رویینو
سالومه
31 شهریور 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

التهاب و ترشحات داخل بینی ۹ ماه بعد عمل بینی

سلام9ماه جراحی کردم ده روز پیش پیشونی و اطراف بینیم شاخک ها حس درد سینوسی داشتم کمی ته گلوم حس خارش جزیی واینها من چون داخل بینیم رو مجبور میشم با گوش پاکن کوچیک آغشته به پماد تمیز کنم و چرب کنم داخلش رو میبینم دیدم ک داخل بینیم قرمزززز ملتهب اخرین شاخک بینیم ملتهب وقرمز و دورتا دور شاخک ترشحات چسبنده بود ک هرچقدر باسرم شستشو میدادم و قرص کلداکس میخوردم بهتر نمیشد خلاصه چندروز گذشت من رفتم پیش جراح خودم اما زیاد توجه نکرد من شرح حال دادم بینیم رو با چراغ نگاهی انداخت گف ظاهربینی اوکیه مشکل خاصی نداره فقط یه ورق چرک خشک کن و یه آمپول بتامتازون و لئوتادین و فنوکتادین بهم داد ک دارم پنج روزه مصرف میکنم ترشحات علایم کمی بهتر شد ولی امشب باز دیدم تقریبا همون علایم برگشته باوجود دارو داخل بینیم دور شاخک ترشحات چسبنده بینیم ازداخل قرمز ملتهب و سوزش دارم البته کمی هوا هم کمی آلوده اس و دود قلیون بهم خورده و اینکه ازهمون ابتدا از وسط بینیم تا پایین ورم کرد اما وسط بینیم ورمش مشخص تره.دکترم ک هفته قبل پیشش رفتم گف آلرژی فصلیه امکانش هس بدتربشه علایمم؟؟ فرم بینیم نگرانم بهم نخوره؟ کمی پوست بینیم طول این علایم یه ذره قرمز کمرنگ شده آمپول داروها ک مصرف کردم حس کردم کم زیاد میشه راهنماییم کنید لطفا اینم بگم ترشحاتم گاهی شستشو میدم یه ذره کرم رنگ گاهی یه ذره سبز داخلش دیده میشه اما غالبا بی رنگه

پاسخ‌ها1
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع مربوط به التهاب، ترشحات و قرمزی داخل بینی پس از گذشت ۹ ماه از جراحی است.

علت احتمالی علائم شما

با توجه به توضیحاتتان چند عامل می‌تواند در بروز علائم دخیل باشد:

  • آلرژی فصلی یا حساسیت محیطی: قرمزی مخاط، خارش گلو و شفاف بودن بخشی از ترشحات با این تشخیص همخوانی دارد.

  • عفونت خفیف یا مزمن سینوسی و مخاط بینی: وجود ترشحات کرم یا سبزرنگ و بوی بد احتمالی می‌تواند نشانه عفونت باشد.

  • تحریک مکرر داخل بینی با گوش‌پاک‌کن و پماد: این کار می‌تواند باعث خراش و التهاب بیشتر شود.

  • هوای آلوده و دود سیگار یا قلیان: از عوامل تشدیدکننده التهاب و ورم بینی هستند.

آیا فرم بینی تغییر می‌کند

  • فرم بینی شما در این مرحله (۹ ماه پس از عمل) تا حد زیادی تثبیت شده است.

  • ورم موضعی یا التهاب داخل بینی معمولاً به شکل خارجی بینی آسیبی وارد نمی‌کند، مگر اینکه عفونت شدید و طولانی‌مدت ایجاد شود (که نادر است).

  • بیشتر نگرانی شما باید روی درمان التهاب مخاط و جلوگیری از مزمن شدن آن متمرکز باشد، نه تغییر فرم بینی.

راهکارهای پیشنهادی

  • شستشوی منظم بینی با سرم شستشو یا محلول آب‌نمک ایزوتونیک (نه استفاده طولانی‌مدت از گوش‌پاک‌کن).

  • پرهیز از دستکاری مستقیم داخل بینی؛ زیرا باعث تحریک بیشتر می‌شود.

  • اجتناب از دود، آلودگی و مکان‌های پر گرد و غبار.

  • در صورت تداوم ترشحات سبزرنگ یا همراهی با تب/بوی بد دهان، نیاز به بررسی مجدد و احتمالاً آنتی‌بیوتیک مناسب تحت نظر متخصص گوش‌و‌حلق‌وبینی وجود دارد.

  • در صورت غالب بودن علائم حساسیتی (خارش، عطسه، ترشحات شفاف)، اسپری‌های بینی ضدالتهاب یا ضدآلرژی می‌توانند مؤثرتر از مصرف طولانی‌مدت آنتی‌هیستامین خوراکی باشند (با تجویز پزشک).

جمع‌بندی

علائمی که توصیف کردید بیشتر به التهاب و احتمالا ترکیبی از حساسیت و عفونت خفیف مربوط است و به احتمال زیاد به فرم بینی شما آسیبی نمی‌زند. نکته مهم این است که با مصرف دارو و پرهیز از تحریک، التهاب کنترل شود. اگر ترشحات چرکی یا سبزرنگ ادامه پیدا کرد یا علائم شدیدتر شد، حتماً باید توسط متخصص گوش‌و‌حلق‌وبینی (ترجیحاً غیر از جراح زیبایی) معاینه شوید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
مهسامهسا

سلام. من ۱۵ روزه بینیمو جراحی کردم. میدونم خیلی زوده و هنوز بینیم خیلی ورم داره، اما حتی روزی که دکتر اتل رو از روی بینیم برداشت هم بینی من خط کانتور و خط گوشه بینی نداشت و یه جوری بود! بی فرم و حالت، مثل یه تیکه خمیر! راستش ری اکشن چند نفری که منو بعد جراحی دیدن (خودشون بینیشون رو قبلا عمل کردن) ه

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد