رویینو
مونا
11 شهریور 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بعد از شیردهی سینه‌ هام خالی شدن برای فرم دادنش چربی بهتره یا پروتز؟

بعد از شیردهی احساس می‌کنم فقط نوک سینه مونده و بقیه‌ش تقریباً خالی شده. ۳۹ سالمه و واقعاً از فرم جدیدش ناراضی‌ام. می‌خواستم بدونم اگه بخوام دوباره حجم و فرم طبیعی برگرده، بهترین گزینه چیه؟ چربی بهتره یا پروتز؟ و ماندگاریش چطوره؟

پاسخ‌ها2
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره تغییر فرم و حجم سینه‌ها بعد از دوران شیردهی است.

علت تغییر فرم سینه بعد از شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی، غدد شیری و بافت چربی در سینه افزایش پیدا می‌کند و همین باعث پرتر دیده شدن سینه‌ها می‌شود. بعد از قطع شیردهی، غدد شیری کوچک‌تر می‌شوند و در بسیاری از خانم‌ها بافت چربی نیز کاهش می‌یابد. این روند باعث می‌شود سینه‌ها تخلیه‌شده یا افتاده به نظر برسند. سن، ژنتیک، کشسانی پوست و تعداد بارداری‌ها هم در این تغییر نقش مهمی دارند.

روش‌های بازگرداندن حجم و فرم سینه

برای اصلاح فرم و حجم از دست رفته، دو روش اصلی مطرح است:

تزریق چربی

  • در این روش از چربی بدن خودتان (معمولاً شکم یا ران) استفاده می‌شود.

  • ظاهر بسیار طبیعی دارد چون بافت خود بدن است.

  • می‌تواند هم حجم اضافه کند و هم تا حدی پوست را پرتر و سفت‌تر نشان دهد.

  • بخشی از چربی ممکن است در ماه‌های اول جذب شود و معمولاً نیاز به یک یا دو بار ترمیم دارد.

  • ماندگاری نهایی خوب است، اما به شرایط بدنی شما و سبک زندگی (ورزش، کاهش وزن و ...) بستگی دارد.

پروتز سینه

  • انتخاب مناسبی برای حجم‌دهی بیشتر و سریع‌تر است.

  • ماندگاری طولانی‌مدت دارد (به‌طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ سال یا حتی بیشتر).

  • سایز، فرم و نوع پروتز کاملاً قابل انتخاب است.

  • به‌ویژه اگر سینه‌ها خیلی خالی شده باشند یا افتادگی شدید داشته باشند، پروتز نتیجه چشمگیرتری دارد.

  • نیاز به جراحی با بیهوشی و دوران نقاهت دارد.

ترکیب پروتز و لیفت

اگر علاوه بر خالی شدن، افتادگی هم وجود داشته باشد، گاهی جراح ترکیب «لیفت سینه» با «پروتز» را پیشنهاد می‌دهد تا هم سینه بالا کشیده شود و هم حجم طبیعی برگردد.

انتخاب بهترین روش

  • اگر حجم کمی می‌خواهید و به طبیعی بودن بیش از همه اهمیت می‌دهید → تزریق چربی گزینه خوبی است.

  • اگر به دنبال تغییر قابل‌توجه و فرم ثابت و ماندگارتر هستید → پروتز انتخاب مناسب‌تری است.

  • اگر افتادگی زیادی دارید → ترکیب پروتز یا چربی با لیفت بهترین نتیجه می‌دهد.

جمع‌بندی

در سن ۳۹ سالگی و با تغییراتی که بعد از شیردهی پیش آمده، هر دو روش قابل انجام هستند. تفاوت اصلی در میزان حجم مورد انتظار و ماندگاری است. پروتز پایدارتر و پرحجم‌تر است، چربی طبیعی‌تر و بدون جسم خارجی. بهترین تصمیم بعد از معاینه دقیق توسط جراح پلاستیک گرفته می‌شود تا میزان افتادگی، کیفیت پوست و سایز مطلوب شما بررسی شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

مصطفی آگاه
دکتر مصطفی آگاه
فوق تخصص جراحی پلاستیک
12 شهریور 1404

افتادگی و کاهش حجم سینه پس از بارداری و شیردهی امری طبیعی است و برای اصلاح آن بسته به شرایط بدنی و انتظار شما گزینه‌های مختلفی وجود دارد. در صورتی که هدف اصلی فقط پر شدن و افزایش حجم باشد و ذخایر چربی کافی در بدن وجود داشته باشد، تزریق چربی می‌تواند انتخابی طبیعی‌تر باشد، هرچند بخشی از چربی در طول زمان جذب می‌شود و ممکن است به ترمیم دوره‌ای نیاز پیدا کند. در مقابل، پروتز سینه ماندگاری و حجم‌دهی پایدارتری دارد و معمولاً نتایج قابل پیش‌بینی‌تری ارائه می‌دهد. اگر علاوه بر کاهش حجم، افتادگی هم وجود داشته باشد، انجام لیفت سینه به‌تنهایی یا همراه با پروتز یا تزریق چربی می‌تواند فرم و موقعیت سینه را اصلاح کند. برای بررسی دقیق‌تر و تصمیم‌گیری درباره ادامه درمان، لازم است به مطب مراجعه کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر جراحی پروتز سینه
sara

سلام خسته نباشید من دختر ۱۸ساله هستم که رشد موهای زائد توی ناحیه صورتم و جاهایی که نباید باشه دارم از۱۲ سالگی متوجه شدم که اندازه کلیتوریسم بزرگ تر از حالت عادیهو خیلی خجالت میکشیدم هنوزم خجالت میکشم به کسی بگم سینه هامم کوچیکه و از کلاس ششم تغییری نکرد تو آزمایشمم تستسترونم عادیه اما DHT بین ۵

2پاسخ
سایهسایه

سلام من ۲۶ سالمه قدم ۱۶۳ و وزنم ۱۵۳ و سایز سینه های خودم ۷۰ هست،خیلی کوچیکه ،دکترم پروتز ۴۳۰ برند منتور پیشنهاد داد ولی من احساس کردم خیلی بزرگ میشه گفتم ۴۰۰ بزاره بنظرتون مناسبه؟نمیخام خیلی بزرگ و مصنوعی باشه

3پاسخ
MobinaMobina

سلام پروتز ۳۷۵ سی سی موتیوا برای قد ۱۵۸ و وزن ۵۷ به چشم میاد یا کوچیکه ؟ سایز اولیه به زور ۶۰

3پاسخ
ماهرخماهرخ

سلام ببخشید من 17 سالم بچه شیر میدم ژن تیک مون همه سینه هاشون بزرگ ولی من نع الان هم خیلی افتاده شده میترسم بعد شیردهی کوچکتر از قبل بشه ایا برای این موضوع وکیوم سینه جواب میده

2پاسخ
ساراسارا

سلام وقت بخیر من تازه وارد ۱۸سالگی شدم اما سینه هام خیلی کوچک هستند در آینده امکانش هست که سایز تغییر کنه ؟

1پاسخ
الهام۶۵الهام۶۵

بعد هشت ماه از پروتز سینم پروتزم جاب جایی داشت البته قبلشم جا ب جا میشد ولی بر میگشت سر جاش سوالم اینه آیا دوباره امکان جاب جاییش هست یا باید ترمیم کنم یا اینکه راه حلی هست که جا ب جا نشه

1پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک