رویینو
Mehr
18 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بالا و پایین بودن پره های بینی ۴ ماه بعد عمل

چهار ماه و یک هفته‌ س که عمل بینی کردم و متوجه شدم که سمت راست بینیم پایین‌ تر از سمت چپه که بالاتره. خیلی ناراحتم از این قضیه. آیا طبیعیه که بعد از عمل چنین ناهماهنگی‌ ای دیده بشه و خودش درست می شه، یا باید اقدامی انجام بدم؟

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه که از سوال شما متوجه شدم این است که در مورد ناهماهنگی ظاهری بینی‌تان بعد از عمل جراحی نگران هستید.

علت ناهماهنگی بینی بعد از جراحی

ناهماهنگی‌های بینی پس از عمل جراحی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که شامل موارد زیر است:

  • ورم و تورم: بعد از جراحی بینی، تورم می‌تواند به صورت نامتقارن ظاهر شود و این امر ممکن است باعث شود یک طرف بینی بزرگ‌تر یا بلندتر به نظر برسد.
  • التیام بافت‌ها: فرآیند التیام ممکن است در طرفین بینی با سرعت‌های متفاوتی صورت پذیرد، که این موضوع نیز می‌تواند به نامتقارن دیده شدن بینی منجر شود.
  • موقعیت استخوان‌ها و غضروف‌ها: اگر استخوان‌ها و غضروف‌ها به درستی تنظیم نشوند یا در طول عمل جابه‌جا شوند، ممکن است ناهماهنگی‌هایی در ظاهر بینی ایجاد شود.

آیا ناهماهنگی خود به خود اصلاح می‌شود؟

در بسیاری از موارد، مشکلات ظاهری بینی که پس از جراحی مشاهده می‌شوند، به مرور زمان و با کاهش تورم بهبود می‌یابند. این فرآیند می‌تواند تا یک سال زمان ببرد. اما، اگر پس از گذشت این مدت زمان، ناهماهنگی همچنان پابرجا باشد، ممکن است نیاز به اقدامات بیشتر باشد.

اقدامات قابل انجام

  • مشاوره با جراح خود: بهترین اقدام، مراجعه دوباره به جراحی است که عمل شما را انجام داده است. جراح می‌تواند با ارزیابی وضعیت فعلی بینی، دلایل اصلی ناهماهنگی را تشخیص دهد و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.
  • صبر و زمان: در بسیاری موارد، صبر کردن و دادن زمان کافی برای کاهش تورم و التیام کامل می‌تواند به بهبود ظاهر بینی کمک کند.
  • درمان‌های غیرجراحی: در برخی موارد، استفاده از روش‌های غیرجراحی مانند تزریقات یا ترمیم‌های کوچک می‌تواند به اصلاح ناهماهنگی‌ها کمک کند.

نتیجه‌گیری

اگرچه ناهماهنگی‌های بینی پس از عمل می‌تواند نگران‌کننده باشد، اما در بسیاری از موارد این مشکلات به صورت خودبه‌خود و با گذشت زمان بهبود می‌یابند. توصیه می‌شود که با جراح خود در تماس باشید و در صورت نیاز، پس از یک سال، درخواست ارزیابی مجدد کنید تا در صورت لزوم اقدامات تصحیحی انجام شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
18 بهمن 1403

پس از عمل جراحی بینی، باید تا شش ماه صبر کنید تا ورم کاهش یابد و نتایج نهایی قابل مشاهده باشد. در این مدت، بهبودی تدریجی اتفاق می‌افتد و شکل بینی به تدریج نمایان می‌شود. اگر پس از این مدت، مشکلاتی همچون نامتقارن بودن پره‌ها همچنان باقی بماند، ممکن است نیاز به جراحی ترمیمی با استفاده از غضروف برای اصلاح این مسائل باشد. اما تا آن زمان، صبر و پیگیری دقیق روند بهبودی ضروری است.

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
18 بهمن 1403

چهار ماه پس از جراحی بینی، هنوز برای ارزیابی نتایج نهایی زود است، زیرا فرآیند بهبودی معمولاً شش ماه تا یک سال طول می‌کشد. در این دوره، ممکن است تغییرات تدریجی و بهبودی‌هایی رخ دهد که ناهنجاری‌های جزئی مانند عدم تقارن را برطرف سازد. پیشنهاد می‌شود تا شش ماه صبر کنید و به روند بهبودی فرصت بدهید تا ورم‌ها کاهش یابد و بافت‌ها به طور طبیعی جا بیفتند. اگر پس از این مدت، مشکلاتی باقی ماند، برای راهنمایی بیشتر با جراح خود مشورت کنید.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
18 بهمن 1403

تورم ممکنه تا ۶ ماه بدو عمل وجود داشته باشد و انطباق بافتی برای ۱سال ادامه دارد و فرم نهایی درین زمان مشخص می‌شود. پس احتمال دارد که با گذر زمان بهبودی نسبی حاصل شود ولی برای اظهار نظر دقیق تر بهتر است تصاویری از زوایای مختلف ارسال بفرمایید.

Mehr
Mehr
18 بهمن 1403
پاسخ به:دکتر محسن فلکیان

اینطوره سمت راست پایین تره پره اش

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
RR

سلام ۴۵ روز عمل کردم و از روز ۱۵ ام این سفیدی اومد بالا تو عکسی ک سفیدی معلومه برای چند وقت پیشه ک الان رفته پایین تر زیاد تو دید نیست چسابامو همه کلینیک برام زد از یجایی به بعد حس کردم برا چسبه چسب ک در اوردم دیگ نمیزنم داره کم میشه ولی توش اینطوری شده اون بالا شبیه سوراخه ولی سوراخ نیست یه حفرس ت

7پاسخ
لیلی

سلام وقتتون بخیر من دو ماهه عمل کردم بینیم خیلی کوچیک شده نوکش هم بالاس میشه پره های بینی رو باز تر کرد؟اگه از این کوچیکتر شه چیکار کنم تو عکس واضح نیست.آیا از این ب بعد فرم میگیره یا قراره روز بروز کوچیکتر بشه.کلا خیلی جمع کرده نوک بینی رو متاسفانه

3پاسخ
RoozRooz

ی سال نیم بینیم عمل کردم دوهفته متوجه دونه دونه شده زیر پوست بینیم وتغییر رنگ پوست فقط ی کم ضربه خورد باعث این شد نکنه نکروز باشه چیکار کنم

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من ۲۰ ساله مه انحراف بینی و پلیپ دارم و اصلا نمی تونم از بینی نفس بکشم و سوراخهای بینیم در نتیجه کوچیک شده چه دمتری رو پیشنهاد میکنین برای درمان و زیبایی بینی همزمان؟ دکتر مجید جلالی رو کسی میشناسه تهران ؟چطور هستن؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد