رویینو
اذر
11 بهمن 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

آیا من به عمل بینی نیاز دارم؟

سلام وقتتون بخیر. من دارم فکر می‌کنم که بینیم رو عمل کنم ولی نمی‌دونم که اصلاً به عمل نیاز دارم یا نه؟ از طرفی می‌ترسم که نتیجه خوب نشه و تغییرات زیادی به وجود بیاد که شاید بعدها ازش راضی نباشم. نمی‌دونم چطوری بفهمم که آیا عمل بینی به من میاد یا نه و آیا بهتره که به همین شکل بمونم یا تغییرات ظاهری لازمه؟

پاسخ‌ها10
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

متوجه شدم که شما در حال فکر کردن به عمل بینی هستید، اما از طرفی مطمئن نیستید که آیا به عمل نیاز دارید یا خیر. همچنین نگران نتیجه کار هستید و می‌ترسید که تغییرات زیادی در ظاهر شما ایجاد شود که ممکن است بعدها از آن راضی نباشید. شما نمی‌دانید که چگونه باید تشخیص دهید که عمل بینی برای شما مناسب است یا نه و آیا بهتر است که به همین شکل بمانید یا تغییرات ظاهری لازم است.

ارزیابی نیاز به جراحی بینی

اولین نکته این است که باید بدانید جراحی‌های زیبایی، به ویژه عمل بینی (رینوپلاستی)، یک تصمیم کاملاً شخصی است. این که شما در حال فکر کردن به این موضوع هستید نشان می‌دهد که به ظاهر خود اهمیت می‌دهید که کاملاً طبیعی است. برای ارزیابی اینکه آیا عمل بینی برای شما مفید است، می‌توان به چند نکته توجه کرد:

1. هماهنگی و تناسب صورت

  • بینی شما باید با سایر ویژگی‌های صورتتان تناسب داشته باشد. یک عدم تعادل جزئی در هر بخش از صورت، از جمله بینی، می‌تواند گاهی اوقات باعث شود که فرد تمایل به تغییر آن پیدا کند.
  • با توجه به تصاویری که ارائه داده‌اید، بینی شما به نظر می‌رسد که شکل طبیعی داشته و شاید تفاوت زیادی با دیگر ویژگی‌های صورت شما نداشته باشد. با این حال، مشاوره با یک جراح ماهر می‌تواند دیدگاه دقیق‌تری با ارزیابی حضوری ارائه دهد.

2. انتظارات شخصی

  • رینوپلاستی می‌تواند تغییرات ظریف یا قابل توجهی ایجاد کند. بسیار مهم است که بدانید از این جراحی چه انتظاری دارید. آیا به دنبال تغییرات جزئی هستید یا می‌خواهید تغییرات بیشتر و قابل توجه‌تری ایجاد شود؟ توجه داشته باشید که رضایت شما از نتیجه بستگی به انتظارات واقع‌بینانه و واضح شما دارد.
  • بسیاری از افراد فقط به دنبال تغییرات کوچک هستند، مانند صاف کردن برآمدگی یا باریک کردن پل بینی، در حالی که برخی دیگر به دنبال تغییرات عمده‌تری هستند. جراح شما می‌تواند به شما کمک کند تا آنچه را که با ساختار صورت شما قابل دستیابی است، مشخص کند.

3. ریسک و بهبودی

  • هر جراحی با خطرات و زمان بهبودی همراه است. این موارد شامل عوارض احتمالی، تورم و کبودی است که ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد. رینوپلاستی می‌تواند ظاهر شما را به طور موقت یا دائمی تغییر دهد، بنابراین تصمیم باید با دقت گرفته شود.
  • باید راحتی خود را با روند بهبودی در نظر بگیرید، زیرا ممکن است بر زندگی روزمره شما تاثیر بگذارد.

4. روش‌های غیر جراحی

  • در بعضی موارد، ممکن است روش‌های غیر جراحی گزینه‌ای مناسب برای بررسی باشند. به عنوان مثال، فیلرهای پوستی می‌توانند برای صاف کردن برآمدگی‌ها یا فرم‌دهی بینی به طور موقت استفاده شوند و به شما این امکان را می‌دهند که بدون تعهد به جراحی، تغییرات جزئی را مشاهده کنید.

چگونه تشخیص دهیم که رینوپلاستی به شما می‌آید؟

در اینجا برخی نکات برای تعیین اینکه آیا رینوپلاستی برای ظاهر شما مناسب است یا خیر، آورده شده است:

  • مشاوره با متخصص: یک جراح پلاستیک می‌تواند اندازه‌گیری‌های دقیقی از صورت شما انجام دهد، شبیه‌سازی‌های مجازی ارائه دهد و مشاوره حرفه‌ای در مورد اینکه آیا رینوپلاستی برای شما مناسب است، ارائه کند.
  • شبیه‌سازی تصویر: بسیاری از جراحان شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی یا مدل‌هایی از بینی شما پس از عمل ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند قبل از تصمیم‌گیری، نتیجه ممکن را مشاهده کنید.
  • تحلیل صورت: گاهی اوقات، پزشکان به پروفایل، عرض بینی، پیشانی و چانه شما نگاه می‌کنند. تناسب صورت یک عامل مهم است، اما همچنین باید هویت طبیعی شما حفظ شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به تصاویری که از شما دیدم، به نظر نمی‌رسد که بینی شما مشکلات بزرگ زیبایی داشته باشد که نیاز به عمل جراحی داشته باشد، اما تنها یک مشاوره دقیق با جراح مجرب می‌تواند روشن‌تر کند که آیا جراحی مناسب است یا خیر. اگر نگران تغییرات زیاد هستید، می‌توانید روش‌های موقت مانند درمان‌های فیلر را امتحان کنید تا به شکل ظاهری متفاوتی دست یابید بدون این که به جراحی نیاز باشد. تصمیم شما باید براساس راحتی شما با میزان تغییری که می‌خواهید ایجاد کنید و تطابق جراحی با اهداف شما باشد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
11 بهمن 1403

با توجه به تصاویر ارسالی، بینی شما از زاویه نیم‌رخ و روبرو مشکلی ندارد. تنها یک برآمدگی جزئی از نمای نیم‌رخ مشاهده می‌شود و در نمای روبرو عدم تقارن کمی دیده می‌شود که با اصلاح این موارد، نتیجه نهایی بهتر خواهد شد. در نهایت، انتخاب عمل بینی برای تغییر ظاهر بیش از هر چیز انتخابی شخصی است و تصمیم‌گیری برای جراحی بستگی به نظر شما دارد.

اذر
اذر
11 بهمن 1403
پاسخ به:دکتر محمدعلی بیات شهبازی

ممنون از راهنمایی شما ،میشه هزینه عمل بینی منو لطف کنید بگید

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
11 بهمن 1403
پاسخ به: اذر

باید از نزدیک معاینه شوید تا بر اساس معاینه حضوری و مدل مورد نظر شما مبلغ نهایی خدمت شما اعلام شود ولی به طور کلی هزینه عمل بینی در حدود 70 میلیون تومان خواهد بود.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
11 بهمن 1403

با توجه به عکس‌ها به نظر نمی‌رسد که نیازی به انجام عملی بینی داشته باشید. بینی شما مشکلاتی جزیی دارد که می‌توانید برای تغییر بیشتر عمل انجام دهید اما اینطور به نظر نمی‌رسد که نیاز به انجام عمل بینی داشته باشید.

اذر
اذر
11 بهمن 1403
پاسخ به:دکتر پیمان برومند

میشه لطف کنید هزینه جراحی بگید چقدر میشه برای من

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
11 بهمن 1403
پاسخ به: اذر

هزینه عمل بینی شما در حدود 45 میلیون تومان خواهد بود.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
11 بهمن 1403

سلام از نیم‌رخ که بینی شما عالی به نظر می‌رسد ولی می‌توان برای نمای روبرو تغییراتی را اعمال کرد که جذابیت دو چندان به چهره شما ببخشد پس عمل ضروری نیست ولی از نظر cosmetic می‌شود عمل انجام داد.

اذر
اذر
11 بهمن 1403
پاسخ به:دکتر محسن فلکیان

سلام وقتتون بخیر ،ممنون ازشما هزینه هم بهم لطف میکنید

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
11 بهمن 1403
پاسخ به: اذر

هزینه با توجه به نوع بیمارستان و تکنیک عمل متفاوت بوده از۲۱-۲۲تومن در بیمارستان دولتی شروع تا ۱۰۷تومن هم در بیمارستان خصوصی در حال انجام هست

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

1پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

1پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد