رویینو
سولماز
14 اسفند 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

۵۰ روز از عمل بینیم گذشته قرمزی جای بخیه هام نرفته

من ۵۰ روز هست بینی رو عمل کردم قرمزی جای بخیه ها نرفته اصلا،ماه اول از استراتامد استفاده کردم دو هفته استراتادرم بعد دستیار دکتر گفت سیکالفیت استفاده کن ولی بازم تاثیر نداشته،آیا طبیعی هست؟

پاسخ‌ها1
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ قرمزی جای بخیه‌های بینی حدود ۵۰ روز بعد از عمل رینوپلاستی و باقی ماندن آن با وجود استفاده از ژل‌های ترمیم‌کننده است.

آیا قرمزی جای بخیه بعد از ۵۰ روز طبیعی است؟

بله، در بسیاری از افراد قرمزی محل بخیه تا چند ماه بعد از عمل بینی طبیعی است. پوست ناحیه زیر بینی (کلوملا) که معمولاً بخیه‌ها در آن قرار دارند، بسیار نازک و پرخون است و به همین دلیل روند ترمیم آن ممکن است ۲ تا حتی ۳ ماه طول بکشد. در برخی افراد با پوست حساس یا روشن، این قرمزی حتی تا ۴ تا ۶ ماه نیز به‌تدریج کم‌رنگ می‌شود.

در واقع قرمزی که می‌بینید اغلب به دلیل موارد زیر است:

  • افزایش جریان خون در محل ترمیم زخم
  • تشکیل بافت جدید پوستی
  • نازک بودن پوست آن ناحیه و دیده شدن مویرگ‌ها

تا زمانی که درد، ترشح، تورم شدید یا برجستگی غیرطبیعی وجود نداشته باشد معمولاً جای نگرانی نیست.

درباره کرم‌هایی که استفاده کرده‌اید

داروهایی که استفاده کرده‌اید همگی جزو محصولات مناسب برای ترمیم اسکار هستند:

  • استراتامد: بیشتر برای زخم‌های تازه و مراحل ابتدایی ترمیم استفاده می‌شود.
  • استراتادرم: یک ژل سیلیکونی برای کاهش قرمزی و پیشگیری از اسکار.
  • سیکالفیت: کمک به ترمیم و آرام کردن پوست.

اینکه در ۵۰ روز هنوز قرمزی کامل از بین نرفته به معنی بی‌اثر بودن آن‌ها نیست؛ این محصولات معمولاً باید چند ماه استفاده شوند تا اثرشان تدریجی دیده شود.

کارهایی که می‌تواند به بهتر شدن قرمزی کمک کند

چند اقدام ساده می‌تواند روند کم‌رنگ شدن جای بخیه را سریع‌تر کند:

  • استفاده منظم از ژل سیلیکونی (مثل استراتادرم) روزی ۱ تا ۲ بار برای حداقل ۲ تا ۳ ماه
  • محافظت از نور آفتاب؛ اگر بیرون می‌روید حتماً ضدآفتاب بزنید چون آفتاب می‌تواند قرمزی اسکار را طولانی‌تر کند
  • ماساژ بسیار ملایم محل بخیه (در صورتی که پزشکتان اجازه داده باشد) روزی ۱–۲ بار
  • مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی آن ناحیه
  • پرهیز از کندن پوسته‌ها یا دستکاری محل بخیه

چه زمانی لازم است بررسی انجام شود؟

اگر هرکدام از این موارد وجود داشته باشد بهتر است توسط جراح بررسی شود:

  • قرمزی که بدتر شود یا منتشر شود
  • برجسته شدن یا سفت شدن واضح جای بخیه
  • خارش شدید، درد یا ترشح

در غیر این صورت، در اکثر بیماران قرمزی بخیه‌های بینی به‌صورت تدریجی در چند ماه آینده محو می‌شود.

جمع‌بندی

قرمزی جای بخیه ۵۰ روز بعد از عمل بینی معمولاً طبیعی است و در بسیاری از افراد تا چند ماه باقی می‌ماند. استفاده از ژل‌های ترمیم‌کننده مثل استراتادرم و محافظت از پوست در برابر آفتاب می‌تواند به کاهش تدریجی آن کمک کند. در صورتی که علائمی مانند درد، ترشح، یا برجستگی غیرطبیعی وجود نداشته باشد، این وضعیت اغلب بخشی از روند طبیعی ترمیم پوست است و به مرور کم‌رنگ‌تر می‌شود.

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ قرمزی جای بخیه‌های بینی حدود ۵۰ روز بعد از عمل رینوپلاستی و باقی ماندن آن با وجود استفاده از ژل‌های ترمیم‌کننده است.

آیا قرمزی جای بخیه بعد از ۵۰ روز طبیعی است؟

بله، در بسیاری از افراد قرمزی محل بخیه تا چند ماه بعد از عمل بینی طبیعی است. پوست ناحیه زیر بینی (کلوملا) که معمولاً بخیه‌ها در آن قرار دارند، بسیار نازک و پرخون است و به همین دلیل روند ترمیم آن ممکن است ۲ تا حتی ۳ ماه طول بکشد. در برخی افراد با پوست حساس یا روشن، این قرمزی حتی تا ۴ تا ۶ ماه نیز به‌تدریج کم‌رنگ می‌شود.

در واقع قرمزی که می‌بینید اغلب به دلیل موارد زیر است:

  • افزایش جریان خون در محل ترمیم زخم
  • تشکیل بافت جدید پوستی
  • نازک بودن پوست آن ناحیه و دیده شدن مویرگ‌ها

تا زمانی که درد، ترشح، تورم شدید یا برجستگی غیرطبیعی وجود نداشته باشد معمولاً جای نگرانی نیست.

درباره کرم‌هایی که استفاده کرده‌اید

داروهایی که استفاده کرده‌اید همگی جزو محصولات مناسب برای ترمیم اسکار هستند:

  • استراتامد: بیشتر برای زخم‌های تازه و مراحل ابتدایی ترمیم استفاده می‌شود.
  • استراتادرم: یک ژل سیلیکونی برای کاهش قرمزی و پیشگیری از اسکار.
  • سیکالفیت: کمک به ترمیم و آرام کردن پوست.

اینکه در ۵۰ روز هنوز قرمزی کامل از بین نرفته به معنی بی‌اثر بودن آن‌ها نیست؛ این محصولات معمولاً باید چند ماه استفاده شوند تا اثرشان تدریجی دیده شود.

کارهایی که می‌تواند به بهتر شدن قرمزی کمک کند

چند اقدام ساده می‌تواند روند کم‌رنگ شدن جای بخیه را سریع‌تر کند:

  • استفاده منظم از ژل سیلیکونی (مثل استراتادرم) روزی ۱ تا ۲ بار برای حداقل ۲ تا ۳ ماه
  • محافظت از نور آفتاب؛ اگر بیرون می‌روید حتماً ضدآفتاب بزنید چون آفتاب می‌تواند قرمزی اسکار را طولانی‌تر کند
  • ماساژ بسیار ملایم محل بخیه (در صورتی که پزشکتان اجازه داده باشد) روزی ۱–۲ بار
  • مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی آن ناحیه
  • پرهیز از کندن پوسته‌ها یا دستکاری محل بخیه

چه زمانی لازم است بررسی انجام شود؟

اگر هرکدام از این موارد وجود داشته باشد بهتر است توسط جراح بررسی شود:

  • قرمزی که بدتر شود یا منتشر شود
  • برجسته شدن یا سفت شدن واضح جای بخیه
  • خارش شدید، درد یا ترشح

در غیر این صورت، در اکثر بیماران قرمزی بخیه‌های بینی به‌صورت تدریجی در چند ماه آینده محو می‌شود.

جمع‌بندی

قرمزی جای بخیه ۵۰ روز بعد از عمل بینی معمولاً طبیعی است و در بسیاری از افراد تا چند ماه باقی می‌ماند. استفاده از ژل‌های ترمیم‌کننده مثل استراتادرم و محافظت از پوست در برابر آفتاب می‌تواند به کاهش تدریجی آن کمک کند. در صورتی که علائمی مانند درد، ترشح، یا برجستگی غیرطبیعی وجود نداشته باشد، این وضعیت اغلب بخشی از روند طبیعی ترمیم پوست است و به مرور کم‌رنگ‌تر می‌شود.

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ قرمزی جای بخیه‌های بینی حدود ۵۰ روز بعد از عمل رینوپلاستی و باقی ماندن آن با وجود استفاده از ژل‌های ترمیم‌کننده است.

آیا قرمزی جای بخیه بعد از ۵۰ روز طبیعی است؟

بله، در بسیاری از افراد قرمزی محل بخیه تا چند ماه بعد از عمل بینی طبیعی است. پوست ناحیه زیر بینی (کلوملا) که معمولاً بخیه‌ها در آن قرار دارند، بسیار نازک و پرخون است و به همین دلیل روند ترمیم آن ممکن است ۲ تا حتی ۳ ماه طول بکشد. در برخی افراد با پوست حساس یا روشن، این قرمزی حتی تا ۴ تا ۶ ماه نیز به‌تدریج کم‌رنگ می‌شود.

در واقع قرمزی که می‌بینید اغلب به دلیل موارد زیر است:

  • افزایش جریان خون در محل ترمیم زخم
  • تشکیل بافت جدید پوستی
  • نازک بودن پوست آن ناحیه و دیده شدن مویرگ‌ها

تا زمانی که درد، ترشح، تورم شدید یا برجستگی غیرطبیعی وجود نداشته باشد معمولاً جای نگرانی نیست.

درباره کرم‌هایی که استفاده کرده‌اید

داروهایی که استفاده کرده‌اید همگی جزو محصولات مناسب برای ترمیم اسکار هستند:

  • استراتامد: بیشتر برای زخم‌های تازه و مراحل ابتدایی ترمیم استفاده می‌شود.
  • استراتادرم: یک ژل سیلیکونی برای کاهش قرمزی و پیشگیری از اسکار.
  • سیکالفیت: کمک به ترمیم و آرام کردن پوست.

اینکه در ۵۰ روز هنوز قرمزی کامل از بین نرفته به معنی بی‌اثر بودن آن‌ها نیست؛ این محصولات معمولاً باید چند ماه استفاده شوند تا اثرشان تدریجی دیده شود.

کارهایی که می‌تواند به بهتر شدن قرمزی کمک کند

چند اقدام ساده می‌تواند روند کم‌رنگ شدن جای بخیه را سریع‌تر کند:

  • استفاده منظم از ژل سیلیکونی (مثل استراتادرم) روزی ۱ تا ۲ بار برای حداقل ۲ تا ۳ ماه
  • محافظت از نور آفتاب؛ اگر بیرون می‌روید حتماً ضدآفتاب بزنید چون آفتاب می‌تواند قرمزی اسکار را طولانی‌تر کند
  • ماساژ بسیار ملایم محل بخیه (در صورتی که پزشکتان اجازه داده باشد) روزی ۱–۲ بار
  • مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی آن ناحیه
  • پرهیز از کندن پوسته‌ها یا دستکاری محل بخیه

چه زمانی لازم است بررسی انجام شود؟

اگر هرکدام از این موارد وجود داشته باشد بهتر است توسط جراح بررسی شود:

  • قرمزی که بدتر شود یا منتشر شود
  • برجسته شدن یا سفت شدن واضح جای بخیه
  • خارش شدید، درد یا ترشح

در غیر این صورت، در اکثر بیماران قرمزی بخیه‌های بینی به‌صورت تدریجی در چند ماه آینده محو می‌شود.

جمع‌بندی

قرمزی جای بخیه ۵۰ روز بعد از عمل بینی معمولاً طبیعی است و در بسیاری از افراد تا چند ماه باقی می‌ماند. استفاده از ژل‌های ترمیم‌کننده مثل استراتادرم و محافظت از پوست در برابر آفتاب می‌تواند به کاهش تدریجی آن کمک کند. در صورتی که علائمی مانند درد، ترشح، یا برجستگی غیرطبیعی وجود نداشته باشد، این وضعیت اغلب بخشی از روند طبیعی ترمیم پوست است و به مرور کم‌رنگ‌تر می‌شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد