رویینو
roya
23 تیر 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

برای پره های پهن بینی چی کار میشه کرد

سلام. من پره‌های بینیم خیلی پهنه، با کلیت بینیم اوکیم فقط این بغلاشو دوست ندارم. می‌تونم فیلر بزنم یا جواب نمیده و باید عمل کنم؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره پهن بودن پره‌های بینی و اینکه آیا با فیلر قابل اصلاح است یا نیاز به عمل جراحی دارد.

فیلر برای پره‌های بینی

  • فیلرها (ژل یا هیالورونیک اسید) برای پر کردن یا ایجاد خطای دید استفاده می‌شوند؛ مثلاً برای صاف کردن قوس، برطرف کردن فرورفتگی یا اصلاح کجی ظاهری.

  • فیلر نمی‌تواند چیزی را کوچک یا جمع کند، فقط اضافه می‌کند.

  • بنابراین، برای پهن بودن پره‌های بینی هیچ کمکی نمی‌کند، حتی ممکن است بینی را بزرگ‌تر نشان دهد.

تنها روش مؤثر برای کوچک کردن پره‌ها

  • جراحی بینی (رینوپلاستی) یا در موارد خفیف، عمل کوچک کردن پره‌ها به‌صورت موضعی (با برش ظریف کنار پره‌ها).

  • در این روش، بخشی از بافت اضافه برداشته می‌شود و جای بخیه‌ها معمولاً در چین طبیعی پره‌ها پنهان می‌ماند.

  • نتیجه دائمی است و مستقیماً روی جمع‌تر شدن پره‌ها اثر می‌گذارد.

چه کسانی بهترین نتیجه می‌گیرند

  • افرادی که فقط از پهنای پره‌ها ناراضی‌اند و بقیه فرم بینی‌شان مناسب است، می‌توانند فقط عمل کوچک کردن پره انجام دهند (بدون تغییر بقیه قسمت‌های بینی).

  • اگر همزمان مشکلات دیگری مثل نوک پهن یا کجی وجود داشته باشد، بهتر است جراحی کامل رینوپلاستی انجام شود.

جمع‌بندی

برای باریک‌تر شدن پره‌های بینی، فیلر هیچ اثری ندارد. تنها راه واقعی و مؤثر، جراحی (کوچک کردن پره یا رینوپلاستی) است. این عمل بسته به شرایط شما می‌تواند محدود و سرپایی باشد یا همراه با جراحی کامل انجام شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
25 تیر 1403

سلام. فیلر رو که برای قسمت های فرو رفته میزنن که پر کنه و کمکی به کوچک شده پره های بینی نمیکنه. سایز پره های بینی شما هم طبق تصاویر ارسال خوب هست. اندازه کوچکی پره های بینی باید به میزانی باشه که به تنفس لطمه ای وارد نکنه.

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
20 آبان 1403

برای کاهش عرض پره‌های بینی، در مواردی مانند بینی شما که پره‌ها پهن هستند و نوک بینی کمی به سمت پایین تمایل دارد، بهترین گزینه جراحی است. در جراحی، پره‌ها و نوک بینی به نحوی اصلاح خواهد شد که فرم کلی بینی شما متناسبتر شده و مشکل عقابی بودن پره های بینی برطرف شود. در این فرآیند لازم است عضلات قوی‌تر که باعث افتادگی نوک بینی می‌شوند، کمی تضعیف یا قطع شوند و برای ایجاد زاویه و تقارن دلخواه، می‌توان بافت غضروفی به ناحیه پره‌ها اضافه کرد. اما فیلر راه‌حل مناسبی برای مشکل شما نیست. زیرا فیلر نمی‌تواند عرض پره‌های بینی را کاهش دهد و تنها ممکن است به طور موقت تغییرات بسیار جزئی ایجاد کند.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
RR

سلام ۴۵ روز عمل کردم و از روز ۱۵ ام این سفیدی اومد بالا تو عکسی ک سفیدی معلومه برای چند وقت پیشه ک الان رفته پایین تر زیاد تو دید نیست چسابامو همه کلینیک برام زد از یجایی به بعد حس کردم برا چسبه چسب ک در اوردم دیگ نمیزنم داره کم میشه ولی توش اینطوری شده اون بالا شبیه سوراخه ولی سوراخ نیست یه حفرس ت

7پاسخ
لیلی

سلام وقتتون بخیر من دو ماهه عمل کردم بینیم خیلی کوچیک شده نوکش هم بالاس میشه پره های بینی رو باز تر کرد؟اگه از این کوچیکتر شه چیکار کنم تو عکس واضح نیست.آیا از این ب بعد فرم میگیره یا قراره روز بروز کوچیکتر بشه.کلا خیلی جمع کرده نوک بینی رو متاسفانه

3پاسخ
RoozRooz

ی سال نیم بینیم عمل کردم دوهفته متوجه دونه دونه شده زیر پوست بینیم وتغییر رنگ پوست فقط ی کم ضربه خورد باعث این شد نکنه نکروز باشه چیکار کنم

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من ۲۰ ساله مه انحراف بینی و پلیپ دارم و اصلا نمی تونم از بینی نفس بکشم و سوراخهای بینیم در نتیجه کوچیک شده چه دمتری رو پیشنهاد میکنین برای درمان و زیبایی بینی همزمان؟ دکتر مجید جلالی رو کسی میشناسه تهران ؟چطور هستن؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد