رویینو
زهرا بانو
5 مرداد 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

کرم لایه‌ بردار سیوانجی رو چطور استفاده کنم ؟

این نسخه پزشک طرز مصرف کرم لایه بردار سیوانجی چی نوشتن آیا هرشب هست ؟وچقدر رو لکه ها بمونه

پاسخ‌ها2
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از عکس نسخه‌ی ارسالی شما متوجه شدم این است که موضوع درباره‌ی نحوه مصرف کرم لایه‌بردار سیوانجی (Sivangi) است.

متأسفانه نسخه‌ی پزشک به‌صورت دست‌نویس است و برخی قسمت‌ها ناخوانا نوشته شده‌اند، اما با دقت در نسخه و مهری که مربوط به داروساز (دکتر شیرین نصری، مسئول فنی داروخانه بیمارستان رضوی) است، مشخص است که کرم سیوانجی تجویز شده و برای ناحیه‌ای از پوست که دچار لک است باید استفاده شود. بخش‌های کلیدی که می‌توان به‌وضوح تشخیص داد شامل موارد زیر است:

نحوه‌ی مصرفی که قابل خواندن است

  • در نسخه عبارت‌هایی مانند “شب‌ها” یا معادل آن مشخص نیست به‌وضوح نوشته شده باشد، اما پایه‌ی رایج مصرف کرم‌های لایه‌بردار مانند سیوانجی به‌صورت زیر است:

دستور کلی و استاندارد مصرف کرم سیوانجی (در صورتی که خلافی در نسخه مشخص نباشد)

  • مقدار مصرف: مقدار بسیار کمی (اندازه‌ی یک نخود) فقط روی لک‌ها بمالید.

  • زمان مصرف: شب‌ها قبل از خواب روی پوست کاملاً تمیز و خشک.

  • مدت زمان ماندن روی پوست:

    • در روزهای اول: حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت، سپس شسته شود (برای پیشگیری از التهاب).

    • اگر پوستتان خوب تحمل کرد: می‌توان شب تا صبح باقی بماند.

  • تکرار مصرف: معمولاً شب‌درمیان در هفته‌ی اول و سپس هر شب در صورت تحمل پوستی.

نکات مهم مراقبتی

  • هرگز در روز استفاده نشود؛ چراکه نور خورشید باعث تحریک و تشدید لک و حساسیت می‌شود.

  • استفاده‌ی هم‌زمان از ضدآفتاب در روز اجباری است (حتی داخل منزل).

  • اگر پوستتان دچار قرمزی، سوزش یا پوسته‌ریزی شدید شد، تعداد دفعات استفاده را کاهش دهید.

  • از تماس با اطراف چشم، دهان، و نواحی حساس خودداری کنید.

نتیجه‌گیری

در نسخه‌، به‌صورت دقیق مشخص نیست که هر شب یا یک شب درمیان استفاده شود، ولی با توجه به کرم‌های لایه‌بردار و تجویز رایج پزشکان برای کرم سیوانجی، استفاده‌ی شبانه فقط روی لک‌ها و به مدت محدود در شروع درمان توصیه می‌شود. توصیه می‌کنم در هفته‌ی اول فقط ۳۰ دقیقه روی لک بماند و سپس شسته شود، و اگر پوست واکنش منفی نشان نداد، می‌توانید شب تا صبح استفاده کنید.

در صورت تمایل، اگر پوست حساسی دارید یا سوال درباره ناحیه مصرف یا هم‌زمانی با داروی دیگر دارید، بهتر است با داروساز یا پزشک معالج مشورت مستقیم داشته باشید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

فاطمه نورزاده
دکتر فاطمه نورزاده
پوست، مو و زیبایی
29 مهر 1404

کرم لایه‌بردار سیوانجی را شب‌ها فقط روی لک‌ها و به مقدار بسیار کم استفاده کنید. در ابتدا اجازه دهید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شسته شود. در صورت تحمل پوست و نبود قرمزی یا سوزش، می‌توانید به‌تدریج مدت ماندن آن را تا یک تا دو ساعت افزایش دهید. از مالیدن کرم روی پوست سالم خودداری کنید و در طول روز حتماً از ضدآفتاب مناسب استفاده نمایید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر کرم و ماسک پوست
پریساپریسا

کودک من 11ماهشه اول حوش قرنز میزنه و بعد تبدیل به لکه های قهوه ای میشه

1پاسخ
سمیه رمضانعلی نیازیسمیه رمضانعلی نیازی

سلام چند مدته روی بدنم مخصوصا دست و شکمو پشتم لکه های شبیه کهیر ظاهر شده و بعضی اوقات خارش می‌کنه .می‌خوام بدونم دلیلش چیه

6پاسخ
محمدیمحمدی

سلام چند ماهه با این دونه های ریز پوستی کف دستم درگیر هستم که خارش دارن و دونه دونه میشن بعد پوسته میدن چند بار دکتر رفتم پماد مختلف جنتامایسین و هیدروکورتیزون و ترمیم کننده و ضد اگزما دادن اما بی اثره دقت کردم بعد مراجعه به کاشت ناخن و ترمیم ناخن بدتر میشه و شدید میشه در ضمن بعد کاشت ناخن احساس مخ

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من پوستم چرب و حساس لک ملاسما، جوش صورت، و مویرگ های قرمز تلانژکتازی دور بینی و زیر لب دارم، نیاسامید برایت مکس، ازلاییک اسید، برابت مکس، ویتامین سیفورت درمالیفت، و تونر مرطوب کننده پوست چرب ژیناژن، فوم شستشو و روشن کننده پوست چرب رزالیا یک روتین پوستی هفتگی بگید هر شب یکی از سرم ها استغاده

4پاسخ
محمدیمحمدی

سلام دستم دونه های ریز همراه با خارش داشت که عکسش براتون فرستادم و گفتید هیدروکورتیزون و ترمیم کننده استفاده کنم خیلی خوب شده بود ولی بعد قطع کزدن دارو بازم برگشته به ۳ تا دکتر هم مراجعه کزدم اما اصلا داروهاشون تاثیر نداشت دارو برای اگزما دادن که تاثیر نداش دارو ضد قارچ فلوکونازول و پماد ضد قارچ د

2پاسخ
میامیا

من اشتباهی ژل ضد جوش MQ در قسمت هایی که جوش وجود نداشت استفاده کردم و الان حالت خشکی و چروک مانند بر روی گونه هام ایجاد شده و فقط یک بار استفاده کردم میخواستم بدونم درست میشه یا قراره همینجوری بمونه؟

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک