رویینو
Mari
26 دی 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

برآمدگی روی تیغه بینی ۷ ماه بعد عمل

سلام، ببخشید من هفت ماهه از عمل بینیم میگذره ولی روی تیغه بینیم برآمدگی استخوانی دارم که وقتی فشارش میدم برای چند دقیقه یا بیشتر ناپدید میشه ولی بعداً دوباره برمیگرده. به نظرتون خوب میشه یا نه؟ چیکار باید انجام بدم؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

از سوال شما متوجه شدم که پس از گذشت ۷ ماه از عمل بینی، برآمدگی استخوانی روی تیغه بینی دارید که با فشار دادن موقتاً از بین می‌رود ولی دوباره ظاهر می‌شود، و نگران هستید که آیا این مشکل برطرف می‌شود یا نیاز به اقدام خاصی دارد.

علت برآمدگی روی تیغه بینی بعد از عمل

برآمدگی‌های پس از عمل بینی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. این موارد رایج‌ترین علل آن هستند:

  1.  تورم بافت نرم یا استخوان:
    • در ماه‌های ابتدایی پس از عمل، ورم بافت نرم و استخوان‌ها طبیعی است. گاهی اوقات ورم ممکن است به صورت موضعی و در یک ناحیه خاص مانند تیغه بینی تجمع پیدا کند.
    • این نوع تورم معمولاً با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند و نیاز به اقدام خاصی ندارد.
  2. برآمدگی استخوانی (قوز استخوانی جزئی):
    • در برخی موارد، استخوان‌های بینی ممکن است به‌طور کامل صاف نشده یا ناهماهنگی‌های جزئی پس از عمل ایجاد شوند. این مشکل می‌تواند ظاهر یک برآمدگی را ایجاد کند.
  3. تشکیل بافت اسکار:
    • گاهی اوقات بافت اسکار یا فیبروز در محل جراحی باعث ایجاد برآمدگی ظاهری می‌شود. این نوع تغییر معمولاً موقت است و با کاهش اسکار بهبود می‌یابد.

اقدامات پیشنهادی

 صبر و مشاهده

  • ۷ ماه زمان نسبتاً مناسبی برای ارزیابی نتایج اولیه عمل است، اما همچنان ممکن است تورم‌های جزئی باقی مانده باشند. در بسیاری از موارد این برآمدگی‌ها طی یک سال کامل بهبود می‌یابند.

  • پیشنهاد می‌شود حداقل تا ۱۲ ماه صبر کنید، زیرا نتایج نهایی عمل بینی پس از یک سال مشخص می‌شوند.

ماساژ (با تأیید پزشک)

  • اگر پزشک جراحتان ماساژ را توصیه کرده باشد، می‌توانید با روش صحیح و به آرامی محل برآمدگی را ماساژ دهید. این کار ممکن است به کاهش تورم یا اسکار کمک کند.
  • بدون تأیید پزشک از ماساژ یا فشار دادن مکرر خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک بیشتر شود.

مراجعه به جراح

  • اگر این برآمدگی برایتان آزاردهنده است یا نگرانید که دائمی باشد، حتماً با جراح خود مشورت کنید. او می‌تواند با معاینه دقیق مشخص کند که این برآمدگی ناشی از تورم است یا نیاز به اصلاح دارد.
  • در صورت نیاز، ممکن است پزشک از تزریق کورتیکواستروئید (برای کاهش اسکار یا تورم) یا روش‌های اصلاحی جزئی استفاده کند.

نتیجه‌گیری

برآمدگی روی تیغه بینی ۷ ماه پس از عمل معمولاً به دلیل تورم یا اسکار است و در اکثر موارد طی یک سال کاهش می‌یابد. اگر این برآمدگی بعد از ۱۲ ماه همچنان باقی بماند یا تأثیر منفی بر ظاهر بینی شما داشته باشد، می‌توانید با جراح خود در مورد راه‌های اصلاحی مشورت کنید. برای اطمینان بیشتر و آرامش خاطر، مراجعه به پزشک و پیگیری منظم توصیه می‌شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
26 دی 1403

بعید است برآمدگی استخوانی باشد و احتمال دارد ناشی از تورم باشد اما نمی‌توان بدون معاینه حضوری در مورد مشکل شما اظهار نظر کرد. بهتر است معاینه شوید تا در معاینه بالینی با لمس برآمدگی مشخص شود مشکل از کجاست. می‌توانید عکسی از زاویه نیمرخ نیز ارسال کنید که برآمدگی مورد نظر در آن واضح باشد.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
26 دی 1403

برآمدگی استخوانی روی تیغه بینی که با فشار موقتاً کاهش می‌یابد، ممکن است ناشی از تورم بافت نرم (التهاب) یا تشکیل بافت استخوانی اضافه (کالوس) باشد که گاهی در روند ترمیم استخوان بعد از جراحی بینی رخ می‌دهد. این وضعیت معمولاً در ماه‌های ابتدایی بعد از عمل رایج است، اما پس از ۶ تا ۱۲ ماه باید به تدریج بهبود یابد.

اگر برآمدگی بعد از ۷ ماه همچنان باقی مانده و تغییر قابل‌توجهی نداشته، بهتر است با جراح خود مشورت کنید. ممکن است نیاز به اقدامات تکمیلی، مانند ماساژ تخصصی یا در موارد خاص اصلاح جراحی جزئی، باشد. از دستکاری مکرر ناحیه خودداری کنید تا از تحریک بیشتر جلوگیری شود.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
26 دی 1403

سلام... با توجه به اینکه با فشار محو می شود احتمالاً به دلیل تورم ناحیه مذکور باشد ولی بهتر است عکسی از نیم رخ ارسال کنید و یا اینکه معاینه حضوری داشته باشید.اصولاً طی ۶ ماه نخست ورم فروکش می‌کند ولی ممکن است تا ۱ سال بدو عمل نیز شاهد تورم ناحیه‌ای باشید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

2پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

2پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد