشون دادم یه مقدار فرورفته به نظر می‌رسه. البته نمی‌دونم که قسمتی که بالای اون نقطه است برآمده یا همون قسمتی که نشون دادم فرو رفته.

به نظر شما اتفاقی افتاده؟ چون در روزهای اول بعد از عمل بینی، پر از ورم بود و الان نمی‌دونم این تغییر ظاهری که مشاهده می‌کنم، قبل از ضربه بوده یا بعد از اون اتفاق افتاده.

چه کاری باید انجام بدم؟

پاسخ‌ها2
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه که از سؤالتان متوجه شدم این است که شما پنج ماه پس از عمل بینی‌تان هستید و قسمتی از بینی شما که در تصاویر نشان داده‌اید، به نظر می‌رسد فرورفته شده باشد. این تغییر به‌دنبال ضربه‌ای که ۲۴ روز پس از عمل به بینی‌تان وارد شده، اتفاق افتاده است. شما همچنین اشاره کردید که بعد از عمل، ورم در ناحیه بینی شما وجود داشت و حالا نمی‌دانید که این تغییر در ظاهر بینی قبل از ضربه بوده یا بعد از آن.

تغییرات بعد از عمل بینی

پس از عمل جراحی بینی، ورم در نواحی مختلف بینی معمول است و ممکن است به‌طور کامل تا شش ماه یا حتی بیشتر کاهش نیابد. در این مدت، بینی ممکن است تغییرات ظاهری مختلفی داشته باشد و این تغییرات ممکن است پس از ضربه یا آسیب به بینی تشدید شوند. از آنجایی که شما ضربه‌ای به بینی خود وارد کرده‌اید، احتمالاً اثرات آن بر روی شکل‌گیری نهایی بینی تأثیر گذاشته است.

دلایل احتمالی فرورفتگی در بینی

  1. ورم باقی‌مانده: در بعضی موارد، ورم هنوز می‌تواند باعث تغییرات ظاهری بینی شود. اگر ناحیه موردنظر شما هنوز کمی ورم داشته باشد، این ممکن است باعث ایجاد تفاوت در ظاهر آن قسمت از بینی شده باشد.

  2. آسیب ناشی از ضربه: ضربه‌ای که به بینی وارد شده، می‌تواند باعث آسیب به استخوان یا غضروف بینی شود. این آسیب می‌تواند منجر به تغییر در شکل بینی و بروز فرورفتگی‌ها یا برآمدگی‌ها در ناحیه‌های مختلف شود.

  3. مشکلات با فرآیند التیام: اگر غضروف یا استخوان در طول فرآیند التیام به درستی تنظیم نشده باشند، ممکن است برخی نواحی بینی به‌طور نامتناسب تغییر شکل دهند.

اقدامات پیشنهادی

  1. مشاوره با جراح: بهترین کار این است که به جراح بینی خود مراجعه کنید تا از وضعیت بینی‌تان اطمینان حاصل کنید. جراح می‌تواند بررسی دقیق‌تری انجام دهد و بگوید که آیا تغییرات مشاهده‌شده طبیعی هستند یا نیاز به مداخله بیشتری دارند.

  2. صبر کردن: اگر تغییرات جزئی و ناشی از ورم باشند، ممکن است با گذشت زمان این وضعیت بهتر شود. بسیاری از تغییرات بعد از عمل بینی در ماه‌های اول به تدریج بهبود می‌یابند.

  3. عدم دستکاری بینی: از دستکاری یا فشار دادن بینی خود پرهیز کنید، زیرا این کار می‌تواند روند بهبودی را مختل کند.

نتیجه‌گیری

در نهایت، اگرچه ممکن است فرورفتگی که مشاهده می‌کنید نتیجه ضربه‌ای باشد که به بینی شما وارد شده، اما این تغییرات می‌توانند به‌طور طبیعی بخشی از فرآیند بهبودی پس از عمل جراحی باشند. بهترین اقدام در این زمان، مشاوره با جراح بینی‌تان است تا بررسی دقیقی انجام دهد و اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز به درستی پیش می‌رود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
13 اردیبهشت 1404

با توجه به ضربه‌ای که به بینی وارد شده، ممکن است تغییراتی در شکل بینی ایجاد شده باشد. بعد از عمل بینی، ورم‌ها معمولاً فروکش می‌کنند، اما ضربه می‌تواند باعث تغییر در ظاهر بینی شود. برای ارزیابی دقیق‌تر و تعیین دلیل این تغییرات، بهتر است به مطب جراح خود مراجعه کنید تا معاینه‌ای انجام دهد و در صورت لزوم، اقدامات لازم را انجام دهد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
عزیزعزیز

سلام من ۱۰روزه بینیمو عمل کردم گوشتی بوده به نظر خیلی سربالاست و خوکیه و حالت خاصی نداره تروخدا راهنماییم کنید دارم از افسردگی میمیرم

2پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

3پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد