رویینو
مهسام
18 ساعت پیش

پاسخ هوش‌مصنوعی

گودی و کبودی جدید گوشه چشم دو ماه بعد از بلفاروپلاستی

درود من نزدیک دوماهه بلفاروپلاستی کردم و امروز صبح بیدار که شدم دیدم گوشه داخلی چشم چپم هم گود و هم کبود شده و اصلا شبیه روزای قبلم نیست میشه بگید دلیلش چیه و چجوری از بینش ببرم ایا همینجوری میمونه؟

پاسخ‌ها1
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از عکس‌هایی که ارسال کردید و سؤال‌تان فهمیدم این است که موضوع مربوط به ایجاد گودی و تیرگی (کبودی) گوشه داخلی چشم حدود دو ماه بعد از بلفاروپلاستی پلک بالا است.

با توجه به توضیح شما و عکس‌ها، تغییر رنگ خفیف و فرورفتگی در گوشه داخلی چشم دیده می‌شود، اما از روی تصاویر نشانه واضحی از یک مشکل اورژانسی یا عفونت شدید مشاهده نمی‌شود. با این حال، چون این تغییر به‌صورت ناگهانی از صبح امروز ایجاد شده و قبلاً وجود نداشته است، بهتر است علت آن بررسی شود.

علت‌های احتمالی

در حدود دو ماه بعد از بلفاروپلاستی، چند علت شایع می‌تواند باعث این حالت شود:

  • جابه‌جایی یا کاهش تدریجی ورم‌های باقی‌مانده: با کم شدن ورم، ممکن است فرورفتگی‌هایی که قبلاً پنهان بوده‌اند، ناگهان بیشتر به چشم بیایند.

  • خوابیدن روی یک سمت صورت: فشار طولانی‌مدت هنگام خواب می‌تواند باعث ایجاد ورم نامتقارن و حتی تشدید موقت گودی شود.

  • نازک شدن پوست اطراف چشم: پوست این ناحیه بسیار ظریف است و با کاهش تورم، عروق زیر پوست بیشتر دیده می‌شوند و ظاهر کبود ایجاد می‌کنند.

  • خشکی و خستگی چشم: کم‌خوابی، استفاده زیاد از موبایل و کامپیوتر یا خشکی چشم می‌تواند تیرگی این ناحیه را بیشتر نشان دهد.

  • چسبندگی یا اسکار داخلی خفیف: در بعضی افراد، طی ماه‌های اول روند ترمیم باعث ایجاد فرورفتگی موقت می‌شود.

آیا این حالت دائمی می‌شود؟

در بیشتر موارد خیر.

در دو ماه اول بعد از بلفاروپلاستی، بافت‌های اطراف چشم هنوز در مرحله ترمیم هستند و نتیجه نهایی معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه و گاهی تا یک سال مشخص می‌شود.

اگر این گودی و تیرگی فقط از امروز ایجاد شده باشد، احتمال دائمی بودن آن کم است.

الان چه کارهایی انجام دهید؟

  • روی ناحیه چشم فشار وارد نکنید و آن را ماساژ ندهید.

  • تا چند روز روی دو بالش و به حالت طاق‌باز بخوابید.

  • مصرف آب کافی را افزایش دهید.

  • از مالیدن چشم‌ها خودداری کنید.

  • استفاده از اشک مصنوعی (در صورت وجود خشکی چشم و با تأیید پزشک) می‌تواند کمک‌کننده باشد.

  • از فعالیت‌های سنگین که باعث افزایش فشار صورت می‌شوند، چند روز پرهیز کنید.

چه زمانی باید سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید؟

اگر همراه با گودی و کبودی، یکی از موارد زیر ایجاد شد، معاینه حضوری لازم است:

  • درد شدید یا درد رو به افزایش

  • قرمزی واضح و منتشر

  • تورم شدید

  • ترشح چرکی

  • تاری دید یا دوبینی

  • کاهش دید

  • تب

جمع‌بندی

با توجه به عکس‌ها و اینکه حدود دو ماه از بلفاروپلاستی شما گذشته، این تغییر ناگهانی بیشتر به روند ترمیم بافت‌ها، کاهش ورم یا فشار ناشی از خواب مربوط است و معمولاً دائمی نیست. در حال حاضر از دستکاری و ماساژ ناحیه خودداری کنید و چند روز وضعیت را تحت نظر داشته باشید. اگر این گودی و کبودی طی یک تا دو هفته بهتر نشد یا بیشتر شد، لازم است توسط جراح خودتان معاینه شوید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
علیعلی

من مشکل افتادگی پیشانی دارم یعنی پوست پیشانیم شل شده و داره ذره ذره میاد پایین و افتادگی پلک دارم ، همچنین گودی و سیاهی زیر چشم ، چین و چروک بسیار عمیق پیشانی ، باید چیکار کنم ؟

6پاسخ
نسریننسرین

سلام الان نزدیک هفتاد و هشت روزه از عمل چهار پلک من میگذره ولی همچنان پلک پایین کشیدگی داره که رفتم دکتر قطره داد به ذره کمتر شد اون التهاب و کشیدگی منتها هنوز کشیدگی و داره و جای بخیه ها دارن سفید میشن و هنوز قرمزی داره و پلک پایین من یه مقدار بیشتر موقع ماساژ فشار دادم جای بخیه رو قشنگ حس کردم که

6پاسخ
مریمری

درود یکماه از عمل بلفارو ۴ پلکم میگذره پلک زدن چشم راستم ضعیفه و کامل پلک نمیخوره یعنی حرکتش محدود و با چشم چپ هماهنگ نیست و البته کامل بسته نمیشه ..ایا طبیعیه؟

3پاسخ
حدیثحدیث

سلام.من پف یا افتادگی پلک دارم خیلی دوستدارم بلفارو انجام بدم ولی میترسم رد بخیه بمونه چون پوست حساسی دارم .آیا رد بخیه باقی میمونه؟ و اینکه سنم ۳۰ سال هست همه میگن خیلی زود آیا واقعا زوده؟

4پاسخ
مرجانمرجان

سلام روزتون بخیر من حدود سه ماه بلفارو پلاستی کردم اما از خشکی چشم شاکی هستم چه باید کرد وتا چه مدت ادامه دارد ممنون

2پاسخ
زهرازهرا

هشت ماهه بلفارو کردم اندازه نوک سوزن یکی از چشمام باز میمونه چیکار باید بکنم

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک